Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:51

Mallootje schreef:
Ik vind de foto's wel leuk, maar iets te 'ruig', als je begrijpt wat ik bedoel.

Dan zijn ze voor mij goed gelukt :D Ze moesten ook inderdaad echt ruigheid uitstralen :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:51

Mallootje schreef:
Ik wil ook weer een keertje advies vragen.

Ik zou naast de website/webshop een Blog willen hebben. Ik wil daarop niet zozeer als Het Ruyterhuys schrijven, maar meer vanuit mezelf als persoon achter Het Ruyterhuys.
Ik kom er maar niet uit of ik de blog in de website wil integreren, of hem apart wil maken, meer onafhankelijk.. Mijn gevoel neigt naar het laatste, omdat ik niet puur commercieel wil bloggen, maar een van de doelen van de blog is om wel meer verkeer naar de site te krijgen. Hoe denken jullie hierover?
Onderwerpen die ik aan bod wil laten komen zijn eigen ervaringen/verhalen over mijn paard, hippische evenementen, maar ook productreviews en aankondigingen over nieuwe producten op de markt.

Ik zou, als je juist als doet stelt dat je meer verkeer naar de site wilt halen, de blog integreren :j

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:27

Floortje88 schreef:
@ mear, ben jij dat zelf op de fotos?

Ja, heb even zelfportretjes gemaakt vanmiddag :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:33

Ja ik heb tegen een witte kastdeur de foto's gemaakt... die eerste is met mijn Samsung S3 gemaakt.. de tweede met een Kodak gammel camera'tje (bij de Kruidvat ooit gekocht).. Beide zonder flits met alleen natuurlijk licht. Best leuk gelukt nog :=
(was te lui om mijn Canon er bij te pakken :') )

Mear

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:49

Super!!!! Gefeliciteerd!!

@ Joyce, dank je wel! Had over je post gelezen! :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:41

Paan schreef:
@Mear, heb ik het goed gelezen dat jij inkoopt in China etc? Hoe takel je dan het nikkel verhaal? Ik ben er ook mee bezig geweest, maar het liep stuk op het feit dat er nikkel in de sieraden verwerkt zat.

Dit zet ik duidelijk er bij in de omschrijving, dit zien ze voordat ze het kopen :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:11

Gelukkig doe ik veel leren armbandjes ook en andere accessoires, dus dat scheelt :j

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:33

Ik ben trouwens met nog iets bezig, webhosting aanbieden :j Je kan straks gemakkelijk via mijn site een domein checken en eventueel gelijk aanvragen met hosting en ongelimiteerd aantal e-mail adressen!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:54

Ik ga een Reseller worden van een goed lopend iets al, dus heb een heel team achter me staan en heb ook echt een kleine marge.

En nee, niet 24u bereikbaar zijn, ik ken niet veel hosting die dat doet. Ik ga gewoon basis hosting doen :j

Ik werk Parttime, ik hoef niks er bij te doen. Ik doe de webwinkel en straks dit er bij omdat ik het leuk vind, niet om er rijk van te worden :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:20

Iedereen is goed bezig zeg :oo!

Ik heb de meeste van mijn spullen binnen, dus ik ga zometeen een 5%(kleine orders) en 10%(grotere orders) korting er uit gooien op de FB pagina!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:15

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:42

LisaFaded schreef:
heei heei,

wat een snelle reacties haha.

Ik wil eigen e-mails die makkelijk te koppelen zijn met outlook bijvoorbeeld
Makkelijk en bouwen en onderhouden site.
Niet te duur bijv geen 25 per maand.
Niet een maximaal aantal producten toevoegen
Niet te vaak down
Makkelijk te vinden in vindmachines
Paypal, ideal wil ik ook graag.

Ik zelf zat bij antagonist, super hosting bedrijf maar te moeilijk voor mij. Ik heb prestashop, oscommerce en opencart geprobeerd. Ik vond opencart het makkelijkst.

Ik zit nu bij gratiswebshopbeginnen. Daar kan je ook betaalde pakketten aanvragen.
https://www.gratiswebshopbeginnen.nl/p- ... rgelijken/

Het is heel basic, ik ben zelf wel al bezig met overstappen, dit omdat ik gewoon alles zelf wil kunnen aanpassen (bijvoorbeeld layout) en dat kan hier niet. Wel de kleuren etc. Maar niet de gehele opmaak.

Overigens, voor je eisen, is 19 euro per maand absoluut niet duur :n Je kan niet voor een kwartje op de eerste rij zitten :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:44

Ik ben net een like-share&win actie begonnen op FB :) Ben benieuwd of het me wat meer likes op gaat leveren.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:00

Welk boekhoudprogramma gebruiken jullie eigenlijk :)?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:14

Leuke berichten hier allemaal *\o/* Gefeliciteerd met de mijlpalen!

Ik heb net spullen ingekocht om zelf armbandjes te gaan maken, super leuk! Lekker combineren om zo te verkopen en de klanten zelf laten kiezen wat ze willen en dat ik het maak voor ze :j Heel simpel en dunne armbandjes, maar wel superleuk!

Ben ook nog bezig met overstappen naar een andere shop.. ik moet wat meer bezoekers trekken maar heb geen idee hoe ik dat moet aanpakken -O-

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:45

Wauw kgambler, erg mooi zeg!

Joyce succes met het zoeken van een baan.. het is rot he :\

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 08:40

Leuk die praatjes allemaal, ik steek zoveel van jullie op! Daarom ben ik ook zo stil, ik lees heel veel mee maar heb weinig zelf in te brengen omdat ik zo onervaren ben :o

Ben wel bezig met een nieuwe webshop bouwen! *\o/* (in Prestashop)

En ik ga misschien samenwerken met iemand die schoenen en tassen verkoopt, maar zij doet dat niet online. Dus misschien kunnen we wat voor elkaar betekenen! :)

Mijn contract loopt in Maart ook af, ben ook druk aan het solliciteren :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:56

Zojuist is mijn 'nieuwe' webshop online gegaan! Heb deze met Open Cart opgezet, ben wel benieuwd wat jullie er van vinden :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:44

Even reageren, allereerst bedankt!

Yellomofoon: Dank je wel!

Connepon85: Ik maak ze niet zelf, maar zoek ze op op internet. Als het goed is staan er ook bronvermeldingen bij, zal zo even checken of ik ze misschien ergens vergeten ben!

Navanja: Haha dank je wel!

Mellis86: Ja dat is inderdaad een banner die niet aanklikbaar zijn. Iets naar onderen staat al een 'like-box' van Facebook. Wellicht dat ik die banner nog ga veranderen, het moeten eigenlijk meer korte mededelingen zijn :j

Lalidan: Ja dat zal inderdaad haha..moet dan nog even laten doorlopen door iemand ik ben nog bezig met een KvK, dus zodra ik deze heb dan komt deze er uiteraard op. Ik draai nu nog eigenlijk amper omzet, ik begreep dat je dan nog geen KvK nodig hebt.

11AFotografie: Ja dat is iets wat ik nog weg moet halen, maar omdat ik eigenlijk weinig kennis heb van .php ben ik nog aan het zoeken hoe ik dat weg moet krijgen. Deze bedragen zijn gewoon incl. BTW trouwens. Dus ik moet alleen even zoeken hoe ik dat excl. BTW weg krijg :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:26

Oh het is gelukt! Prijzen staan nu incl. BTW en daar onder staat het excl. BTW!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:23

Samir schreef:
Wauw Mear, ik vind het een erg professionele website. Heb je dat allemaal zelf gedaan of krijg je hulp van een ontwerper? Mijn broer is grafisch ontwerpen en hij bouwt ook websites maar ik heb al bij hem gezien dat dat nog niet zo gemakkelijk is, tenminste, voor mij dan. :)

Nee met een template heb ik deze er op gezet en zelf naar wens aangepast etc. :) Thanks!

Ik heb overigens de FB banner en de DIY banner klikbaar gemaakt, die custom maak ik klikbaar zodra ik dit op de website ga zetten!

Beautylab ken ik niet, maar ik ben wel voorzichtig met een twist geven aan DIY's. Wil niet als afpakker gezien worden :) Daarom zet ik er ook een bronvermelding bij. :) Thanks voor de feedback!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:05

Je zou ook 1-3 werkdagen kunnen zetten. Er eventueel er bij vermelden dat het in principe (afhankelijk van PostNL) de volgende werkdag de levering is, mits voor 15:00 besteld.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:34

Szan schreef:
Wat een simpele oplossing, gewoon de 2 dagen in 1 dag veranderen. Daar had ik niet aan gedacht. Ik ga eens kijken hoe ik dat in kan passen, want ik denk dat dit ideaal is :j Dankjewel!

Soms heb ik dat ook, dat je even voor dat soort 'simpele' dingen een buitenstaander nodig hebt om dat te kunnen bedenken :P

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:23

wendy1987 schreef:
Mear: Typfoutje..
Love to accessorize is een hippe webwinkel voor al je newlook-vintage sieraden en andere accessoires. Je vindt hier alles van ringen tot shaws! In de webshop kun je gemakkelijk betalen met iDeal of PayPal, maar ook een handmatige overschrijving is mogelijk. Mocht je problemen ervaren met de webshop of een product, of heb je gewoone en vraag. Neem gerust contact op. Groetjes

Dank u, aangepast :D (ook gelijk het typfoutje shaws in plaats van shawls/sjaals :+ )

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:01

Wat een leuk idee Connepon85! Ik vind het enkel moeilijk om in te schatten of dat hier animo voor is. Ben benieuwd wat anderen hier van vinden :j

Zo net even een stress-momentje... de gehele mailfunctie van de webshop gaf een foutmelding. Klantregistratie werkte niet, gast uitchecken werkte niet.. wachtwoord vergeten.. niks... %) %)

Ik weet niet wát ik heb gedaan.. maar het werkt weer :+ En beter dan eerst zelfs := (krijg ineens allemaal bevestigingsmailtjes bij nieuwe orders etc. als Admin :+)