Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AnniekSolana

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:23

Ik meld me ook! Ik studeer aan de Pabo in Eindhoven en ik heb hiervoor onderwijsassistente gedaan, onderwijsassistente heb ik met 2 vingers in m'n neus gedaan en stelde voor mij eigenlijk vrij weinig voor. Nu word ik uitgedaagd en heb ik het echt heel goed naar mijn zin!
Ik loop stage in een achterstandsbuurt op een speciale school voor kinderen met een extreme taal- en rekenachterstand. Echt superleuk en leerzaam, maar wel extra intensief.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:17

MaartJ schreef:
Echt serieus, mensen die geen stage kunnen vinden in het 2e jaar? En dan? Dat moet toch ook ingehaald worden enzo, dus loop je sowieso een achterstand op. Bizar is dat, mijn stagebegeleidster vind het heerlijk dat ik er ben. Ik neem nakijkwerk uit handen en tijdens de uren die ik lesgeef zit zij achterin de klas met haar laptop/nakijkwerk.

Ik moet ook zeggen dat ik nooit veel nakijkwerk uit handen heb kunnen nemen/kan nemen en wanneer ik lessen geef wordt er voor mij ook feedback opgeschreven om dit later na de les te kunnen bespreken.
Daarnaast vraag ik na schooltijd ook nog eens om tijd om nog dingen na te bespreken. Dus stagiaires kosten wel degelijk veel tijd. Maar inderdaad, ze kunnen ook verschillende dingen uit handen nemen en bij verschillende activiteiten is het ook zeker handig als je met z'n tweeën bent.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:49

Het is inderdaad heel leerzaam om helemaal zelf de klas te draaien! Nu op de pabo moeten we het natuurlijk kunnen, maar op OA deed ik dat ook regelmatig (mijn werkplekbegeleiders vertrouwde mij daar toen volledig in) en daar heb ik toen al wel heel veel van geleerd en was het nu dus ook weer extra makkelijk om gelijk alleen voor de klas te staan tijdens deze stage. En daarnaast is het ook vooral heel erg leuk om het zelf te doen :)!
Sorry voor eventuele spellingsfouten, mn telefoon werkt niet helemaal mee ;)

AnniekSolana

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 00:34

Stille meelezer hier en 3e jaars student aan de Pabo. Ik weet niet of dat zou kunnen verschillen per pabo, maar bij ons heb je vrijwel automatisch studievertraging wanneer je een onvoldoende krijgt voor je werkplekbeoordeling.
Wel gek dat je het niet aan hebt zien komen, want meestal komen die onvoldoendes niet zomaar uit de lucht vallen. Heb je hier wel naar gevraagd op stage?

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:32

Meelezer hier :). Maar AnnemiekvM dat is best te doen hoor. Wel een beetje aanpoten natuurlijk, maar collega's op mijn stage die fulltime werken doen het ook. Die hebben hun colleges dan op de woensdagmiddag. Ik heb net Blok 1 van bewegingsonderwijs behaald, maar dan tijdens een minor.
Gisteren trouwens te horen gekregen dat ik aangenomen ben op mijn huidige stageschool om af te gaan studeren, super leuk!

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:47

AnnemiekvM schreef:
AnniekSolana schreef:
Meelezer hier :). Maar AnnemiekvM dat is best te doen hoor. Wel een beetje aanpoten natuurlijk, maar collega's op mijn stage die fulltime werken doen het ook. Die hebben hun colleges dan op de woensdagmiddag. Ik heb net Blok 1 van bewegingsonderwijs behaald, maar dan tijdens een minor.
Gisteren trouwens te horen gekregen dat ik aangenomen ben op mijn huidige stageschool om af te gaan studeren, super leuk!

Mijn stage doe ik op mijn eigen school. Dus dat scheelt.
Nu nog even wat leniger worden en conditie verbeteren :D

Hoe bevalt bij jou de eigen vaardigheid? En waar doe je de opleiding?

Dat is inderdaad het meest ideale, de gymlessen kunnen geven op je eigen school.
Eigen vaardigheid vond ik reuze mee vallen. Als je ook maar een beetje sportief bent ingesteld, dan is het heel goed te doen. Het zijn doorgaans 15 onderdelen waar je ook bij alle onderdelen extra's kunt doen. Dus zodra jij één onderdeel echt niet kan, dan kun je dit compenseren met een "extra".
Ik heb zelf tijdens de minor (meteen aan het begin) mijn voet zwaar gekneusd en heb dus echt in de laatste twee lessen al mijn eigen vaardigheid moeten bewijzen en dat vond ik zelfs goed te doen.
Ik heb de minor gevolgd in Eindhoven (Fontys).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie