Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:10

Naja, het probleem is dus dat ik zo slecht ben met dit soort dingen, dat ik niet weet waar ik al die instellingen kan vinden. Ik had al moeite met het vinden van "plakken speciaal" :o

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:38

Ik had hem al gevonden Mellis en ook alle opties al uitgeprobeerd (in een van bovenstaande posts heb ik opgesomd welke opties ik kon kiezen). Maar het vinden van plakken speciaal heeft wel een tijdje geduurd, haha. Zo goed ben ik dus :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:53

Nee, de instellingen van printers en computers wordt ik altijd helemaal gek van, ik snap daar he-le-maal niets van, dus dat laat ik altijd aan anderen over. Ik weet nooit waar ik naar moet zoeken en waar ik het kan vinden, dus dat is altijd heel lastig. Ik kan dat soort dingen alleen instellen aan de hand van een Jip en Janneke uitleg ;) Daarom had ik ook op google gezocht, maar ik kan blijkbaar niet goed formuleren wat ik precies zoek, dus daar vind ik het antwoord ook niet.

@11A Ik wou op A4 printen omdat de stickervellen A4 zijn en omdat ze tegen mij gezegd hebben in de winkel, bij Avery en bij Shops United dat het heel simpel is om dat af te drukken. Maar dat is het dus niet {:)-: Die optie van jou had ik nog niet bedacht, dat zou ik idd ook nog kunnen doen! Ik heb een hele mooie papiersnijder, dus die stickers heb ik zo los gesneden. Ik heb een vrij nieuwe printer (ik geloof in oktober nieuw gekocht), echt zo'n mega unit waarmee je kan printer, scannen, faxen, met alles erop en eraan. Dus ik ga er vanuit dat die optie er wel op zit... Als ik de oplossing niet kan vinden, ga ik dat gewoon doen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:14

holly schreef:
Goede vraag Yucca. Je krijgt slechts 2 stickers geprint van de 4. Maar op welk deel van het a4tje worden deze af geprint? Beide boven, beide links, of beide totaal fout in het midden?

Als ik een a4tje waarvan de bovenste helft al van is bedrukt, de onderkant wil bedrukken, dan moet ik het velletje met de tekst naar beneden leggen, en het bedrukte deel als laatste.
Zeg maar dat mijn printer op de achterzijde van het vel, rechterbovenhoek begint.

Hij print 1 sticker per keer, steeds in de linker bovenhoek. Als ik het stickervel draai (de andere korte kant naar voren) pakt hij de "nieuwe" linker bovenhoek, maar dan hou ik nog 2 vlakken (schuin tegenover elkaar) over die onbedrukt blijven.

Inmiddels heb ik de vraag ook op Facebook gezet en de buurman op bezoek gehad, maar niemand krijgt het voor elkaar. Ik ga nu dus ff testen of ik het op de manier van 11A voor elkaar krijg.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:19

Ik ben er gister mee begonnen, maar op een of andere manier kloppen de marges niet meer als ik hem op 10x15 heb gezet, waardoor het niet meer op 1 sticker past. Dus daar ga ik straks nog even op puzzelen en dan hoop ik echt heeeel erg dat het lukt!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:57

Nou, het probleem is geloof ik opgelost! Ik heb het formaat verkleind naar 90% en nu staat het etiket netjes op een 10x15 papiertje. Wel stom trouwens, want ik had al aangegeven "verkleinen tot papierformaat" oid en toch pakt hij hem dan niet.

En ik kom nu net toevallig nog ergens achter.... Als ik een hele lading stickers achter elkaar wil printer en er bijv. 4 aanvink in het verzendsysteem, zorgt het systeem er zelf voor dat er 4 op 1 pagina geplaatst worden. Erg fijn dat ze me dat niet hebben verteld toen ik om uitleg vroeg...

Maar goed, ik kan nu in elk geval in alle situaties uit de voeten. Bij meerdere etiketten print ik ze gewoon op het A4'tje en als ik enkele etiket moet printen, snij ik de sticker gewoon los!

Thanks allemaal voor het meedenken!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:04

Vistaprint, gatver.... Ik zweer bij Drukwerkdeals!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:31

Ik heb daar ook eens naar zitten kijken, ik wil even met mn webbouwer overleggen of dat makkelijk in te bouwen is. Vind het een mooie extra service voor de klant!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:48

Pfff weer een leveranciers dilemma hier... Ik vraag me soms echt af of ze soms van hun klanten af willen!

2 klanten hadden een kattenspeeltje besteld wat ik momenteel niet op voorraad heb, dat zou geen enkel probleem zijn, mits mijn leverancier het niet opeens uit zijn collectie had gegooid. Dus ik bestel de speeltjes en krijg doodleuk te horen dat hij ze niet meer heeft, terwijl ik ze laatst nog besteld heb en toen was er helemaal geen sprake van dat het uit de collectie zou gaan. Ik baal dus al een stekker (lekkere communicatie naar je klanten toe) en zit nu in tweestrijd: Ik heb 1 webshop gevonden waar ze ze nog verkopen, maar die verzend alleen via pakketpost (terwijl die dingen makkelijk in een enveloppe passen) dus dan wordt het een duur gebeuren, voor 2 simpele kattenspeeltjes. Ik kan ook gewoon aan de klant uitleggen dat de speeltjes niet meer leverbaar zijn en het geld terug storten. Het gaat trouwens om speeltjes van ongeveer 3 euro.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:03

Ik heb geblogt, net als wat jij zegt Mallootje, als de persoon achter Fuzzylicious en niet als "het bedrijf". Ik heb de blog toen naar mijn site laten verwijzen en op m'n site een link naar mijn blog gezet. Maar eigenlijk was dat meer omdat ik hem niet zelf in kon bouwen in mijn shop, als ik die mogelijkheid had gehad, had ik het waarschijnlijk wel gedaan.

Waar ik tegenaan liep, ondanks dat ik heel erg dol ben op schrijven, is dat ik gewoon niet de discipline heb om regelmatig een blog te schrijven. Ik ben er dus mee gestopt, want ik hou er niet van om half werk af te leveren.

@Mear: Toffe foto's, ik wou dat ik zoiets kon maken! Dit soort dingen (aparte foto's, echte eye catchers) staan nog op mijn verlanglijstje/to do list :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:48

Wat leuk Mellis, gefeliciteerd!

@Mear: Haha, gebeurt mij ook wel eens hoor ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:10

Ik ken het ook niet 24/24 ik ken idd alleen 24/7

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:02

Ik hoef zelfs maar 1x per jaar, maar ik denk toch dat ik het om wil laten zetten naar 1x per kwartaal. Het is nu opeens wel heel erg veel werk in 1x en als je het elk kwartaal moet doen hou je het toch beter bij. Heb ik een stok achter de deur om de administratie goed bij te houden en dan weet ik tenminste nog een beetje wat ik wanneer heb uitgegeven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:58

Ik denk dat ik weer geld terug krijg dit jaar. Voor mijn gevoel heb ik veel meer uitgegeven dan er binnen is gekomen. Niet zo gek ook, want ik heb nog steeds niet het assortiment dat ik wil hebben, dus zodra er geld op de rekening staat wordt dat bijna direct weer uitgegeven. Ik heb ook nog een nieuwe laptop aan moeten schaffen omdat die andere kapot was gegaan en zo waren er nog wat van die dingen.

Hopelijk lukt het me volgend jaar om mijn assortiment zo te krijgen zoals ik het voor ogen heb en dan hoop ik uiteindelijk niets meer terug te krijgen van de belastingdienst ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:49

Ik heb soortgelijk iets gehad met een leverancier. Ik had een tas besteld voor een klant, van tevoren gevraagd hoe lang de levertijd zou zijn en ze mailde terug dat hij dezelfde dag nog verzonden zou worden. Vervolgens krijg ik een dag later het pakket binnen, zitten alle artikelen erin, behalve die tas voor de klant! Dus ik mail terug dat de tas er niet bij zit en vraag wat de levertijd is. Geen reactie... Een paar dagen later (zat een weekend tussen) bel ik op en krijg ik van een telefoniste te horen dat ze met kerstvakantie zijn. Ik kon wel gewoon mailen, want mail werd wel beantwoord in de vakantie en dan zou de telefoniste ook nog even een boodschap achterlaten. Ik heb de hele week niets gehoord, maar op maandag zouden ze weer aanwezig zijn. Maandag eind van de middag had ik nog steeds niets van ze gehoord, dus heb ik zelf weer gebeld. Toen kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn die me meer kon vertellen en die zei doodleuk "We hebben niet gereageerd omdat het vakantie was en hou je klant nog maar even warm, want we kunnen het nu niet leveren. Uiterlijk woensdag bel ik je terug met meer info!" Je raad het al, woensdag weer niets gehoord. Toen heb ik vervolgens een hele nette, maar wel erg duidelijke en uitgebreide mail gestuurd, over dat ik het absoluut niet eens was met de gang van zaken en hoe ik daar over dacht. Ze hebben hun welgemeende excuus aangeboden en zodra de tassen weer leverbaar zijn krijg ik er gratis eentje toegestuurd.

Ik zou er dus zeker werk van maken en gewoon in de mail beschrijven wat er is gebeurd en wat de gevolgen zijn (een ontevreden klant).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:41

Ik check elke dag mijn Spam mapje, toevallig net nog een mail eruit gevist die daar niet hoorde!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:15

Ik lever een groot deel uit eigen voorraad en de grote/luxe dingen bestel ik pas als de klant bij mij besteld heeft. Daar zit dus een langere levertijd op en dat staat ook aangegeven op de website.

Ik heb de zolderkamer voor mijn spulletjes, geen groot magazijn dus ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:28

Ja precies! En sommige artikelen zijn zo exclusief, dat mensen het ook niet erg vinden om daar wat langer op te wachten. Ik vind het gewoon zonde om mijn budget uit te geven aan bijv. 3 dure kattenmandjes, als ik voor dat geld ook een hele hoop leuk speelgoed in kan kopen. Want van dat laatste verwachten mensen wel dat het op voorraad is en snel geleverd kan worden, omdat dat minder exclusief is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:46

Niet altijd, maar met sommige leveranciers heb ik afspraken gemaakt dat ik die artikelen per stuk mag bestellen. Voor hen zijn het ook lastige items om te verkopen, dus vaak zijn ze al lang blij als iemand ze aan de man probeert te brengen. Maar daar staat dan wel tegenover dat ik verzendkosten moet betalen (logisch ook) en dan heb ik dus maar een hele kleine marge, want bij duurdere artikelen (of grote bestellingen) neem ik ook de verzendkosten van de klant voor mijn rekening.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:29

Ik of Paan?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:59

Mooi combi hoor Duplo! Zo was ik laatst met mijn vriend bij een man die luchtgekoelde auto's opknapte en mijn vriend ging daar "even" een onderdeel halen (anderhalf uur rijden...). De heren zaten te ouwehoeren over dingen waar ik niet zoveel aan vond, dus die man zei "anders loop je even naar boven, daar heeft mijn vrouw een textiel drukkerij, kan je gelijk een kop thee halen". Toevallig was ik me toen net aan het oriënteren met wat ik wou gaan doen qua bedrukken van kleding, dus ik heb toen mooi wat info in kunnen winnen.

@Mellis: Ik weet nog niet of ik erheen ga. Vaak trekt het programma me niet zo.

@BeauWertz: Welkom hier en succes met je bedrijf verder op poten zetten!

@Taffje: Ik weet wat de gemiddelde levertijden van de leveranciers zijn, dus die hou ik ook aan bij de info in de webshop. Sommigen verzenden alleen op dinsdag en donderdag, vanuit Duitsland doet het er vaak een week over, een andere leverancier in Engeland is altijd super snel, dus dat heb ik vaak met 2 of 3 dagen. Het enige nadeel is dat sommige producten soms ineens niet meer op voorraad zijn bij de leverancier, dus als een klant zo'n item besteld heeft is dat elke keer weer even spannend.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:06

Klinkt goed allemaal! Fijn dat je op zondag open kan Mallootje en tof dat jij weer nieuwe dingen voor in je shop hebt gevonden Annash!

Even een vraagje aan de speurneuzen: Ik zie in Analytics dat ik veel bezoekers heb gehad via "coqtailslider.com" en ik vraag me af wat voor site dat is... Jullie enig idee? Ik kan er niets over vinden!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:33

Hey wat goed! Ze hebben laatst een artikel van mij in Flavourzine geplaatst, dus dan is het mysterie opgelost :D thanks!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:20

Lowara schreef:
Even een vraag aan de kenners hier.
Gisteren ons 4de kwartaal braaf ingevuld, en we willen gewoon naar een jaarlijkse opgave ipv 4 keer per jaar deze rompslomp.
Vooral omdat het gaat om een bedrijfje welke 7 uur per week opvult :+
Vanochtend onze belasting mevrouw viavia gehad en die gaf aan dat we pas volgend jaar dit mogen? Wtf.... We bestaan al meer dan een jaar, en NOG moeten we elk kwartaal invullen???
Wie weet hier meer van? En vooral ( want dat is ons niet duidelijk vanuit de site) welke termijnen of procedures hadden we anders moeten volgen om hier vanaf te komen?
Vorig jaar meteen gebeld, en toen gaven ze aan dat elk startend bedrijf dit moest. Prima.. Maar we zijn niet meer startend nu :=

Het heeft idd niets met een startend bedrijf te maken, want ik mocht gelijk vanaf het eerste begin 1x per jaar de aangifte doen. Ik heb bij de KVK op moeten geven hoeveel ik dacht te gaan verdienen en ik dacht dat het niet veel zou zijn, dus heeft de belastingdienst me op 1x per jaar gezet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:02

Mear schreef:
Welk boekhoudprogramma gebruiken jullie eigenlijk :)?

Ik gebruik ReeLeeZee. Ik ben er pas net mee gestart, dus ik weet nog niet alle in's en out's, maar het is tot nu toe echt een super fijn en mooi programma!