Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:17

Ik heb Photoshop Elements, maar ik snap er niets van... Er zijn een paar mensen geweest die het me wel even uit zouden leggen, maar kwamen tot de conclusie dat Elements toch wel heel anders is dan normale photoshop en me dus niet verder konden helpen. Dus dan maar verder in Publisher en Paint ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:26

Ik zie hem ook niet op FB, maar ik ga hem even zoeken op je pagina!

Edit: Hij is een klein beetje wazig, maar verder wel heel duidelijk te lezen! Erg leuk gedicht, ik was zelf toevallig ook met een gedicht bezig voor Fuzzylicious :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:13

Ojaaa, ik had jou uitnodiging ook gehad, maar ik kan niet komen. Wij hebben altijd trainen met de hond op woensdag.

Ik zal binnenkort even naar je site kijken, maar wellicht heeft het niets met je site te maken, maar meer met of je wel goed vindbaar bent op Google oid. Dat idee heb ik namelijk ook bij mezelf. Ik kan altijd wel puntjes verbeteren aan de shop, maar ik heb niet het idee dat zoiets me per definitie meer bezoekers of verkopen op zal leveren.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:31

Yucca schreef:
Hier ook druk, nieuwe huisstijl, SEO voor de website, maar weinig nieuwe projecten helaas!

Vandaag een dagje google-optimalisatie. Een hele to-do-lijst gekregen van mijn broer. Eerst maar eens werken aan externe links, best lastig omdat veel verzamelsite's toch geld vragen voor een vermelding. Ik wil eerst de gratis sites afspeuren!

En dan heb ik ook weer gehoord dat die links alleen nuttig zijn als je zelf geen backlink hoeft te plaatsen, omdat Google het anders weer opvat als vriendjespolitiek "plaats jij mijn link, dan plaats ik die van jou". Dus wanneer je geen backlink hoeft te plaatsen, is een vermelding op een andere site veel waardevoller.

Maar als je nog tips hebt, je mag ze altijd doormailen hoor ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:42

Thanks voor de tips, dat heb ik idd allemaal al gedaan (of laten doen)!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:16

Op je pagina een bericht plaatsen met: "Bij 100 likes verloot ik deze prijs. Dus like, share en win!" Ik doe dat meestal met een leuk plaatje van de prijs erbij. Officieel mag dat niet, maar de "like, share, win" pagina's schieten als paddestoelen uit de grond en zolang de "grote merken" ook nog steeds prijzen verloten, ga ik daar als miezerig webshopje ook gewoon mee door (tot ze echt actie gaan ondernemen om het uit te bannen).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:14

Ja tuurlijk, ik merk nu ook dat ik steeds kritischer word, je blijft zoeken naar "het" ding. Maar ik denk dat dat bij mij voornamelijk is dat ik nog slecht gevonden word en als mensen me vinden, dat ze een aankoop toch uitstellen, omdat ze het niet echt nodig hebben.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:49

@Szan: Oja, beterschap nog!! Wat ontzettend balen zeg... Maar heb je ook nergens beschikking over een laptop/computer waar je even op in kan loggen? Meestal hebben ze dat toch wel in een ziekenhuis?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:29

Ik werk ook vanaf het begin met Sisow en ben zeer tevreden. Ergens in dit topic heb ik een link geplaatst waar je korting krijgt op je batch oid.

@szan Fijn dat je naar huis mag! Maar ga je nu eerst een hotel in om aan te sterken voor je terug naar huis gaat?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:29

Hier idem! Heel vervelend!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:28

Huh wat raar... Ik heb gelukkig nooit zo'n bericht gehad!

Maar je gebruikt dus een merknaam voor het aanduiden van een artikel, wat eigenlijk niet van dat merk is?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:18

Aarrgh, ik moet even flink klagen hoor! Ben ik de enige die mails verstuurd en daar niets op terug krijgt? Ik begin er echt een punthoofd van te krijgen!

Situatie 1: Op de beurs met een leverancier (waar ik al eerder besteld heb) gesproken, ik had daar al een tijd niet besteld omdat een groot deel van die producten niet liepen, maar ze hadden nu nieuwe items waarvan ik bijna zeker weet dat het wel aanslaat en die wou ik graag bestellen. Ze hadden opgeschreven waar ik prijslijsten van wou hebben en zouden mij die doormailen. Na een maand had ik nog niets gehoord, dus ik ben gaan mailen. Ik heb nu naar 2 verschillende mail adressen dezelfde mail gestuurd en heb vorige week het contactformulier op hun website ingevuld, maar ik krijg gewoon geen reactie. Nu kan ik wel bellen, maar die mensen zijn altijd heel kortaf en knorrig aan de telefoon, dus handel ik het liever via de mail af. Vorige keer kreeg ik namelijk zowat ruzie met dat mens aan de telefoon en dan moet je bij mij wel heel ver gaan... Maarja, denk dat ik binnenkort toch maar even ga bellen, want die producten zijn natuurlijk alleen via hun te krijgen.

Situatie 2: Ook iemand van de beurs, die zou mij mailen, maar ik hoorde niets terug. Dus ik had nog een keer gemaild en hij zei dat de vorige mail niet aan was gekomen *yeah right*. Hij zou mij uiterlijk die week erop wat laten horen. Inmiddels waren we maandag al weer 2,5 week verder en nog niets gehoord. Dus ik mailde of hij nog wel interesse had in een samenwerking, aangezien hij niets meer van zich liet horen. Pff, kreeg ik echt een mail op hoge poten terug, want het was druk en ik moest nog even geduld hebben. Ja dat is prima, maar mail dat dan gewoon lekker uit jezelf in de week waarin je beloofd had wat van je te laten horen.

Situatie 3: Gemaild dat ik interesse had om op een kerstmarkt te staan, maar dat ik graag wou weten of er nog plek was. Inmiddels is die markt al over 2 dagen (en had begin van de week al besloten dat ik er niet wou staan), maar heb uiteraard nog steeds geen reactie terug.

Situatie 4: Ik ben bezig met het organiseren van een event voor Serious Request, om geld mee in te zamelen. Daarvoor heb ik een locatie nodig en dat wil ik het liefst in Amersfoort doen, zodat we als Amersfoortse ondernemers samen kunnen werken. Ik heb 2 locaties gemaild, uitgelegd wat mijn idee is en gevraagd hoe ze daar tegenover staan. Een van de locaties ben ik (voor ik mailde) persoonlijk geweest en de eigenaar wou heel graag een keer samen wat leuks organiseren, dus als ik ideeën had stond hij daar 100% voor open. Best irritant dat ik nota bene van hem dan geen gehoor krijg. Dus toen heb ik nummer 2 gemaild, maar daar precies hetzelfde verhaal. Mail dan in elk geval even dat je geen interesse hebt oid!

Ik vind het zo slecht en onprofessioneel om niet terug te mailen! Ik snap daar werkelijk helemaal niets van...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:56

Ben blij dat ik niet de enige ben, maar eigenlijk is het schandalig...

Het vervelende is dat 9 van de 10 zeggen dat ze het beste te bereiken zijn via de mail en dat ik het zelf ook het liefst via de mail doe, omdat ik afspraken dan zwart op wit heb. En wellicht is het ook een beetje gemakzucht hoor! Ik vind het namelijk prettig om gelijk iets op de mail te kunnen zetten, op het moment waarop ik dat wil. Met bellen moet je altijd maar weer afwachten of je de juiste persoon aan de lijn krijgt en ben je meer aan tijden gebonden.

@Paan: Nou, groot gelijk hoor! Bij mij gaat het voor Serious Request om eetgelegenheden, waar ik altijd graag kwam, maar nu hoeft dat van mij niet meer zo nodig. Als ze nou hadden gezegd "geen zin in/geen tijd voor/past niet bij ons/etc" dan was ik daar gewoon nog met plezier gekomen, maar nu raken ze ook gewoon een klant kwijt. Zat andere leuke tentjes in Amersfoort ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:02

Jeetje, wat ongelofelijk vervelend! Ik denk dat ik als eerste de klant op de hoogte zou brengen van de situatie en dat je verteld dat je alles op alles zet om de nieuwe onderdelen zo snel mogelijk in huis te hebben. Kan je niet met de leverancier afspreken dat je de onderdelen direct opnieuw besteld en dat als het pakket wel aankomt, je die bijvoorbeeld retour stuurt en als het eerste pakketje toch niet aankomt, dat je de factuur niet hoeft te betalen (of het geld terug gestort krijgt)?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:24

Woehoe, een kleine persoonlijke mijlpaal: Ik heb eindelijk de 1000 unieke bezoekers in 1 maand gehaald! Normaal hang ik altijd tussen de 800 en 900 unieke bezoekers en ik ben nu eindelijk eens een keer over die 1000 grens heen!

