Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

foxy80
Blogger

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:15

Gevonden! Vind het niet erg dat ik niet in de op sta want mijn webshop ligt plat. En via fb gaat het lekker genoeg.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:09

Jullie zouden blij zijn geweest met mij als klant. Mijn reportage heeft destijds 1500 euro gekost als ik me niet vergis, met een zeer mooi professioneel album erbij. En moest het er ooit nog van komen, komt er weer een professionele fotograaf. Bij ons gaf het album de doorslag trouwens, dat was echte kunst! Digitaal bewerkt (zo is er een foto waar ik 2 keer opsta), spelen met zwart wit, foto' s die versneden worden en dan weer in elkaar gevlochten...
http://www.posi-tief.com/

Voor ons was het moeilijk kiezen trouwens, elke fotograaf heeft wel leuke ideeën en als je zelfstandig wordt, dan kan je wel technisch goede foto' s maken, dus hoe moet je in godsnaam kiezen? Dan maakte voor ons de extra' s het verschil.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:13

Ja, maar hoeveel koppels er ons wel niet vertelden dat hun fotograaf toch niet zo duur was... Sloegen wij toch wel van achterover hoeveel keren Pietje of Jantje de verantwoordelijkheid voor de foto' s kregen. Wel was mijn neef op mijn trouwdag zo leuk om bij de fotoshoot in onze tuin stiekem achter de fotograaf dezelfde shots te nemen, dus bijbestellen van die foto' s was heel goedkoop voor de familie zo bleek achteraf. Misschien een tip om in het oog te houden als je een reportage doet.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:47

11AFotograaf schreef:
foxy80 schreef:
Ja, maar hoeveel koppels er ons wel niet vertelden dat hun fotograaf toch niet zo duur was... Sloegen wij toch wel van achterover hoeveel keren Pietje of Jantje de verantwoordelijkheid voor de foto' s kregen. Wel was mijn neef op mijn trouwdag zo leuk om bij de fotoshoot in onze tuin stiekem achter de fotograaf dezelfde shots te nemen, dus bijbestellen van die foto' s was heel goedkoop voor de familie zo bleek achteraf. Misschien een tip om in het oog te houden als je een reportage doet.

Ik vroeg me ook al af hoe ik hier op moest reageren inderdaad...
@foxy: Dus eigenlijk bedoel je met deze opmerking te zeggen: Laat iemand van de familie met je meegaan naar de reportage en alle foto's over je schouder meeschieten, zodat de familie goedkoop kan bijbestellen?

Nee, ik bedoelde het omgekeerd, naar de fotografen: als er zo' n zwaan-kleef-aan achter je aan huppelt, dan kan je misschien zeggen dat je liefst zonder bodyguard je werk doet. Wij hadden er ook niet om gevraagd, zag de foto' s pas later, en ik vroeg hem nog zo lomp: hé die lijken zo op die van de fotograaf soms, en toen zij hij doodleuk: "Ja, ben telkens achter de fotograaf gaan staan, makkelijk!" Vond het wel durven van hem! (en ik was zo op van de stress, dat ik dat niet eens gezien heb, 2 fotografen, maar ja hij had zo' n mini digi ding)
En hij heeft dus alleen foto' s in onze tuin, de echte shoot op locatie was hij natuurlijk niet bij, en met de receptie zijn ze ook hun eigen gang gegaan.

Ergens waren we ook nog op onze tenen getrapt, we doen dan de moeite en kosten om een deftige fotograaf in te huren en doet een familielid ongevraagd even mee. Maar ja, het album was zo'n pronkstuk, daar kon niemand naast kijken! Daarnaast had ik tegen mijn vader, die dus een goede fotograaf is (schiet voor speciale bladen), gezegd dat hij echt zijn toestel thuis moest laten, want dat we heus geen nitwit van het internet hadden gehaald...
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 18-10-12 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:02

Sorry Hilda, maar krijg meteen het beeld voor me naar analogie met dierenshoots:

"Laat die paraplu maar openklappen, dan kijkt het paar wat attenter!"

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:25

Voor dingen die op maat gemaakt worden, geldt geen ruilrecht. Maar dat vermeld je best nog eens duidelijk in de bestelvoorwaarden.
Ik heb hetzelfde met Mattes, dat is echt niet te doen qua mogelijkheden in maten, kleuren en extraatjes om dat allemaal in huis te hebben.
Dus dat is allemaal op wens van de klant, op bestelling, custom made hoe ze het willen hebben, soms in 2 diktes geschoren, geborduurd, met aangepast biesje en 3 kleuren piping erop, je kan het zo gek niet bedenken...

