Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

foxy80
Blogger

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:52

Mallootje, is dat online support? Als hij nog eens aan huis moet komen zal je wel een uurtarief moeten betalen, niet?

Mijn is ook flexibel, heeft hier laatst zondag (!) 5 u gezeten en maar 3 op factuur gezet.

Webshop raakt ondertussen langzaam gevuld. Nu even bammetje eten.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:57

De mijne woont om de hoek dus dat scheelt ook.
Support kan ik ook online krijgen via ticketsysteem

Bij jou is het dus 'the voice from heaven' als ik het goed begrijp :D

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:15

Yucca schreef:
Mellis, dat klinkt als een heel leuk projectje, video's maken en beetje met zand en water spelen ;-)

Ziet spontaan zandkastelen op het strand voor zich :')

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:45

Geen idee paan, ik zit niet in die maatjes.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:46

Eerste gedachte: wat een smeerboel. ;)
Heb jij niet ONDER gehangen na de filmsessie? :D

Het idee is zeker wel goed, maar dan zou ik het meer aanpakken als wasreclame, nl goed laten zien welk product het is (eigenschappen, zand eerst droog laten zien), dan zeggen dat je er water door gaat gieten om het verschil te zien (je kan dat dmv een tekstveld), laat dan ook telkens een maatbeker met 1 l of 2 liter water zien, en giet dan in beide soorten zand tegelijkertijd. Dan zie het effectief meteen het verschil in weg-eb-tijd. Ik zou er ook voor opteren 2 aparte bakken te nemen, nu loopt de modder bijna in elkaar over

Edit: Joyce is me al voor
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 14-11-12 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:52

Het is wel duidelijk qua kleuren en zo, ik zie wel goed wat er gebeurt, maar als het zo spettert verdwijnt dat effect natuurlijk weer wel.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 08:23

Mellis86 schreef:
Ja dat zou wellicht kunnen, ik heb gewoon de 'tuingieter', wel met spreidkop (of hoe noem je dat) gebruikt en uiteindelijk de overstap gemaakt naar onze kleine gieter uit het huis. Maar ik denk dat ik nav jullie tips overstap naar gewoon een maatbeker en die dan ook in beeld laat zien. Doordat ik de gieter nu ook uit beeld heb komt het water ook van veel hoger (ruim 50 cm) en door het 'vallen' maakt het ook meer lawaai. Als ik gewoon met mijn hand in beeld water giet geeft het ook al een ander beeld (en minder spetters).

En als je toch het "regeneffect" wil: gewoon een keukenvergiet gebruiken :)*

Want zo' n sproeikop op een gieter, die is net ontworpen om water zo veel mogelijk in een boog rond te spetteren...

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 08:25

Zooist schreef:
Vente-exclusive heeft ook een dergelijk concept en
elke ochtend staat er al wat nieuws. Is hier haast een automatisme om de app even aan te klikken.

Die jongens hebben echt het ei van colombus uitgevonden.
Heb je hun groeicijfers in hun persberichten op de site gezien :wow:
Uit onderzoek blijkt trouwens, dat ze het meeste verkopen voor 8 u ' s ochtends. Allemaal mensen die in de file of op de trein de nieuwe aanbiedingen checken en bestellen.
Deze morgen stond er Delvaux op (zeer bekend en vooral duur Belgisch ledermerk). Je moet eens kijken hoeveel er al van uitverkocht is op 4 u tijd :=

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:43

Ik ga met de rest mee Mallootje. In het eerste jaar van mijn zaak voelde ik me daar ook slecht bij, maar dat betert wel. Als er toch iemand achterna mailt, gewoon terugstorten, iedereen blij.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:19

Ik moet me nog gaan verdiepen in die google analytics, maar heb ff andere katten te geselen...

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:30

Ik heb ook weer een giller: sollicitatie van gisteren was niet succesvol. Ik ben niet weerhouden. Uitleg: ze zien mij niet in een commerciële omgeving :')

Succes met de thuisparty, pfoe veel deelnemers hoor!

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:30

Ik ben altijd in voor zoiets. Als ondernemer is het zo vaak een one-man-show, dat het echt leuk is om eens gelijkgestemde zielen te spreken die er niet automatisch vanuit gaan dat je slapend rijk wordt met je internetwinkel of business! En ik moet uit België komen dus dat is vast het verste weg!

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:47

Ik bestel gewoon via be post online winkel de verzendzegels, dan krijg je quantumkorting. En daar krijg ik ook een nette factuur van voor mijn boekhouding. Binnengooien doe ik bij de krantenwinkel of de carrefour, ik zet liefst geen teen fysiek binnen bij de post zelf.

Kiala gaat online, dus daar maak ik thuis de labels van aan en aan het einde van de maand ligt er een overzichtsfactuur in de bus. Geef ik ook af bij de krantenwinkel (elke dag open van 6 tot 18 u, ZALIG)

DHLforyou gaat net iets omslachtiger, daar maak ik ook thuis het label voor aan en betaal ik via visa, daar moet ik wel zelf telkens de factuur bij printen.

TNT is voor mij nog het ergst, dan moet ik echt naar de TNT, cash betalen, en bonnetjes bijhouden voor de boekhouding.

En als het enveloppe post is, die postzegels koop ik ook in bulk in vooraf en mik ik om de hoek in de brievenbus.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:57

Ik word momenteel beetje gek van mijwebwinkel 5.0.
Hij gooit alle producten door elkaar bij de online weergave, terwijl ik ze in het programma zelf keurig geordend heb (cijfers in de omschrijving).
Hoe verander ik de online weergave?
Om een idee te hebben check de afdeling mattes producten - singels - veelzijdigheidssingels maar even op www.hipponet.be om te zien wat ik bedoel.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:08

Maar dan staan ze alsnog door elkaar, en die artikelen lijken zo verdraaid veel op elkaar, dat ik een mooie volgorde wil aanhouden. Ik heb nu de help functie ontdekt en denk de oplossing te hebben, even proberen. Denk wel dat ik nu alles moet gaan nummeren haha!

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:40

holly schreef:
Tjonge ik heb weer wat hoor.
Ik schrijf gisteren/eergisteren een tweetje waar de postbode met mijn pakjes naar toe is vertrokken. Zomaar in de lucht, aan niemand gericht.
Zie ik ineens dat daar op is gereageerd door postnl of ik een code heb enzo. Jahoor heb ik. Ja maar dat is internationaal krijg ik terug. Ja en? Waar is het, dat wil ik weten. Of ik dan even de gegevens in een priveberichtje wil doen dan gaan ze kijken. Oke is prima. Is even later het hele account foetsie.
Ik denk dat de klagende tweets van de mensen hen te veel werden ofzo.

Post.nl {:)-:

Ik kreeg net bericht van klant dat enveloppe ook niet is aangekomen, dus dat is ook weer knap l*llig.

Verder ben ik bezig met googleanalytics. Ik heb de broncode ingebouwd in mijnwebwinkel en geüpload, moet ik nog iets anders doen vooraleer het basic werkt?

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:46

Spuit 11 komt ook aan, congrats joyce!

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:02

Mear, mag ik ook een sneak peak via fb?

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:06

Super Joyce! Dat mist dan toch duidelijk zijn effect niet!!!

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 08:43

Is er iemand onder ons die wel eens online kantoorspullen bestelt?
Hier in België heb je Bruneau en Viking, zijn er nog grote spelers op de markt?

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:49

Ik doe ook alles in Exell, boekhouder heeft wel mooi programma maar daar betaal ik hem ook voor.

Heb het hier al een tijdje geleden gevraagd, maar nu nog eens een poging: willen jullie eens naar www.hipponet.be kijken wat er beter/handiger kan? Taalfouten? Ik heb me er echt op toegelegd de producten goed te onderbouwen qua uitleg, maar vraag me af hoe gebruiksvriendelijk een derde mijn systeem vindt

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:13

Bedankt voor de zeer nuttige tips! Ik ga er zeker mee aan de slag, zie al genoeg om dit weekend stevig aan de gang te gaan.

Wat het logo betreft, zal al proberen om dat transparant te krijgen en van de welkomsttekst af te halen. En idd meer foto' s te plaatsen.

Reacties haal ik inderdaad voorlopig maar weg dan.
Doorklikken op de 'teasers' is inderdaad een heel goede tip, dat ik dat niet zelf bedacht heb.
Zal ook mijn URL' s kritisch onder de loep nemen, maar ben niet zo technisch, het was al een leuk werk om de site nu al werkend te krijgen.
Kinderziekte was bv dat hij bij bestellingen opeens de BTW eruit mieterde, dus klanten kregen 21% korting, LEKKER!

Wat de wet in België betreft: hier komt mijn info uit,http://www.gva.be/nieuws/experts/johndewit/aid914959/kamer-stemt-nieuwe-wet-op-consumentenbescherming.aspx
die zegt dat klanten moeten vooruit betalen om dan van herroepingsrecht gebruik te kunnen maken, maar zal indd om verwarring te vermijden aanpassing maken naar 14 kalenderdagen (14 werkdagen is nl nog langer dan 14 kalenderdagen)

Volgorde wordt ook herbekeken, bedankt. Maar ik kan dus Mattes als aparte categorie laten staan? Heb nl genoeg klanten die specifiek alleen daarvoor bestellen.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:16

Szan schreef:
Hopelijk heb je hier wat aan: ik heb vooral als potentiële klant gekeken, niet zozeer als ondernemer. Heb ook niet naar de inhoud van de teksten gekeken, alleen hoe de website als klant zijnde op mij over kwam :) Ik vind dat je leuke dingen verkoopt, ook dingen die je onderscheiden van andere shops (zoals de Mattes producten), maar ik denk dat je hier veel meer uit kan (en moet) halen.

Bedankt voor de aanmoediging, als ik naar andere webwinkels kijk zie ik gewoon geen deftige uitleg wat Mattes is en waarom je daar zo veel geld aan zou geven. Denk dat ik daar al wat beter voor sta. Nu nog die visuele aantrekkelijkheid verhogen!

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:26

Dubbel plaatsen kan prima, maar dat heb ik tot nu toe niet gedaan, omwille van kinderziektes. Ik moet nl een kopie maken van het product en dat dan in een andere artikelgroep zetten, maar als ik achteraf fouten zie, moet ik alles dubbel aanpassen. Wilde hier dus mee wachten tot op het laatste moment als zowat alles erin staat. Er moeten nog veel producten in maar dat is eerder basis met gewone 1-op-1 beschrijving. Bij Mattes heb je veel basisinfo die voor meerdere producten geldt zoals bv de Fashion Line. Heeft me aardig wat hoofdbrekens gekost hoe ik dat handig bestelbaar en uitgelegd kon krijgen voor de klant. Ook niet handig is dat MWW maar max 5 keuzecategorieën toelaat per product. Als je dan maat, model, kleur wol, kleur stof, evt wasmiddel, correctie systeem, fashion line met 4 onderkeuzes en saddle-fix kan kiezen bij elk dekje, wordt dat lastig integeren. Het moet natuurlijk nog wel aangenaam winkelen blijven hé.

foxy80
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:22

Bedankt voor de kritische blik Paan, de wederdienst volgt morgen ;)