Alleen vraag ik me nu natuurlijk af hoeveel unieke bezoekers jullie ongeveer in 1 maand hebben, want ik heb totaaaal geen vergelijkingsmateriaal, misschien is 1000 unieke bezoekers wel heel weinig (maar ik ben er alsnog blij mee :D ).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:31

Bij alle drukkers in de omgeving kostte het wel veel geld om te laten borduren, maar kon het wel binnen een week klaar zijn, inclusief omzetten...

Mallootje schreef:
Joyce: Ik denk dat dat wel goed is hoor! En als je er zelf blij mee bent en een stijging ziet, is dat toch het belangrijkste!!

Even mijn cijfers erbij gepakt, ik had over de maand november 1867 unieke bezoekers..

Wow, dat is even lekker!! Hoe krijg je dat voor elkaar? Of heb ik gewoon heel weinig bezoekers :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:17

Ik ben aangesloten bij Shops United, dan betaal ik €5,35 ex btw voor pakketjes die ik via PostNL verstuur en eventuele grotere pakketten en dingen naar het buitenland kan ik dan ook goedkoper versturen. Ik print zelf het label en eind van de maand krijg ik een factuur. Dan hoef ik alleen nog maar het pakketje af te droppen bij het postkantoor en dat zit hier praktisch om de hoek.

De klant krijgt van mij altijd de Track&Trace code, zodat ze kunnen zien dat ik het echt snel heb afgeleverd bij het postkantoor en ze kunnen dan makkelijk volgen waar het pakket uithangt.

Heel af en toe heb ik brievenbuspost en dat gaat gewoon in een bubbeltjesenveloppe met een postzegel (die ik online print met mn Dymo apparaatje).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:20

@Szan: Lastig hoor... Ik denk dat ik de mensen de complete set terug zou laten sturen en ze een complete nieuwe set zou geven. Het ongebruikte, onbeschadigde glas zou ik dan als reserve of "show model" houden.

@Mallootje: Wat vervelend! Als het er morgenochtend nog niet staat, zou ik een deel van het geld proberen terug te krijgen, ze houden zich immers niet aan de afspraak.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:35

Als iets kapot is laat ik het altijd terug sturen, soms kan ik nog wat gedaan krijgen bij de leverancier en anders weet ik in elk geval zeker dat de klant me niet in de maling neemt om nog gratis een extra product te krijgen. Het kost me dan inderdaad wel dubbele verzendkosten, waardoor ik laatst bij een drinkfles er op toe moest leggen, maar gelukkig gebeurt het bijna nooit en dan kunnen ze nooit klagen over de service :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:46

Overigens, ik zou niet ALLES terug nemen, alleen met een goede reden natuurlijk ;) Niet dat mensen dit straks lezen en na een paar maanden een afgekloven hondenspeeltje terug willen sturen, haha.

Overigens vergoed PostNL waarschijnlijk niet, tenzij je hem verzekerd hebt verzonden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:14

Ik heb mijn logo in een vierkantje geplakt en toen bleef er nog heel veel vrije ruimte over en daar heb ik een plaatje van een hond en een kat neergezet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:12

@Mallootje: Lekker schandalig zeg!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:15

Dat werd eens tijd zeg! :D

Oke, voor de creatievelingen onder ons: Ik moet voor 20 december 20 "goodies" afgeven bij een café hier in de stad, waar ze een groot feest organiseren op kerstavond. Het thema is Hollywood en ik had beloofd om iets van een kortingscoupon te regelen voor in de goodiebag. Maarrrr, omdat ik het leuk vind om een beetje in het thema te blijven, wil ik een leuke chique cadeaubon/flyer maken, of iets anders low budget. Dus opeens dacht ik: Christmas Crackers! Leuk ingepakt in een mooi glimmend papiertje, met daarin de kortingcoupon oid. Alleen nu vraag ik me af waar ik in hemelsnaam 200 rolletjes vandaan ga halen om die Crackers van te maken! Of heeft iemand anders nog een ander leuk, low budget en niet al te moeilijk idee voor in een kerst goodiebag?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:20

Wc rollen is leuk, maar hoe kom ik aan 200 wc rollen binnen een dag?!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:42

Haha of ik moet het gewoon makkelijk houden en een flyer maken, zonder iets speciaals. Het gaat anders wel echt een hoop geknutsel worden en ik vraag me af of het de moeite waard is (qua reacties erop, want het is natuurlijk gewoon een sjiek kroegfeest en het is maar afwachten of mijn doelgroep daar ook aanwezig zal zijn).