[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Thesserd

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:57

Pfoe, ik moet ook bijna! 10 januari :p ik heb dus nog geen ervaring maar wat ik ook nu al merk is dat veiligheid inderdaad het belangrijkste is. Dus als je een keer verkeerd rijd of de auto laat af slaan of dat soort dingen... Das niet erg. Zo lang je het maar veilig op lost.

Zelf kan ik nog wel eens paniekerig worden bij invoegen en inhalen op de snelweg maar eigenlijk moet je gewoon rustig blijven kijken en de tijd nemen. Dan duurt het maar iets langer. Zolang het maar veilig is.

"We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born."

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:10

Ik snap je wel. Het is hartstikke duur en door pure pech of een domme fout kun je zo een paar honderd euro wegooien :| maarja het enige wat je kan doen is relaxen en opgaan in het auto rijden zelf ipv in het examen. Vooral als je het leuk vind! Wat ook helpt is een praatgrage examinator. Dat had ik met mijn tussentijdse toets :p binnen een paar minuten waren alle zenuwen verdwenen haha.

"We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born."

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:16

Hahaha ja ik raak ook wel eens afgeleid door te veel kletsen met mn instructeur maarja, je zit dan wel heel relaxed in de auto. Dus vond t wel chill dat mijn examinator ook een kletsert was. Als ik even moet opletten dan blijf ik gewoon opeens even stil :+

En radio uit ja terwijl die normaal aan staat? Waarom dan uit als dat normaal goed gaat?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:27

Ik word spontaan zenuwachtig na het lezen van de reacties hier haha. Gefeliciteerd iedereen die t gehaald heeft :D Ik ben komende vrijdag om 9:50 aan de beurt. Vorige les ging niet zo goed, maar donderdag nog een les. Op zich heb ik er wel vertrouwen in maar juist dan zul je zien dat et niet goed gaat xD

We gaan het meemaken... Theorie en tussentijdse toets wel in 1 keer gehaald xD

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:47

Auw, twee gezakten :( balen... en Tomboy, wtf wat een examinator. Als ik zo iemand heb zou ik er een opmerking/half grapje over maken om in ieder geval voor mijzelf even het ijs te breken. Zo ga je toch niet examineren, triest zeg.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:46

Doanique schreef:
Ik heb (nog) geen boek omdat ik zelf mijn lessen etc heb moeten betalen (met gekregen geld van mijn oma) en dat is nu dus op... Dat komt nog.

Merileth: maar ik kan ook tegen die geparkeerde auto's aanknallen...

Ik heb mijn theorie via iTheorie geleerd. Koste 40 euro geloof ik maar echt super chill. Alles stap voor stap, super veel oefen examens en gevaren herkenning kun je ook heel goed oefenen. Verkeerd antwoord? Krijg je het goede antwoord plus een uitleg met waarom te horen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:01

Wat een aso :O dat zeg je toch niet als je sociaal 100% goed bent :')

Ik vind het vervelend om te zeggen voor iedereen die niet geslaagd is, maar ik meld het toch ff... ik ben vandaag geslaagd :D
Had een aardige vrouwelijke examinator en het ging allemaal hartstikke goed. Ze vond alleen dat ik wat kritischer moest kijken. Blijkbaar kijk ik wat nonchalant rond xD maar goed, ik zie alles wel en er is niks mis gegaan dus vandaar dat ik wel gewoon geslaagd was. ^^

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:01

kosseh schreef:
Gefeliciteerd voor de geslaagde

DPTomboy schreef:
Gefelciteerd Thesserd!

Hier staan ze er om bekend heel streng te zijn op kijken, zakken dan ook veel mensen op terwijl ze wel kijken en alles zien, maar niet overdreven genoeg laten zien dat ze kijken..

Waar woon je? Toch niet in de buurt van Haarlem?
Ik moet volgende week en kijk wel maar niet heel overdreven

Thanks! Ik heb examen gedaan in Emmeloord, haha dus zal wel niet :P

Verder, sja ik denk dat ik net kritisch genoeg keek om wel te slagen. Ik kijk ook alle straatjes etc altijd in maar met spiegelen bijvoorbeeld kijk ik niet super overdreven over mn schouder en 1 keer bij een fietspad die voorrang had keek ik niet zo goed, als daar een scooter aan kwam had ik hem misschien wel geraakt zeg maar :+ dat samen met nog 1 foutje had ik dan. Twee foutjes dus eigenlijk. Zorgde er niet voor dat ik zakte. :)

Gefeliciteerd silversomali :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:05

Succes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie