Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JasmijnJoy

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:23

Ik ben dan wel geen leraar, maar als leerling lees ik graag mee! Want die leraren, die doen net alsof wij babytjes zijn etc.

Dus ik lees mee! :) En misschien kan ik ook wel tips geven als irriterende leerling :=

Karma Is A Bitch!

Yesterday is History,Today is a Gift,Tommorow is a Mystery.♥

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:39

Euuhm, dat ligt heel erg aan de desbetreffende les. Ik weet niet waar jij les ingeeft.En geef je op de middelbare les?

Nou ik zit in het 2e leerjaar, in een kader klas van 22 leerlingen.
Wij zijn een hele drukke klas. Maar om ons stil te krijgen doet onze mentor haar vingers in de lucht en telt tot 10. Ik weet het heel kinderachtig maar het werkt wel. En als we daarover zitten gewoon een uur nakomen. Of ze zet van de kinderen die lastig zijn de namen op het bord. met 3 streepjes erachter een uur nakomen.Heel kinderachtig, maar het werkt meestal wel.Dit zou ik echter niet bij 3e/4e jaars proberen :')
Ookt maakt onze mentor duidelijk merken wanneer wij het goed hebben gedaan bij andere leraren.(echt een 1kennige klas) en dan krijgen we veel complimenten, maar als we het slecht hebben gedaan krijgen we ook een preek, en hoe teleurgesteld ze dan is. Wel maakt ze afentoe ene grapje.

Wat wij tussendoor ook doen is filmpjes over de stof kijken. Op jeugdjournaal, en geschiedenis kijken we 13 in de oorlog. En dat soort dingen.En als we tijd over hebben, en we hebben ons goed gedragen, dan mogen we afentoe ene spelletje doen. Of op de pc iets doen wat we willen. maar niet op facebook. ( mij redding, bokt :D)

Maar voor wiskunde hebben we echt een banketstaaf van een leraar. Die schreeuwt zonder reden, maakt niet leuke gemene onbegrijpbare grapjes. Hij praat belgisch, kijkt eng naar mensen, dan prat hij weer engels, dan schreeuwt praat hij weer. Dan snap je iets niet, durf je het eigenlijk niet te vragen omdat hij dan zo raar reageert. En dan krijg je zo'n super rare reactie. Je moet al een uur nablijven als je 1 ding zegt, en dan zeg je : "Maar.."en dan zegt hij: " 2 UUR!!!!!EN ALS JE NOG IETS ZEGT 3 UUR, EN ANDER DE HELE WEEK!" En soms kan je niet onderscheiden of dat nou een grapje is of niet. Echt heel vervelend is die man!

Sorry voor het lange verhaal. Hoop dat je er wat van begrijpt?

Karma Is A Bitch!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:46

melody7 schreef:
Ik doe geen leraren opleiding, ook niet van plan maar zag hier ergens de vraag staan hoe voor 'ons' les het leukst is? Ik vindt zelf lessen met powerpoint het fijnst, dat je gewoon over moet schrijven zegmaar en er ondertussen uitleg bij krijgen :j kwa straffen is het hier heel erg verschillend, de ene red het met gewoon een keer roepen dat we stil moeten zijn, de ander moet het 100 keer zeggen voor het werkt, en weer andere durft zowieso al niemand te praten maar dat ligt eigenlijk vooral aan de houding van de leraar hoe ver ze gaan, sowieso gewoon straf geven is wel een must binnen 2 weken hebben ze het door als je dat niet doet :+ (en dan heb je de rest van het jaar losgeslagen klassen)
enne maartje1990, krijgen wij jou dan nog als stage? zit op het Willem II college, dat is ook in Tilburg :P

Klopt, powerpionts zijn heel fijn!
Vooral bij Mens en maatschappij.

E samenvattingen.

Karma Is A Bitch!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie