Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Loesje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:21

Ik meld me als 'Teacher in the Making'.. of eigenlijk, zelfs daar moet ik nog mee beginnen :')
Ik sta ingeschreven voor de lerarenopleiding Engels per september a.s. !

Getting lost in him, it's intoxicating to the exclusion of everything

Loesje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:59

Maartje1990 schreef:
@Loesje88: Naar welke school ga je?

HvA :)

Loesje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:32

Stil hier.. Ik heb laatst een bevestiging gekregen van de HvA dat mijn inschrijving voor de lerarenopleiding Engels (deeltijd) nu officieel is *\o/* Ik heb er zin in!

Loesje88

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:28

Omdat ik na de havo eerst 'een jaartje' ben gaan werken. Dat jaartje zijn er 6 geworden. Mijn vader wil niet mee betalen aan mijn opleiding en mijn moeder kán niet meebetalen. En in die zes jaar heb ik inmiddels ook vaste lasten opgebouwd, dus ik heb onkosten waar ik niet onder uit kom.
Anders had ik ook wel liever de voltijd variant gedaan. :)

Loesje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:45

@MaartJ, bij deeltijd hoef je geen baan te hebben die gericht is op je opleiding. Dus ik heb een baan in een hele andere richting :)

Je hebt ook nog Duaal, dat is wel voor mensen die al werken in een bepaalde sector en daarnaast zichzelf verder willen ontwikkelen dmv een opleiding.

Loesje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:52

Hmm grappig! Ik heb altijd begrepen dat duaal echt was als je al in een bepaade sector werk (maargoed, dat kan natuurlijk ook een stage zijn/ onbetaald werk)
En deeltijd dus naast een baan.

Ik krijg ook zeker wel stages (daar gaan dan ook mijn verlofdagen aan op) ! alleen wel minder als dat je met de voltijdstudie hebt.

Loesje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:57

ik ben zelf ook nog een beetje zoekende naar alle juiste informatie hoor! Was laatst op de opendag van de HvA maar mensen waren daar zelf nog niet helemaal op de hoogte van het studieplan voor het komende jaar. Dus de echt praktische informatie heb ik nog niet.

Loesje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:04

haha, nou, zodra ik meer weet zal ik je even inlichten om je nieuwsgierigheid te helpen ;)
Ik begrijp nu van een vriendin die ook een lerarenopleiding deeltijd volgt aan de HvA, dat zij het eerste jaar maar 5 dagen stage had.

Loesje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:43

gefeliciteerd! :)

Loesje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:22

*klop klop*
Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben op zoek naar een goed pedagogisch vakblad ik heb met een google search wel een aantal bladen gevonden, maar weet nou niet echt aan welk blad ik het 'meest' heb.
Heeft 1 van jullie ervaringen met een blad?

Loesje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:44

Steek me hoofd hier ook weer even om het hoekje :)

Heb hier wel eens wat vragen gesteld, maar niet echt voorgesteld.

Ik doe de deeltijd lerarenopleiding Engels en heb een brugklas mavo als stageklas. Gaat eigenlijk heel goed :D Als het meezit krijg ik volgend jaar gewoon mijn eigen uren bij deze scholen gemeenschap (wel een andere locatie).

Imaginaerum schreef:
Thx Goof. :)
Praktisch gezien zou je het kunnen toepassen dat je leerlingen de klas in 3 groepen verdeelt, A, B en C. Aandacht, basis en complex. Ik vind dat leerlingen zichzelf zouden kunnen indelen maar je kunt ze wel adviseren (bijvoorbeeld: een kind dat een 4 staat moet niet terecht komen in de complexe groep, ook als zijn/haar vriendjes en vriendinnetjes daar wel in zitten).
De complexe groep voorzie je van genoeg opdrachten en zet je gelijk aan het werk. Zij puzzelen zelf met de stof. Later beantwoord je hun vragen, maar eerst ga je een klassikale uitleg geven aan de basisgroep en de aandachtgroep. Na de klassikale uitleg zet je de basisgroep aan het werk met opdrachten en de aandachtsgroep help je eerst nog op weg door bijvoorbeeld een paar opdrachten samen met ze te maken.
Zoiets zou een voorbeeld kunnen zijn van hoe je het kan gebruiken in je les.

Deze ga ik onthouden, heel interessant! :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie