Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Szan

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:23

Als ze een adres hebben, een brief sturen waarin je kort aangeeft wat er gebeurd is, en hoe je het graag opgelost ziet.
Stel daarin ook een termijn waarbinnen ze contact op moeten nemen met je (per mail/telefoon?). Misschien komt dat wat 'officiëler' over dan een mailtje of telefoontje.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:21

Jeetje, wat vervelend Georgette. Ik zou er morgen meteen achteraan bellen inderdaad.
Verbluffend dat ze daar niet snappen dat hun gebrek aan klantvriendelijkheid potentiële klanten heel hard wegjaagt.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:52

Georgette schreef:
Joyce, een collegaatje van me gaat zaterdag z'n kitten ophalen, dus heb hem even doorverwezen naar jou ;)

Sinds anderhalve maand hebben wij ook een kater, en gek genoeg heb ik er ook aan gedacht om ook op Fuzzylicious te kijken. Maar na net nog even echt doelgericht rondgesnuffeld te hebben, denk ik dat ik over een paar weken zeker een bestelling ga plaatsen. Hij is denk ik helemaal gek op de Play-N-Squeak :D Alhoewel, hij is hartstikke bang voor geluidjes die uit speeltjes komen..

Georgette, erg fijn dat je je geld terug hebt! Kan je dat gedoe ook weer achter je laten.

Mellis, wat gaaf om ook van zand filmpjes te maken +:)+ Tips heb je al genoeg gehad zie ik, kan daar ook niet veel aan toevoegen...

Connepon, gaaf! Gefeliciteerd! :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:46

Ik zou als klant zijnde het beltegoed een prima optie vinden. Dat geeft mij het idee dat de fotograaf me alle keuze geeft, en dan zal ik ook sneller geneigd zijn om wat bij de fotograaf iets extra's bij te bestellen of af te laten drukken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:06

@ Paan: hier kan je er bijvoorbeeld gratis een maken: http://www.qr-codegenerator.nl/. Wij hebben een QR code op de flyers, maar helaas is het gebruik van de flyers er nog niet van gekomen, dus geen idee of mensen zoiets gebruiken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:44

Kleine vraag: ik probeer een afbeelding van 1900x1500 pixels op te slaan, maar deze moet onder de 300kb blijven. Echter kom ik niet onder de 840kb uit, wanneer ik in GIF opsla.
Hoe krijg het wel voor elkaar dat de afbeelding onder de 300kb groot wordt?
Edit: al opgelost :D Wel met wat lagere kwaliteit, maar ik kan nu in ieder geval verder :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:29

Joyce, ook vreemd dat jij het eerste contact hebt moeten leggen om na te vragen wat er met de aanmelding gebeurd was. Dat ze je niet toelaten is één ding, maar dat ze niet zelf laten weten dat ze je niet toelaten vind ik niet netjes.

Daarnaast vraag ik me ook af waarom ze je niet hebben geaccepteerd, en zou ook zeker navraag doen wat hun motivatie voor het afwijzen is :)

Welkom Emma! Komt er ook nog een 'echte' website? Ik kan het namelijk niet zo goed bekijken omdat ik geen Facebook heb, en het maakt je ook beter vindbaar voor nieuwe klanten. Alhoewel ik me voor kan stellen dat het voor nu met een studie erbij al druk genoeg is en je nog niet zit te wachten op meer klanten ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:09

Dat vind ik toch erg lelijk :) Het opzetten van een standaardmail bij afwijzing en toelating is een zeer kleine moeite; met een paar drukken op de knop en heb je in ieder geval een nette reactie gegeven. Ik vind het niet netjes dat je zelf moet informeren naar de simpele vraag of je wordt afgewezen of toegelaten.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:25

Wat een vervelend nieuws, Duplo...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:57

Ik lees binnenkort bij, maar heb een korte vraag. Wat doen jullie met de webshop als jullie ziek zijn?

Ben met mijn vriend dit weekend naar München gegaan, en we zouden afgelopen maandag terug zijn zodat we op tijd waren voor eventuele orders (die nemen rond de feestdagen goed toe :D ). Nu lig ik alleen in München in het ziekenhuis met een salmonella infectie, dus zijn we komende maandag pas weer terug. Mensen die een order hebben geplaatst de afgelopen weken hebben we meteen gebeld, en de situatie uitgelegd. Klanten konden dan de order intrekken, of akkoord gaan met een langere levertijd. In het laatste geval hebben we klanten ook 15% korting gegeven als compensatie voor het ongemak. Hoe zouden jullie dit doen?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:40

Paan, dat klinkt als een succes! Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wil je dit soort avonden vaker gaan organiseren?

Bedankt voor de reacties op de webshop in combinatie met ziekte. Ik denk dat we het nu houden bij de klant bellen zodra er een order is, en (indien ze de bestelling laten staan) wat korting als compensatie. Een bericht op de website zetten wordt lastig, want we hebben alleen een iPhone ter beschikking en de pagina daarop aanpassen lukt niet helaas.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:12

@ joyce2: ik niet in ieder geval, ik lig op een isoleerkamer omdat ik mogelijk besmettelijk ben, dus ik mag niet door het ziekenhuis wandelen. Mijn vriend is er ook, kan hem er inderdaad wel op wijzen dat hij dit navraagt. En dankjewel voor de beterschap! Het is geen pretje. Vooral omdat het door zalm komt: ik lust geen vis en eet het nooit, maar vorige week heb ik me laten overhalen om het te proeven. Een soort karma :n

@ Ier: dat kan wel, maar het is nogal ingewikkeld om uit te leggen aan mensen die het systeem van MWW niet kennen. Daarnaast hebben we nog maar 2 orders gehad nu, en de mensen reageerden heel begripvol (en bijna enthousiast toen ze de compensatie hoorden ;) ). En het gaat nu enkel nog om de bestellingen die donderdag en vrijdag geplaatst worden, daarna kunnen we weer normaal werken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:07

Bedankt voor alle beterschapswensen :) Doet me goed. Vanmiddag mag ik waarschijnlijk het ziekenhuis uit om thuis uit te zieken, erg fijn dus! Durf alleen nog niet de reis naar huis aan (ruim 9 uur met de trein, want ben in München). Maar toch goed nieuws.

Annash: ik zou even in dit topic zoeken op 'PSP' of Payment Service Provider, want niet zo lang geleden is dit ook uitgebreid besproken. Wij twijfelden tussen Sisow en Mollie, en hebben voor Sisow gekozen. Nog geen moment spijt van gehad. Nette en snelle communicatie, betaalbaar, en een fijne manier van werken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:27

@ Peetstap: de link die je gaf, zijn allen iDeal modules en geen andere betaalmogelijkheden (zoals PayPal, creditcard, ...). Mollie biedt (of bood een half jaar geleden toen wij interesse hadden) echt alleen iDeal aan.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:33

Mellis, wij laten Google regionaal adverteren voor DrinkDesign. Wat wil je er precies over weten?

Overigens hebben wij de kortingsactie voor Sinterklaas ook in Google gezet, en gemiddeld 85% van onze bezoekers van afgelopen week heeft doorgeklikt vanaf die Google advertentie. Het lijkt dus vruchten af te werpen! :)

Wij gaan er overigens een paar merken uitgooien, zodat we met de overige merken kunnen uitbreiden. We krijgen nu steeds meer een idee waar we met DD heen willen, en dat is echt fijn werken :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:26

Eilish: welkom! Mallootje heeft een bedrijfspand (winkel), misschien dat zij je er wat meer over kan vertellen. Ik zou eerst de mogelijkheden bekijken, oftewel, eerst kijken wat er überhaupt kan qua locatie. Je bent aan allerlei regels gebonden, dus ik zou eerst selecteren op de plekken die eventueel kunnen. Daarna kan je je in de overgebleven locaties verdiepen, om te zien wat financieel haalbaar is en wat je zelf wilt, wat voldoet aan jouw eisen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:56

Wij hebben een zakelijk contract met PostNL, en dat bevalt heel erg goed. We hebben daardoor ook software gekregen waarmee we zelf de etiketten kunnen printen en automatisch de pakketten al bij PostNL kunnen aanmelden. We hoeven het alleen maar af te geven bij het postkantoor (of PostNL punten, want postkantoor bestaat natuurlijk niet meer).
Edit: op de zelf geprinte etiketten zit automatisch een Track&Trace code.
Wat betreft de kosten maakt het niet heel veel uit. Wij zijn per pakket ongeveer 7 euro kwijt, maar dat komt ook door onze 'Breekbaar' stickers. Je krijgt na het verzenden vanzelf een gespecificeerde rekening, handig voor de administratie. Je hoeft dus ook niet iedere keer bij het postkantoor te betalen.
Maar het grootste voordeel vind ik de service :) We hebben een eigen contactpersoon die onze vragen meteen uitgebreid beantwoord, en problemen snel op kan lossen. Zo was eens een pakket kwijt; we hadden het bij Bruna afgegeven en is nooit bij de klant aangekomen. Onze contactpersoon is er een paar dagen later langs geweest, en binnen 5 werkdagen kwam hij persoonlijk het pakket terugbrengen. Echt top service dus! Maar dat kan ook afhankelijk zijn van wie je contactpersoon is.

Kaaaren, wat een gaaf voorstel voor de webshop van Paan :) Het is puzzelen in mijnwebwinkel om te krijgen wat je wilt, maar je kan inderdaad veel inspiratie halen uit websites die je wel mooi vind.
Laatst bijgewerkt door Szan op 07-12-12 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:17

Holly, wat een gedoe zeg. Weet je inmiddels wel waar het pakket is?

Hier is het zover: het eerste glas is gebroken bij de klant aangekomen _-:(

'Gelukkig' was dit toevallig een bestelling van een familielid, dat is toch net wat anders dan een onbekende klant. Goede oefening in hoe we dit moeten afhandelen. We verkopen namelijk geen losse glazen, dus als één glas gebroken is, moeten we eigenlijk een nieuwe set van 2 glazen aanbreken. Maar sturen we dan de hele set op? Of pakken we één glas uit dat pakket van 2? Dan blijven we wel weer met een los onverkoopbaar glas zitten. Nou ja, daar moeten we nog even over nadenken :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:07

Het valt me al mee dat we pas na een half jaar ons eerste gebroken glas hebben. Had het al eerder verwacht ;)

Mallootje, dat is erg vervelend. Zou het soms komen door de drukke tijd rond feestdagen, dat bedrijven dan denken dat ze het allemaal niet zo nauw hoeven te nemen met afspraken? Zeker niet netjes, en zou er morgen ook echt achteraan gaan. Slordig van ze...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:30

joyce2 schreef:
@Szan: Lastig hoor... Ik denk dat ik de mensen de complete set terug zou laten sturen en ze een complete nieuwe set zou geven. Het ongebruikte, onbeschadigde glas zou ik dan als reserve of "show model" houden.

Twijfel... Dan moeten ze het terugsturen en dus zelf verzendkosten betalen voor een fout die door ons/PostNL gemaakt is, en ik vind dat niet heel netjes naar de klant toe. Denk dat ik dat niet kan maken? Wij kunnen dan de verzendkosten vergoeden, maar dan betalen wij twee keer verzendkosten (één keer voor het terugsturen van de set en één keer voor het opsturen van de nieuwe set), wat bij elkaar toch al snel €14/15 aan verzendkosten is (en natuurlijk het afschrijven van de nieuwe set die we gratis opsturen, van een paar tientjes). Verder is het praktisch gezien misschien wel de beste oplossing denk ik, dan hebben ze in ieder geval een nieuwe onbeschadigde set :) Ik ga er nog even een nachtje over slapen.

@ Mallootje: ik zie het nu ook, kan je website inderdaad niet openen... In dat geval morgen informeren of dat wellicht de reden is waarom de advertentie nog niet online staat? Als dat de reden is, dan is het niet netjes dat ze je geen seintje geven, maar dan is het wel begrijpelijk dat het nog niet online staat.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:41

Ik ben het ook met je eens Joyce, dat ik de klant sowieso niet voor die extra verzendkosten op laat draaien. We zetten onszelf neer als bedrijf met goede klantenservice, dus dat staat absoluut bovenaan. Hoop alleen stiekem dat ik nog een ingeving krijg die de kosten ook voor mij een klein beetje drukken. Vrees dat dat alleen niet gaat gebeuren.

Annash: leuke actie! :) Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wanneer verwacht je je webshop online te zetten?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:44

Hilda79 schreef:
Volgens mij kun je bij post het aangeven en krijg je het vergoed.

Inderdaad altijd terug laten sturen.

Dat ligt eraan... Op dit soort momenten is een zakelijk contactpersoon ideaal, dus ik ga hem maandagochtend meteen even bellen hoe het zit met aansprakelijkheid. Ik ga er maar niet vanuit dat PostNL iets vergoedt. Op de website staat dat PostNL niet aansprakelijk is als iets niet goed of voldoende is ingepakt, maar hoe controleren ze dat? Het pakket is met blokken piepschuim gevuld tegen het schuiven, en alle mogelijke gaatjes zijn opgevuld met luchtkussens, en de doos is afgeplakt met 'Breekbaar' tape van PostNL zelf. Maar hoe controleren ze hoe het oorspronkelijk verpakt was? Allemaal dingen die ik maandagochtend even na ga vragen :) We hadden ons er al eerder in verdiept, maar omdat we nog nooit problemen hebben gehad, is dat wat weggezakt.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:25

Ik kom wel gewoon op de webshop, zonder foutmeldingen.

Top dat het lekker loopt, Mallootje en Annash +:)+
Mallootje, hoe is het nog afgelopen met die advertentie?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:37

Spannend! Wilde je je op bepaalde takken van fotografie richten, of allround beginnen?

Overigens hebben wij vandaag een nieuwe glazenserie van Spiegelau binnen gehad, waar ik veel van verwacht! Timing is goed, vlak voor de kerst. De prijs is ook gunstig, want ze zijn iets goedkoper dan de producten van de lijn die nu het meest verkocht wordt. Toch wel weer een beetje spannend, iets nieuws introduceren :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 08:46

Remy: nee, die hebben we (nog) niet. Staan wel in de planning, dus die hopen we binnenkort wel te gaan verkopen.