Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Blablabla11

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:21

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:22

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:53

heel erg handig idd houdt ook je kwartaal cijfers bij etc
bij mij was het niet te doen en on overzichtelijk.. Nu wordt alles bijgehouden..
Maar per keer dat ik facturen verstuur moet ik gemiddeld 30 facturen versturen..
Het scheelt mij een dag werk

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:25

11AFotograaf schreef:
Hebben die suggesties die hier nu staan ook bijvoorbeeld een overzicht per maand (eventueel in vergelijking met vorig jaar)? En de mogelijkheid om meer informatie over je klant in te vullen?

al je klant gegevens worden opgeslagen dus 1 malig invullen..
Ik kan de cijfers per kwartaal terug zien wat ik verstuur ( ik draai ook kassa gezien ik een winkel heb )
Dus mijn complete cijfers heb ik er niet in alleen die ik via factuur verstuur
En het jaar er voor kan je ook gewoon terug zien en daarvoor net hoe lang je het gebruikt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:16

Duplo schreef:
Toch veel mensen die het 'handmatig' doen zie ik.
Ik ben geen administatief wonder en zal alle verdere bewerkingen uitbesteden aan een administratiekantoor.

Wat met de meeste programma's jammer is, is dat het toch een hoop geld kost :+
Moneybird en digitale factuur is gratis bij max 3 facturen per maand daarna moet je een x bedrag bij betalen per factuur. Dat vind ik best belachelijk.

Had er 1 gevonden voor 140,- per jaar incl support (moet ik thuis even nakijken)
ANdere zijn al snel 20,- per maand excl support :/

Ik stuur geen facturen na, dus bijhouden wanneer ze betaald worden is niet van belang.
Gaat mij om snel en makkelijk maken van een factuur/bon voor de klant in een winkel
Hun hebben er toch werk aan..zo belachelijk vind ik het niet..
Ze printen voor mij.. Sturen het op per post.. Houden de software up to date.. Verbeteringen worden doorgewerkt..kost allemaal geld.. Voor niks gaat de zon op.. Net als jouw arbeid moet dat van hun ook worden betaald..
Als ik bekijk hoeveel uur ik bespaar hiermee en wat ik kwijt ben is dit echt super goed..
Tevens voor kleine bedrijven is dit zelfs mogelijk om gelijk je belastingdienst aangifte hier mee te doen.. Wat je weer boekhoud kosten bespaard.. Ik ben per 3 maanden ong 800 euro kwijt aan accountant.. Die werken ook niet voor niets.. Per 3 maanden ben ik max 29 euro kwijt aan dat bedrijf incl printen en versturen per post..
Overgens kan je ook digitaal versturen voor 10 euro kan je een x aantal facturen versturen oer maand zonder extra kosten

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:10

Als je via mail facturen verstuurd is het totaal niet duur na de gratis mailtjes meen ik 0,40 cent

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:45

Zooist schreef:
Ik heb dan wel geen webshop maar vind het ideaal om
met Ideal te betalen. Ik skip eigenlijk door als dat niet kan. Dan zoek ik hetzelfde wel ergens anders.

wat mij tegen viel was dat h&m niet eens ideal heeft !!!
bestelde er gister voor mijn dochter..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:06

Zooist schreef:
Gelukkig Shanna! :D

Ik bestel heeeeeeel heeeeeeeeeeeeel soms bij H&M. Maar vind het ook erg irritant.

Voor mijn dochtertje hebben ze nog wel eens leuke dingen..
Maar je wordt bijna verplicht om onder rembours te bestellen..
Want aan de acceptgiro hebben ze een limiet gesteld ( of ik doe wat fout )

( is overgens de eerste keer dat ik bij H&M bestelde )

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:26

Dat zou idd kunnen omdat het de eerste keer is.. heb het nu maar onder rembours gedaan :P

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:54

Mallootje schreef:
Ik vind nooit wat bij H&M.. Of het is niet mijn smaak of het past niet..

Vzndaag mn eerste nieuwsbrief eruit gedaan, vond m zelf wel mooi gelukt. 1 iemand heeft uitgeschreven, iemand die ik ken trouwens, dus ik vat het meteen iets te persoonlijk op. Dat is echt mijn zwakte, ik voel me meteen in persoon gekrenkt als iemand geen interesse (meer) heeft in de zaak of wat negatiefs zegt oid...

Niet voor mezelf maar voor mijn dochtertje ( 3 jaar )

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:55

joyce2 schreef:
Ik gebruik ook iDeal van Sisow. Goede service en lage kosten, precies zoals ik het graag heb ;)

ik heb ook sisow

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:55

heb sinds een paar dagen mijn webshop in de lucht ben wel benieuwd naar jullie mening
www.lin-flowers.nl

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:40

Roskur Heb de producten ook in de winkel, de kleuren heb ik aangepast aan http://www.linflowers.nl want daar bouw ik hem straks in..

Yucca Hij wordt idd ingebouwd op linflowers.nl alleen vind het ook leuk dat mensen hem als individu kunnen vinden en dan gewoon onder mijn naam want heb het ook gewoon in de winkel..
Dus straks is het gewoon http://www.linflowers.nl

Zooistdie fotograaf waar jij bent geweest zit gewoon dik boven de marktprijs..
Wij hebben een keer een familie shoot laten doen € 500 maar ja was dan ook wel de fotograaf van anouk :o
Gelukkig kregen we 50% korting ivm dat het een kennis was maar dan vind ik het nog heel veel geld..
( was door iemand anders geregeld )

Bruidsreportage reken ik 695 euro voor ex album

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:30

trouwreportages vind ik juist gaaf.. 2 weken terug had ik er 2 in een week .. was wel wat zwaar hihi en mijn winkel, gezin , zwanger, paardjes en 2 trouwreportages hihi

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:00

hihi jahhh dat is een slechte kant van mij.. Mijn site tekst laat ik vaak nalezen maar blog nooit :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:15

joyce2 schreef:
Kom ik weer met een vraag over verzenden hoor! Er is gister een bestelling gedaan in de webshop door iemand uit België, maar normaal verzend ik alleen binnen Nederland. Ik heb al een paar keer eerder wat naar België verstuurd, maar dat ging steeds om normaal formaat pakketjes. De goedkoopste optie die ik kon vinden was verzenden via DPD voor €14,95 (weet iemand nog goedkopere opties toevallig?).

Maarrrr, de klant die nu een bestelling heeft gedaan, heeft 3 grote items besteld, waarbij elke doos afzonderlijk net binnen de maximum afmetingen valt. Binnen Nederland neem ik bij grotere bestellingen altijd de verzendkosten op mij, maar bij deze bestelling kan ik dat echt niet doen. Ik wil de klant nu graag een voorstel doen en ik denk dat alle dozen afzonderlijk laten verzenden het goedkoopst is, maar ik ben toch even nieuwsgierig hoe jullie dat doen met het verzenden van grote pakketten? (Elk pakket is ongeveer 40x60x42, met een gewicht van zo'n 5 kilo)

8,95 meen ik TNT

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:17

nee joh zo duur is dat niet laat ook geregeld wat naar belgie sturen en ook geregeld wat overkomen vanuit duitsland
gewoon even naar postkantoor brengen..
Heb hele paarden uitrustingen die kant op gestuurd zijn ook grote dozen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:45

ik was dan 14 euro kwijt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:36

Paan schreef:
Even een waarschuwing: wij kregen vandaag een "factuur" in de bus van MKB registratie service. Of we even € 245,- excl. Btw willen betalen voor de jaarbijdrage.

Heb ik ook gehad 2 maanden terug en in de kleine letter onderin staat dat het geen factuur is naaiers

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:19

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:05

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:07

Ik heb alle verzekeringen behalve arbeidsongeschikt het is duur en kan een hoop niet mee verzekeren .

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:07

Je hebt webwinkels die op dropship basis werken..

Mijn webwinkel bestaat uit artikelen alleen uit mijn winkel