Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:26

Ik meld me ook weer! (al staat mijn website er niet tussen zie ik, maar dan heb ik zeker een aanmelding gemist?)

Voor mijn ZZP werkzaamheden stuurde ik gewoon een factuur via Word, maar dat waren bijvoorbeeld maandelijkse facturen, dus dan heb je in principe nog geen professioneel programma nodig. Stuur je vaker facturen, dan zou ik ook wel een professioneel programma gebruiken. Ik ga de suggesties in ieder geval in gedachte houden!

EDIT: ik heb van digitale factuur maar even een bladwijzer gemaakt! Ziet er handig uit :)

connepon85

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:23

Mooie site Mariska! :) en Yucca gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Ik kwam nog even een artikel tegen over de regels op Facebook m.b.t. winacties. Je kunt dus van Facebook afgegooid worden als je winacties op je prikbord plaatst. Dat mag dus niet en moet onder een apart tabje. http://www.emerce.nl/best-practice/vijf ... -promoties

Ik heb vandaag trouwens een interview gedaan met de eigenaresse van Equirex, een nieuw kledingmerk. Het interview gaat over hoe zij het bedrijf is begonnen. Als ik het af heb, plaats ik het wel even :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:13

Hoezo moest je aan haar denken? Of mis ik het even? (ik zit te lang achter de pc %) )

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:22

Hey zooist, echt tof dat de aanvragen binnen komen!!! Ik zag je oproep op Facebook; volgens mij gaat dat wel goed komen. :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:41

svdijk schreef:
Daar heb je ook weer gelijk in, dat met de eventuele problemen van tweedehands stukken.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen over de grote v/h kapitaal als we spreken over een winkel van zo'n 200m²?
Hier in de stad, klinkt heel wat maar valt reuze mee, staan er wat pandjes leeg waar ik wel wat in zie.
Huren jullie of hebben jullie een pand gekocht?
En hoe komen jullie aan klanten, wat doen jullie qua publiciteit?

Hoi svdijk; een tijdje geleden heb ik eens aan Medhorses, Piaffe Ruitersport en de Kroo een aantal stellingen voorgelegd. Misschien interessant voor je om te lezen: http://www.paardenlifestyle.com/webwink ... te-denken/

@zooist bedankt voor het compliment. Vannacht tot half 2 doorgewerkt om wat dingen aan te passen; ben nu voorlopig weer even klaar. Misschien dat ik je 3 november nog in Soest zie? Kunnen we elkaar eens ontmoeten!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:14

Even een vraagje ladies. Wordt er bij jullie veel met Paypal betaald? Ik moet zeggen dat ik zelf alles met paypal betaal als de optie er is; vind ik zo makkelijk.

De website met paardenbedrijvenoverzicht komt namelijk een paypal knop op en misschien ook nog een andere mogelijkheid, maar ik weet nog niet precies hoe ik dat moet integreren.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:45

Ik weet het nog niet precies. Ik had vorige week de site getest en aangepast en nu gaat de websitebouwer weer aanpassingen maken aan de hand van mijn opmerkingen. Als zij dat af hebben ga ik er zelf nog een "membership" aan koppelen, want ik wil niet al te veel administratie rompslomp hebben. Als het trouwens enigszins af is, laat ik het hier wel als eerste zien.

Leuk van de visitekaartjes. Ik had van de zomer ook visitekaartjes laten drukken, maar helaas heb ik daarna mijn logo en kleuren aangepast. :7 Goed bezig... Oja, Mellis, jij vroeg laatst nog van wie ik de cursus volgde, maar dat is van Derek Halpern: http://www.socialtriggers.com

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:09

Mallootje schreef:
De paypalbetalingen en overschrijvingen zijn bij mij ongeveer 50/50 ..

Ik wacht nog steeds op antwoord van Ogone om bancontact/visa/mister cash ook te integreren, dan denk ik dat overschrijving minder gebruikt zal worden.

Ja overschrijving kost mensen best veel moeite. Of ze maken daardoor de bestelling niet af of ze maken het geld uiteindelijk niet over. Ik kan geloof ik ook creditcard er aan toevoegen; moet ik ook even checken hoe dat werkt.

Bedankt voor je informatie!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:42

Inderdaad, maar beter even wachten amykimmie :)

Ik verwacht wel dat paypal steeds meer gebruikt gaat worden; bij heel veel online applicaties wordt paypal toegepast. Ik bedoel, als je een website gaat bouwen en een betaalsysteem wilt integreren, is de standaardoptie vaak paypal. Dan heb ik het wel over buitenlandse applicaties hoor.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:02

Ik zou nu niet zo snel zo'n rembours optie erop zetten omdat het in de wet staat. Als heel veel mensen zich daar niet aan houden en veel instanties er niet van op de hoogte zijn, zal er vast niet veel op gecontroleerd worden. Er zijn wel meer regels waar niet op gecontroleerd wordt.. en daarbij is het ook geen doen om heel veel winkels er op te controleren. Misschien de grote jongens zoals Wehkamp enzo, maar verder? Net als met die kansloze cookiewet.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:19

Hebben jullie geen contract met TNT? Dat had ik destijds wel met de webwinkel met mn zus. Vond ik wel makkelijk; voor 7 uur afgegeven, volgende dag in huis

