[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:22

Toen ik moest afrijden voor mijn scooter was ik ook doodzenuwachtig. Instructeur had me zelfs tot huilen gezet omdat ik zo zenuwachtig was haha, dat hielp wel, die spanning er al af. En wat denk je? Ruim geslaagd!

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:24

Hoii!

Ik heb morgen mijn examen theorie, en voordat ik zelf een topic opende kwam ik hier al op uit, dus hier ga ik even mijn nervositeit lozen :+

Ik heb geleerd uit een boek en een oefen examen cd van smit, maar kheb het idee dat die toch soms nog wat te kort schieten als ik dan ook nog andere gratis examens op internet doe met andere vraagstellingen ertussen.. Sommige spreken elkaar ook wel tegen, vooral met 'gelegenheids-voorrang'. Heeft iemand dé tip voor mij om zeker te zijn dat ik goed heb geleerd? Want ik haal nu alles door elkaar door verschillende methodes.. Ik ben al weken bezig met leren en met mijn scooter was ik de 1e x ook op 1 fout gezakt, dus ben nu heel nerveus dat dat morgen weer gebeurd maar dit keer dus bij mijn auto theorie.. :c

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:45

Warboel schreef:
Ik had ook Smit xShannentje, en ik heb dat idee helemaal niet gehad dat het iets te kort schoot. Heb je alles echt heel goed geleerd? En hoe bedoel je gelegenheidsvoorrang?
Succes morgen :j

Jaa ik weet niet, komt omdat ik ook een app op mn mobiel heb en op internet andere oefen examens heb gedaan die weer andere vragen erin hadden die ik met smit alleen niet geweten zou hebben.. En ik heb zeer goed geleerd, ken de oefenetoetsen uit mijn hoofd zowat haha :o

En gelegenheidsvoorrang is lastig uit te leggen zonder plaatje haha :")

wacht ik heb er een gevonden..
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.gratisrijbewijsonline.nl/kruispuntwet/afbeeldingennl/kruispuntwetnl15.GIF&imgrefurl=http://www.gratisrijbewijsonline.nl/kruispuntwet1.htm&h=221&w=296&tbnid=3LzNGRu-jB6HBM:&zoom=1&docid=qGZ8zJGecHc0QM&ei=Y6RLVfyVMsKxygP8_4GQAg&tbm=isch&client=opera&ved=0CCIQMygDMAM

Omdat rood nu toch op blauw moet wachten, kan groen net zo goed tegelijk met blauw gaan ookal heeft deze volgens de rechts heeft voorrang regel geen voorrang.. Het ene examen zegt dat groen wel moet wachten en het andere examen zegt dat dit gelegenheids voorrang is waardoor hij dus tegelijk mag met blauw..

xShannentje

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:49

Ik betaal 44 per uur en dus 66 voor anderhalf.. dats de max geloof ik bij mijn instructeur

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:42

Warboel schreef:
Die oefentoetsen uit je hoofd leren moet je juist voorkomen, daarom heb je waarschijnlijk het idee dat je dingen mist. Heb je dat voorrangsspel gedaan dat op je cdrom staat? Kan ook helpen als je de voorrangsregels nog niet zo snapt. Heeft mij iig onwijs goed geholpen.

Bij mijn rijschool is het 40 euro per uur.
Mijn pakket was 1824 geloof ik, 40 uur rijles, TTT en praktijkexamen. En dan theorieboek+cdrom. Maar de prijzen zijn nu weer omhoog gegaan.

Dat spel heb ik nog niet gedaan, zal ik zo eens doen. Goede tip :)

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:20

Ik ben ruim geslaagd vanochtend, 6 fouten gevaar herkenning en verder alles goed!! Om niets lopen zenuwen dus :D Nu mijn praktijk nog en dan karre maar :j

xShannentje

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:36

Na hier eens te hebben gereageerd over mijn theorie examen reageer ik nu weer: morgen is mijn praktijk voor de 1e keer en ik heb zó veel stress en zenuwen. Ik kan prima rijden maar ik ben bang dat mn zenuwen het gaan verzieken voor me.. tips?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie