Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS
martina1 schreef:Toen ik nog stageliep heb ik heel veel alleen voor de klas gestaan. Eerste jaar niet, tweede jaar draaide ik samen met een andere stagiare ter vervanging van onze zieke stagebegeleidster haar lessen. Derde jaar heb ik 1 keer iemand achterin de klas gehad en de rest alleen maar alleen voor de klas gestaan en zo ook tijdens mijn LIO.
Ik heb dus nooit veel feedback gehad en was een hele makkelijke stagiaire voor de meeste begeleiders. Of het de beste manier is weet ik niet, maar ik weet wel dat ik er niet onder geleden heb. Je leert toch door vallen en opstaan. En ik filmde mezelf geregeld.
Rebeccaa schreef:Ik twijfel heel erg tussen de opleiding pabo of logopedie.
Kan iemand mij vertellen wat de Pabo in het kort eigenlijk precies inhoudt? Leer je echt weer taal en rekenen? Krijg je ook lessen in hoe je om moet gaan met kinderen? Moet je een keuze maken welke groepen je les wilt gaan geven? etc.
Ik moet me eigenlijk deze maand inschrijven voor een opleiding en ik twijfel nog zo erg..
Saintelette schreef:Emmaa_ schreef:Het ligt er denk ik heel erg aan welk vak je kiest in de lerarenopleiding. Ik weet toevallig dat er voor mijn opleiding (Aardrijkskunde) wel veel banen vrij komen omdat we maar met 18 op de opleiding zijn. Er komen binnenkort veel banen vrij door de vergrijzing en daarom hebben wij wel een redelijke "banengarantie". Als ik kijk hoe veel mensen op de HU de Pabo doen snap ik prima dat er gewoon niet genoeg banen zijn voor al die toekomstige docenten. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld Engels of Geschiedenis.
In welk jaar zit je? (Ik doe em in Tilburg) maar hier zijn geen banen op dit moment.. In de hele regio hebben er twee banen online gestaan (op bijna heel Noord-Brabant) dus is ook niet bepaald denderend..
Courses schreef:Wat ik toch eventjes wil zeggen, wat ik al langer eigenlijk wil doen
Ik heb echt respect voor de mensen die nu nog docent willen worden. Puur om 't feit als ik zie hoe de jeugd met elkaar en met volwassen om gaat .. Ik zou er echt niet mee kunnen leven.
Hoe docenten behandeld worden en waar ze voor uitgemaakt worden, pfoeh. Echt diepe respect
Goof schreef:Emmaa_ schreef:Voor de rest heb ik nu een 3 havo/vwo klas waar enorm veel slimme en lieve kinderen in zitten. Ik sta op van mijn stoel en doe de deur dicht en ze zijn al muisstil, echt heerlijk!
Zou ik echt de zenuwen van krijgen, van die muisstille brave kinderen.
Geef mij liever lekkere VMBO'ers met hun uitgesproken mening en lekkere verhalen tijdens het werken
Gebruikers op dit forum: Googlebot, M1994, Naskapower, nivonne1995, Punz, skvetta en 31 bezoekers