Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Annash

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:51

Ik lever ook alleen maar op bestelling! Tot nu toe lijkt het erop dat ik het met een week of twee bij de klant kan hebben. Levertijd op mijn site staat op 2-4 weken, dus daar blijf ik ruim binnen. Erg blij mee! :)

@Taffje: toen ik begon heb ik zeker overlegd hoe snel zij het bij mij kon hebben etc.

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:51

Heel gaaf! Ik duim voor je.

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:31

Ik moet er nog voor gaan zitten. Voor mij de eerste keer dus ik hoop dat alles lukt.

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:16

Webwinkelvakdagen ben ik ook benieuwd naar! Weet nog niet of ik ga...

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:53

Ik krijg binnenkort nieuwe producten erbij in mijn shop :):) Onlangs ergens langs geweest in de buurt en ik zag er wel wat in!

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:58

Iets anders! :-)

Variaties op wat in de 'dressuurwereld' reeds te krijgen is, maar imo betere kwaliteit en in heel veel leuke kleuren. Ik vond het zelf erg leuk dus ik dacht: ik doe het gewoon. Kan het zo in de shop zetten en als het verkocht wordt kan ik het in de buurt bij die vrouw zo ophalen, zij heeft een heel groot bedrijf en groothandel.

En ben nog bezig met iets in de leersectie, maar dat heb ik eerst zelf besteld omdat ik de kwaliteit ervan wil zien en voelen.

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:21

Klopt, ik werk op bestelling! De blousjes en jasjes omdat er ontzettend veel mogelijk is... dat is bijna niet te doen om alle kleuren én maten op voorraad te hebben. Maar er wordt snel geleverd en kan het alsnog met 2-4 weken bij de klant hebben.

Het meeste van wat nieuw in de shop is, is wel op voorraad, alleen niet bij mij maar 20 minuutjes verderop! Dus als het besteld wordt kan ik het daar zo kopen, inpakken en versturen. Qua lederwaren is het nog even afwachten, als dat doorgaat zit daar een langere levertijd op, dat komt namelijk vanuit Amerika en wordt met de hand gemaakt. Ik kan dan met die groothandel meeshippen en zij hebben ongeveer iedere 6/7 weken een shipping.

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:10

Melis: verschillende dingen, van supergoede groomingspullen tot haaraccessoires met bling, handige opbergtassen en beenbescherming in allerlei kleurtjes. Een aantal producten staat al in de shop, de rest volgt.

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:29

Mijn shop is inderdaad een uitzondering, maar momenteel heb ik er nog geen interesse in. Ik heb een plan gemaakt voor 2013 en dit past daar niet zo mooi in. Maar wie weet verander ik nog van gedachten.

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:14

Mellis86 schreef:
Die haarstiekjes vind ik wel erg leuk. Alleen ik begrijp het niet helemaal hoe je het vastmaakt. Is het echt een normaal haarstiekje met de versiering? Of is het nog zo’n netje waar in het midden het bling bling zit?

Sorry, ik had je reactie even over het hoofd gezien!
Aan de versiering zit een elastiekje vast die je om je staart kunt wikkelen. De 'clip' komt dan dus óf om je haar heen (http://cdn.webshopapp.com/i/z2ll06/298x ... astiek.jpg) of op de bovenkant van je staart waar je 'm bij elkaar houdt met het elastiekje (http://cdn.webshopapp.com/i/z2lkyl/298x ... astiek.jpg)

Verder wil ik even delen dat ik een supergave bestelling binnen heb gekregen *\o/*

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:18

Vandaag inderdaad een rustdag, vond het wel goed na de hengstenkeuring gisteren plus het feestje... :D

Ik heb inmiddels mijn eerste orders in de shop binnen en ga morgen het eerste versturen :):)

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:24

foxy80 schreef:
Heel erg gefeliciteerd Anna! Ik ben zelf helemaal weg van hem!

Bedoel je mij? Hihi thanks, maar ik heet Shanna hoor... :D Maar toch bedankt!

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:42

Dan heb je mooi geluk, ik kreeg laatst ipv de complete DVD collectie van Charmed geluidsboxen van Philips voor ipad, iphone of ipod... Uuuhh :? :')

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:45

Ik heb nog helemaal niks! :') Serie ook nooit af kunnen kijken dus ik moet maar snel opnieuw bestellen en hopen dat ik dan wel de goede krijg!

Overigens moest ik eerst een retour aanmaken via mijn account en dat nummer bij op de envelop vermelden. Was inderdaad terugsturen naar een antwoordnummer.

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:31

Geeft niks, thanks! :D

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:40

Ik kreeg vandaag een mail van iemand die producten wilde verkopen aan mij met als aanhef 'Beste Inkoop' %)

Daar heb ik vriendelijk op geantwoord met een duidelijke boodschap :+

Citaat:
Dag xxx,

Leuk dat je aan mijn shop denkt, maar ik denk als je goed had gekeken dat je 1) mijn naam op de site had gevonden en 2) had kunnen zien dat ik me op heel andere producten richt.

Desondanks: ik vind het wel erg mooie zadelkasten, maar het past niet bij de visie van Boutique Hippique.

:')

Ik hou niet van mensen die geen moeite doen om niet even goed op je site te kijken, maar zo maar wat mailen.... :P

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:43

Houten zadelkasten bij Boutique Hippique... hmm... nee... past niet echt. :D

Sowieso... inkoop is dan een afdeling, ik ben een persoon. Ik hou er idd niet van! (Mocht het iemand hier uit het topic zijn: tip! :+ maar volgens mij niet).

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:50

Hahahaha als mensen zo doordrammen, op die manier, dan zou ik ze echt afkappen! Blijf ook lang netjes hoor... maar drammers hou ik niet van! Korte metten mee maken. :P

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:53

Hahahaha volgens mij had ik opgehangen! :') Ongelooflijk wat een horken zijn er soms.
Deze mail was niet van een hork... alleen slecht ingelezen en niet voorbereid! Dom.

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:09

Ja, zo kun je het ook zien... :D :+ ik vind het vooral onpersoonlijk, haha, maar snap je redenatie! Nou, als iedereen dat dan denkt en de orders ook die kant op gaan, klaag ik niet. :Y)

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:17

Interessante discussie over prijzen!

Ik ben op gebied van blousjes/jasjes de enige in Nederland met dit merk, dus ik hoef daar niet te concurreren en hou me aan de tarieven vanuit het bedrijf.

Voor de andere spullen in mijn shop geldt, behalve de plastronspelden, geldt dat ze wel in Nederland verkrijgbaar zijn, maar beperkt (2/3 anderen) en daar hanteer ik gewoon dezelfde prijzen. De andere mensen zitten in de westernwereld en ik richt me met dezelfde spullen op de dressuurmensen. Dat is dus een compleet andere doelgroep.

De plastronspelden heb ik zelf gevonden bij een groothandel en daarvan heb ik de verkoopprijs zelf vastgesteld, wel nadat ik heb gekeken wat een veel gehanteerde prijs voor plastronspelden is.

Gisteren kreeg ik van een oud-collega nog een brochure mee, zij is naar Spoga geweest en heeft daar iets gezien wat supermooi in mijn shop past :):) Dus ik ga vandaag contact zoeken met die mensen, wie weet wordt het wat! :D

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:12

Met de laatste post van Joyce ben ik het wel eens. Ik zou dat ook niet als verkoopprijs verwachten... ik geloof je dat het wel de verkoopprijs is, hoor, maar het doet als klant wel twijfelen denk ik.

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:34

Wat leuk Conny, dat ga ik even lezen! Ik ben namelijk met hen aan het mailen... ;-)

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:43

Dat mag ook toch? Ik vind idd ook dat er op een nette manier een goede discussie is gevoerd! Een discussie wil niet zeggen dat iedereen op één lijn moet komen, maar dat het je aan het denken zet. Wat je er daarna mee doet is je eigen keuze. :-) Maar het houdt je wel scherp.

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:01

foxy80 schreef:
Heel mooi artikel op de vorige blz en krijg ook spontaan zin om eens te denken over een samenwerkingsverband, ga eens een mailtje fabriceren! Zie trouwens dat Shanna daar ook al mee bezig is. Ik hol weeral achter hahaha!

Hehe... :D Ze hebben mij een tijdje terug zelf al benaderd.