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 14:33

Connie, bedankt voor de link!

Ik ben blij te lezen dat ik het dan toch niet zo slecht doe, zeker wat de winstverwachting is. Echt, een eigen winkel is GEEN snelle cash cow. En ziek worden is echt een NO GO. Zal nog wel jaren de effecten voelen van mijn breakdown.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 08:18

Ik heb nu ook zo' n instinker in de bus gevonden. Op gewoon recyclage papier gedrukt, geen hoofding van het bedrijf in kwestie (is een Duits trouwens volgens de kleine lettertjes), of ik even mijn bedrijfsgegevens op pagina 2 wil na kijken en aanpassen?
En als je dat doet, ben je dus opgenomen in de bedrijvengids 'Ondernemings-Portaal van België' en krijg je een factuur van 987 euro in de bus!!!

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:56

Grats Taffje!

Morgen komt mijn IT-elfje met toverstok langs om mijn webshop weer op te starten. Ik ga elke beschikbare kaars in huis aansteken in de hoop dat hij de backup van mijn oude webshop kan uploaden in de nieuwe versie!

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:42

Mijn IT-elf bleek echt de wonderfee. En nog heel schappelijk van prijs ook. En ook nog eens veel goedkopere hosting versierd. Ikke blijblijblij!!!!

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:51

Mijn broer heeft me in het verleden wel geholpen, maar nu wist hij het ook niet meer... Wonderboy bracht soelaas. En nu lekker werken aan de webshop! Ben gelijk ook naar andere opmaak overgestapt, er zijn foto' s en tekst verloren gegaan (gelukkig maar van een klein deel), moet alles updaten qua prijzen en zo... Ben nog wel ff bezig.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:04

Mij stoort dat paars niet eerlijk gezegd, maar een andere tint zou inderdaad chiquer ogen, misschien wat meer aubergine? Ik snap het commentaar van Mellis wel, maar dan vind ik de site van Mallootje dan weer te zwart (alhoewel dat dan wel meer in het thema 'classic' valt qua lay-out door o.m. lettertype op de openingspagina, zwart-witte foto' s als achtergrond).

Mijn webshop is very basic, maar dat is momenteel het laatste van mijn zorgen, mijn klanten shoppen vooral functioneel.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:54

Ik amuseer me met mijn webshop. Net de algemene voorwaarden herschreven, verzendkosten aangepast, allerlei randdingetjes gedaan, en nu beginnen we aan de producten.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:37

Mallootje schreef:
Pfoe heel werk he, moet alles er opnieuw in? Ik heb echt dagen en dagen werk gehad met alles importeren, blij dat ik nu alle nieuwigheden beetje per beetje kan doen want een paar honderd ineens bezorgde me nachtmerries :D

Ja, want de dingen die er wel instaan moeten volledig nagekeken worden en aangepast (nieuwe kleuren erbij, prijs updaten, foto misschien veranderen etc). En van een deel van de producten zijn de foto' s opeens verdwenen.
Maar dit wordt wel weer op een gegeven moment bandwerk. In de webshop kan je dan een artikel geheel kopiëren, dan moet je alleen de tekst, prijs en foto' s aanpassen, maar alle keuzes die je kan maken inzake maten en kleuren zitten er dan al in. En mijn hoofdmerk heeft veel kleuren.

Aangename verrassing: heb van mijn leverancier een stalenset gekregen met alle kleuren van de mattes dekjes. Gelukkig heb ik geen paard meer, ik kan me ZO niet inhouden anders. Lekker spelen met kleuren, zoompjes en sierkoordjes....

