[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xJess

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:12

Ik heb 7 januari mijn examen, en ik weet nu ook al dat ik zo enorm zenuwachtig ga zijn, dat ik waarschijnlijk ook hele domme dingen ga doen. En ik zit er eigenlijk nu al tegen op (alhoewel ik echt niet kan wachten tot ik mn rijbewijs heb) ik zit nu ook rond de 40 lessen. En bij de ene les rijd ik perfect en bij de andere les heb ik zoiets van nou ik bak er weer niks van. :+

Mijn instructrice gaf als tip om even langs de dokter te gaan en daar een kalmeringspilletje te vragen. Misschien is dat een tip? Valdispert heb ik ook wel eens voor andere dingen gebruikt (ik ben een enorme stresskip) maar daar stuiter ik gewoon doorheen.

Verder zei mijn instructrice ook dat het vooral gaat om veilig rijden, het geeft niet als je per ongeluk links gaat waar je rechts had gemoeten, of als je per ongeluk 1x in z'n 3 door de bocht gaat. Zolang alles maar veilig gaat. :)

En het zal ook wel een beetje liggen aan je examinator denk ik... Ook kwestie van een beetje geluk.

Life is like a dressage test. If you're too busy thinking about your last move, the next one won't be any good either.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:36

Wauw Saaams, jij doet het ook snel! Ik ben in maart begonnen, en zit nu op de 41 lessen. :o
Maar ik mag over 2 weekjes...

Life is like a dressage test. If you're too busy thinking about your last move, the next one won't be any good either.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:01

Ik ben helaas ook gezakt. :(
Was ook super zenuwachtig, en maakte daardoor ook wel wat domme foutjes, zoals koppeling nog niet omhoog voor de bocht, knipperlicht een keer vergeten... Hij moest ook een keer ingrijpen. :o Dat was op een heel raar smal straatje waar ik nog nooit was geweest, de autoweg en het fietspad lagen naast elkaar maar waren bijna even groot. Oftewel die weg waar ik dus heen moest was echt mega smal. Dus ik snapte niet zo goed waar ik nu heen moest dus hij moest ingrijpen om te zorgen dat ik niet over de stoeprand heen reed. Verder vond hij dat ik niet voldoende vooruit keek. Ik scheen ook wel een strenge examinator te hebben. Hij was wel aardig en probeerde een beetje tegen me te praten, maar ik was zo geconcentreerd/zenuwachtig dat er niet veel nuttigs uit kwam volgens mij.... :+
Ach ja, mn instructeur zei dat ze vond dat ik best een goede rit had neergezet. :) Volgende keer beter!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:04

Ik las dat mensen zeiden dat als je veilig rijd het al snel goed is. Maar ik heb geen gevaarlijke dingen uitgehaald, en verder veilig gereden. Maar was toch niet geslaagd, dus dat betekend niet alles. :P Had overigens wel niet een van de makkelijkste examinatoren bleek. :(

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie