Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Duplo

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:06

Ik meld mij ook weer :D

Meteen weer een vraag:
Voor de mensen die facturen maken (hetzij op rekening of direct betalen/winkel)
Wat voor een programma gebruiken jullie hiervoor en wat zijn de kosten daarvan?

Ik wil zelf het liefst een programma zodat ik klantgegevens kan koppelen aan aankopen maar een heel uitgebreid debiteuren beheer hoeft voor mij niet.
Gaat dus om klanten historie opslaan
en mailadressen opslaan voor eventueel mailingen in de toekomst.

Artikelbeheer als in magazijn of producten scannen is ook niet van belang voor mij.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:35

Toch veel mensen die het 'handmatig' doen zie ik.
Ik ben geen administatief wonder en zal alle verdere bewerkingen uitbesteden aan een administratiekantoor.

Wat met de meeste programma's jammer is, is dat het toch een hoop geld kost :+
Moneybird en digitale factuur is gratis bij max 3 facturen per maand daarna moet je een x bedrag bij betalen per factuur. Dat vind ik best belachelijk.

Had er 1 gevonden voor 140,- per jaar incl support (moet ik thuis even nakijken)
ANdere zijn al snel 20,- per maand excl support :/

Ik stuur geen facturen na, dus bijhouden wanneer ze betaald worden is niet van belang.
Gaat mij om snel en makkelijk maken van een factuur/bon voor de klant in een winkel

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:37

Lindy1982 schreef:
Duplo schreef:
Toch veel mensen die het 'handmatig' doen zie ik.
Ik ben geen administatief wonder en zal alle verdere bewerkingen uitbesteden aan een administratiekantoor.

Wat met de meeste programma's jammer is, is dat het toch een hoop geld kost :+
Moneybird en digitale factuur is gratis bij max 3 facturen per maand daarna moet je een x bedrag bij betalen per factuur. Dat vind ik best belachelijk.

Had er 1 gevonden voor 140,- per jaar incl support (moet ik thuis even nakijken)
ANdere zijn al snel 20,- per maand excl support :/

Ik stuur geen facturen na, dus bijhouden wanneer ze betaald worden is niet van belang.
Gaat mij om snel en makkelijk maken van een factuur/bon voor de klant in een winkel
Hun hebben er toch werk aan..zo belachelijk vind ik het niet..
Ze printen voor mij.. Sturen het op per post.. Houden de software up to date.. Verbeteringen worden doorgewerkt..kost allemaal geld.. Voor niks gaat de zon op.. Net als jouw arbeid moet dat van hun ook worden betaald..
Als ik bekijk hoeveel uur ik bespaar hiermee en wat ik kwijt ben is dit echt super goed..
Tevens voor kleine bedrijven is dit zelfs mogelijk om gelijk je belastingdienst aangifte hier mee te doen.. Wat je weer boekhoud kosten bespaard.. Ik ben per 3 maanden ong 800 euro kwijt aan accountant.. Die werken ook niet voor niets.. Per 3 maanden ben ik max 29 euro kwijt aan dat bedrijf incl printen en versturen per post..
Overgens kan je ook digitaal versturen voor 10 euro kan je een x aantal facturen versturen oer maand zonder extra kosten

Dat zij ook kosten hebben begrijp ik,
Maar facturen printen en versturen hoeven zij voor mij niet (winkel, geen webwinkel)
Mijn accountant is gelukkig een heel stuk goedkoper en daar hoef ik alleen bonnen in te leveren. Verder doen zij alles inboeken etc. (zo hoeven zij geen foute boekingen van mij uit te zoeken, vinden zij prettiger werken)
Vandaar dat ik de meeste programma's te 'duur' vind omdat ik maar 10/20% ervan zal gebruiken.
Ik zoek dus een eenvoudig kleiner programma, puur voor factureren en opslaan van klant gegevens en geen heel boekhoudkundig programma.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 12:44

Stefannnnie schreef:
Duplo schreef:
Ik meld mij ook weer :D

Meteen weer een vraag:
Voor de mensen die facturen maken (hetzij op rekening of direct betalen/winkel)
Wat voor een programma gebruiken jullie hiervoor en wat zijn de kosten daarvan?

Ik wil zelf het liefst een programma zodat ik klantgegevens kan koppelen aan aankopen maar een heel uitgebreid debiteuren beheer hoeft voor mij niet.
Gaat dus om klanten historie opslaan
en mailadressen opslaan voor eventueel mailingen in de toekomst.

Artikelbeheer als in magazijn of producten scannen is ook niet van belang voor mij.

Google even op het progamma Snelstart :)

Thx :D

Morgen maar eens kijken want snelstart.nl gooit hun website dicht op zondag :Y)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:47

Haha ik vond de naam al zo bekend voor komen Mallootje, had de link nog niet zo snel gelegd.
Wel top dat het zo snel al op bokt is en dus ook veel aanloop op je site :)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:34

Zo online betalingen klinken wel allemaal ingewikkeld zeg, veel opties ook die toch haken en ogen hebben.

Heb me ook maar ingeschreven voor de startersdag van de KVK.
Gaan er nog meer mensen van hier heen in regio utrecht?
Is voor mij 10 min rijden naar de Uithof dus eigenlijk te dichtbij om het niet te doen :P

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:55

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:25

Ik zou eerder voor het - gaan dan een .eu adres.
.eu komt in mijn eerste opzicht minder betrouwbaar over dan een .nl of .com

Heeft iemand nog tips om morgen mee te nemen naar de startersdag?
Wil daar niet zonder voorbereiding staan en compleet overwhelmed worden door alle informatie

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:15

Mooie site Shanna!
Erg duidelijk en makkelijk te navigeren :D

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:26

Jaarbeurs prijzen zijn idd belachelijk, veel beurzen lopen daardoor ook leeg daar.
Motorbeurs bijvoorbeeld zijn al een flink aantal grote spelers die niet meer komen of een veel kleinere stand nemen dan anders

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:22

Jemig, volledig niet zien aankomen maar gisteren is mijn huidige contract niet verlengd.
De winkel wilde ik parttime gaan doen naast een baan echter gaat dit nu dus niet op.

Gedachte is om te kijken of het in een keer fulltime gaat lukken maar de vastigheid van loon is nu weggevallen.
Heeft iemand hier ervaring met WW en eigen zaak starten? Vooral als het al ingeschreven staat voor je in de WW terechtkwam?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:13

thx all,
@Hilda79 thx alleen kom ik nog niet aan de 27 weken, eens uitzoeken wat dat voor gevolgen heeft.

Ga sowieso wel weer zoeken idd, alleen in de branche waar ik zit is het nu allemaal knijpen.
Ben werkzaam in de automotive dus andere branches is vaak weer lastig aan werk te komen.

Heb goede hoop dat het allemaal wel losloopt maar is me nog nooit overkomen, 1e keer dat ik dit meemaak en dan sta je toch ff met je ziel onder je arm. Ook al willen ze me eigenlijk niet kwijt.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:29

Paan schreef:
Ik vraag de klant om het pakketje/envelop goed dicht te plakken en vervolgens retour afzender te sturen. Kost hun geen geld en wij betalen ook niks ;) :D Heb dit nu een paar keer zo gedaan.

Maar wie laat je dan het risico dragen als het envelopje kwijtraakt?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:52

Wow heel verschil meteen!
Zat nog eens naar je site te kijken Georgette en die header kwam me zo bekend voor
www.gogirlsracing.nl heeft dezelfde.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:11

Iedereen is lekker druk ondanks de feestdagen :D

Hier begonnen met de verbouwing van de verdieping tot winkelruimte
Mijn vriend had 5 jaar geleden een winkelinventaris gekocht en dat komt nu super van pas!
Zie voor foto's mijn facebookpagina in mijn onderschrift :P

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:58

@joyce het webadres is nog doorgelinkt naar de facebookpagina omdat onze webman lekker op vakantie was. Een echte website moet dus nog gebouwd worden

Als het goed springt hij nu dus alsnog over naar facebook (bij mij doet hij iig)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:08

Kan je niet je printer zo instellen dat je een tweede printer hebt en dan bij die printer je papier invoer aanpassen naar sticker vellen ipv gewoon a4?
Ik werkte vroeger met een programma waar je kom afvinken op welke hoek je wilde printen

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:50

Even een ego postje tussendoor

Vanmorgen gesprek gehad met een kleding importeur en hij heeft zo ontzettend meegedacht mbt financien dat ik waarschijnlijk een contract met hem ga tekenen waarin ik ook kan samenwerken met een grote naam in de motorwereld (andere regio dus we 'bijten' elkaar niet)
Dus geen 'grote' opstartkosten als in voorraad aanschaffen etc

1 spanning die van me afvalt en weer 10 die er bij komen maar er komt nu echt snelheid.

10 maart wil ik de officiele opening houden en het ziet er naar uit dat dat goed gaat komen *\o/*

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:25

Wat is je facebook pagina?
Altijd leuk om te zien hoe anderen dat gebruiken

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:00

Het lijkt idd een garage zo op de foto's
Weet niet of deze link goed werkt: https://maps.google.nl/maps?q=bikergear ... 12,90,,0,0
Hier zie je de werkplaats van mijn vriend, daarboven zit ik nu dus. (achter het bord 'snelmotoren' :+)
Van buiten is het dus nog niet echt goed zichtbaar, reclame bord moet nog komen.
Afbeelding
Die trap omhoog om bij mij te komen.

Maart open is voor mij ook wel een beetje een 'moeten', dan is de beurs in Utrecht net geweest en worden de motorrijders wakker. Dus de eerste 'stuipen' wil ik erv meteen bij zitten *\o/*
Zodra de kleding binnen gaat komen ga ik ook al open voor wie er langs komt, ben dan toch al aanwezig.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:59

Is idd de bedoeling dat ze de koffie (en de rest :P) bij komen halen.
Kan hij doorsleutelen zonder klanten in zn nek :P

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:41

Ik heb geen basiskennis van websites bouwen ed. maar mijn it'er heeft wordpress geinstalleerd (of klaar gezet iig voor mij :+) en verder qua 'bouwen' kan ik tot nu toe aardig zelf en bij vragen heb ik direct contact met hem :)
Vind het erg mooi werken ook voor de 'leek', ik haal er niet direct alles uit wat een ervaren iemand doet maar het ziet er erg netjes uit :)
Ik wil hiernaast dan ook een webshop inbouwen om evt. extra verkoop te genereren

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:56

connepon85 schreef:
of een baan erbij proberen te zoeken? :+

Aan haar ondertitel te zien is ze daar ook druk mee bezig

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:29

Prijzenoorlog via het web is iets wat in vele branches nu gaande is denk ik dus wat dat betreft heel goed dat iedereen hier er zo goed over nadenkt.

In de motorkleding zie je dit ook heel veel maar gaan veel importeurs zich er nu ook mee bemoeien om dit te voorkomen, er hangen dan ook sancties aan stelselmatig afprijzen.
Als je het merk wat ik wil gaan hanteren googled kom je vooral aanbiedingen tegen en outletshops, daar wil de importeur ook vanaf en mijn doel is dan ook het merk weer op de markt zetten zonder direct te 'moeten' afprijzen omdat iedereen dat doet, je staat achter je merk en niemand wil denk ik zijn product continu als 'uitverkoop' moeten verkopen. (dus onder de advies verkoop prijs)
Nadeel is dat de importeur dit alleen binnen Nederland kan handhaven dus buitenlandse webshops (veelal duits in de motorbranche) kunnen hier alsnog onder blijven.

Aan ons de taak om te zorgen dat mensen toch de voorkeur geven om iets meer uit te geven voor de service in Nederland.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:16

Is ook moeilijk om daar een uitspraak over te doen, misschien is het product een andere kwaliteit of hebben ze bar slechte inkopers :P