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:54

Ik ben deze week voornamelijk bezig met Paard&Shopping. Ik heb contact met Tradetracker om dat grootser op te zetten. Heel toevallig werkt een oud-studiegenootje van mij sinds kort op de afdeling dieren en we gaan samen kijken hoe we er meer winkels bij kunnen betrekken. Ik ben nog maar sinds kort bezig met het vullen van de site, maar het gaat al wel aardig goed :) Morgen en overmorgen weer vullen met producten, pagina's verder afmaken en de site in verschillende browsers testen en mobielproof maken. http://www.paardenshop.com

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:14

Hey Mellis, even over de concurrentie op Google Keyword Tool. Ik begreep laatst van een internetexpert dat de mate van concurrentie die daar wordt aangegeven niet zo heel erg betrouwbaar is. Ik zou me dus niet te snel laten afschrikken als er veel concurrentie schijnt te zijn.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:06

Ik maak zelf gebruik van Mailchimp (e-mailprogramma) waar ze een zogenaamde "double opt in" gebruiken. Dat betekent dat mensen hun inschrijving moeten bevestigen. Heb jij dat ook Paan? Want dat zou betekenen dat als ze zich zogezegd hebben ingeschreven, ze dit alsnog moeten bevestigen.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:19

Ik ben het helemaal met Mellis eens; goed verwoord zeg!

Ik zou zoiets ook spannend vinden :)

Ik ben vandaag bij Sanoma geweest; gesprek met Hoefslag gehad *\o/* Ik kan er eigenlijk verder nog niets over zeggen; }:) maaaaar het lijkt positief. Morgen weet ik meer en dan laat ik het wel weten!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:04

kgambler schreef:
Connepon, wat leuk dat je bij Sanoma op gesprek bent geweest! Altijd leuk als je foto's gepubliceerd worden :). Maar ik wil je wel graag waarschuwen, laatst bij de bijeenkomst van Arnd Bronckhorst waren ze niet zo heel enthousiast over Sanoma, dus kijk uit dat ze je niet afzetten en voor veel te lagen tarieven laten werken. Arnd had tijdens zijn bijeenkomst nog best nuttige informatie maar ik zou wel weer even diep in mijn geheugen moeten graven of even opzoek naar de notule die door iemand anders is geschreven van de bijeenkomst.

In ieder geval succes met de mogelijke opdrachten! Wel heel erg leuk! :)

Ik ben geen fotograaf hoor!! *D

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:04

Ik heb het zelf uitgezocht. De website van belastingdienst geeft ook wel informatie, maar ik heb zelf economie gestudeerd, dus dan krijg je er wel iets van mee. Alhoewel, dat ging eigenlijk meer over grote bedrijven of macro-economische dingen.

Over dat van Sanoma; vanaf januari sta ik mogelijk in drie paardenbladen met artikelen. In één blad elke editie en de andere twee af en toe. Ik ga dit samen met MacRider doen. Er wordt nu nog onderhandeld met Sanoma, dus het is nog niet zeker.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:43

Ik vind eigenlijk ook dat ze op de middelbare school iets zouden moeten doen over het starten van een eigen onderneming.

Mallootje, welke studie heb jij gedaan?

Bij mij was het een beetje vreemd. Ik heb niet eens economie gehad op de middelbare school. Ik deed Natuur en Techniek en had economie niet als keuzevak genomen. Toch ben ik daarna algemene economie gaan studeren. (Vraag me niet waarom :p )

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:51

Leuk! En lijkt me handig voor je eigen winkel! Rechten lijkt mij ook niet leuk; saaaai. Maar ieder zijn ding.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:31

Zo weer even bijgelezen.

Wat een gaaf filmpje Joyce! Ik heb echt gelachen.

En Mailchimp kwam voorbij; inderdaad erg handig. Aweber is overigens een goed alternatief als Mailchimp je niet aanstaat.

Ik ga ook nog even mijn mening geven over het logo :p Ik zou misschien eerder kiezen voor boutique helemaal in het zwart (of paars) en hippique volledig in de andere kleur. Ik zou alleen de bling op de i laten. Is hippique nu in een donkergrijze kleur?

Het artikel met Equirex is overigens af. Zij heeft dit jaar voor het eerst een kledingcollectie gemaakt. Zouden jullie het ook gaaf vinden om een eigen kledinglijn te ontwerpen? http://www.paardenlifestyle.com/zelf-ee ... r-equirex/

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:32

Hey Zooist,

ik denk dat ik ze eerst gewoon een persoonlijk mailtje zou sturen om het contact te krijgen. Zij hoeven niet te weten dat je dat "persoonlijke" mailtje vervolgens naar 100 rijverenigingen stuurt ;)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:52

Uhm.. wat betreft de nieuwsbrief kan ik je niet heel goed helpen aangezien ik niet echt weet hoe het systeem werkt wat je gebruikt. Maar in principe moet je op de plek waar je het inschrijfblokje wilt hebben een code toevoegen. Deze code kun je vinden op de website van bijvoorbeeld Mailchimp als je daarbij aangesloten bent. Dan moet je je dus wel eerst aangemeld hebben. (http://www.mailchimp.com)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:00

Ja inderdaad via HTML. In principe is Wordpress ook zo opgezet dat het een soort websitebuilderprogramma is. Alleen je hebt daarbij wel de mogelijkheid om Alles aan te passen. Maar ook al weet je niet zoveel van codes kun je een hele website opzetten met Wordpress.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:59

Wordpress heeft mij ook uuuuuren gekost en laatst weer voor een andere website. Dus als je Wordpress wilt gebruiken is dat prima omdat je meer mogelijkheden hebt, maar het kost wel heeeeul veel tijd en die tijd moet je wel hebben. Gelukkig vind ik het ook leuk om te doen :)