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:31

Ik heb ondertussen zowat vierkante ogen gekregen van een hele dag achter de pc aan die webshop peuteren. Nu komt er eindelijk wat routine in en morgen gooi ik de testversie openbaar.
Mattes is nog erger dan een Lego pakket.
Voor elk dekje:
- 26 stofkleuren
- 33 wolkleuren
- evt piping (3 stuks) 42 keuzes
- biesje 38 kleuren
- opties of er een wasmiddel bij moet, waar moet er wol aan, welk type en grootte moet het zijn, wil je inlagesysteem hebben, ophangsysteem of een speciale eurofit vorm?
- bij singels alle maten ingeven (per 5 cm)
Soms kan je wat kopiëren, maar dan moet het alsnog grondig nagelezen worden, foto' s aangepast, stock vermelden etc.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:31

Ok, de 2 verschillende fonts en die paarse Q snap ik ook niet, maar ik vind hem wel HEEL mooi.
Ik heb een logo van ga-daar-liggen.
Geërfd van mijn voorganger.
Het enige goede eraan zijn de kleuren en het feit dat onze naam erin staat, maar voor de rest...
Maar ja, ik ga vooral voor het product dat ik vertegenwoordig, heb ik besloten.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:41

Is het geen lens waar het licht in speelt Hilda?

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:56

Nee hoor, ik vind de jouwe goed. Netjes wit en een keurig paars (geen schreeuwerig gedoe).
En ook zo' n zwierig lettertype haha!

OFF topic die foto van die mevrouw met die fries en die zwarte jurk is echt gaaf!!!!

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:01

Oef, alle raamwerk voor dekjes en singels zit erin (dus algemene info, maattabellen, 1000-delig kleurengamma, alle opties met toeters en bellen, hyperlinks)
Nu dus artikelen kopiëren, foto' s en prijzen en omschrijving aanpassen.
Boeken zitten er ook al in.
Hoop alle artikelen van mijn hoofdleverancier er tegen maandag in te hebben.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:08

Mallootje schreef:
Doe je dat fulltime Foxy?

Nee hoor, de bedoeling is wel dat ik fulltime werk, maar ben nu nog thuis

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:54

Mijn nieuwe hosting (via mij IT-elf) is echt een zegen, kan nu bv zien waar mijn bezoekers vandaan komen en kost niks (25 euro hosting kosten per jaar en 10 euro voor mijn domeinnaam).

Mijn webshop zelf is van Mijnwebwinkel, deze versie heeft eindelijk een standaard knop om je aan te melden voor nieuwsbrieven. Hoe ik die nieuwsbrief ga maken is nog een raadsel dus houd de tips hier in de gaten

En dan nu TADAAAAAAA www.hipponet.be is weer online (wel met zeer beperkte artikelen, lay-out moet nog aan gewerkt worden maar ik ben vooral blij dat hij het gewoon DOET). Jullie mogen kritiek spuien terwijl ik nog artikelen invoeg.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:33

Pfft Szan, wat voor versie van mijnwebwinkel heb jij? Is weer vele male mooier dan het mijne. Ik ben ook zo' n IT-blondie hé.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:44

Dus je hebt het wel zelf gepimpt zeg maar? Want de prijzen van die site zijn wel niet grappig. Eens kijken of mijn IT-elf hiervoor te porren is op termijn. Die is ook te betalen, maar die kan ik zelfs op zondag bellen om te krijsen dat de boel niet werkt.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 11:03

Ik heb gewoon mijnwebwinkel online gekocht (80 euro dacht ik), en de hosting en domeinregistratie zitten bij mijn IT-elf (webapphosting heet dat bedrijf). Ik heb een small pakket omdat ik niet zo groot ben, betaal 25 euro per jaar voor de hosting en 10 euro voor de domeinnaamregistratie, dat is dus nog geen 3 euro per maand (excl de aanschaf van mijnwebwinkel, maar daar doe je jaren mee)

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:50

Trouwens, heb nog een leuke anektdote toen ik mijn webwinkel kocht
2 dagen nadat ik hem online besteld en betaald had, ging 'ie in de actie.
20 euro minder te betalen.
Alhoewel ik weet dat acties natuurlijk niet terug te schroeven zijn in tijd vond ik dit wel extreem banketstaaf.
Ik gebeld of ze me tegemoet konden komen.
Nou werd ik me daar toch zo afgewimpeld, dat de stoom uit mijn oren kwam.
Dus toen de doos toekwam, gelijk retour gestuurd, dan moest ik wel 5 euro verzenden betalen.
Ondertussen nieuwe besteld aan -20 euro.
Resultaat, nog steeds 15 euro goedkoper uit.
Hadden ze nou gezegd dat ze me dan korting zouden geven op een nieuwe bestelling, dan had ik niet gemiept, maar ze deden zo bars aan de telefoon...