Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Thesserd

Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-14 13:56

Ik kon geen algemeen topic vinden voor mensen die werken in deze vakgebieden of hier voor aan het studeren zijn, dus ik dacht... Laat ik die starten :D

Ik ben wel benieuwd hoe veel bokkers en welke bokkers hier in hun dagelijks leven druk mee zijn of druk mee willen zijn :)

Zelf heb ik versneld MBO Grafisch Vormgeven gedaan op het Deltion College in Zwolle. Ik kon bij mijn stage adres blijven hangen en ben hier nu al een paar jaar aan het werk als vormgever en dan vooral het vormgeven van websites. <3

Ik ben benieuwd! :D

"We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born."

Thesserd

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-14 14:08

Leuk leuk :D

@Joyce, het werken bevalt me heel goed. Het praktijk gerichte bevalt me veel beter dan dat gezwemel op school. Wat ik wel merk is dat het altijd snel moet en niks mag kosten (vooral in deze tijd), maar op zich went het wel en zo ga je je eigen grenzen verleggen :)

@Slina haha ik heb echt een hekel aan Flash! XD klinkt heftig wat je gaat maken haha.

"We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born."

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-14 23:49

Doe goed je best op stage! Met een beetje geluk kan je blijven. Zoek een groeiend bureau uit en wie weet :)

Het bedrijf waar ik werk heeft juist heel veel 'kleine' klanten. De kunst is om goed werk te maken, de klant op weg te helpen, geen uurtje factuurtje mentaliteit en gewoon niet te duur zijn. In deze regio zitten ze echt niet te wachten op hippe ontwerpers met een uurloon van 80 euro :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-14 16:29

Oeeh wat leuk allemaal, en veel mensen toch ook die dit werk doen of willen doen <3

@plovesb Wow, bewust gekozen voor autonoom beeldende kunst? Misschien een stomme vraag, maar kun jij hier je brood mee verdienen? :wow:

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-14 00:04

WiancaR schreef:
Ik val hier even binnen omdat ik zie dat Deltion grafisch vormgeven afgekraakt word, maar het is echt een hele toffe opleiding met hele toffe leraren en opdrachten.

Klopt inderdaad. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad op het Deltion. Ik heb dan versneld gedaan.. Leraren zijn me ook heel goed bevallen. Erg gezellig haha.

Ik weet niet hoe het op CIPAB was maar wat ik sterk vond aan de opleiding op Deltion is dat er ook meer dan voldoende techniek aangeleerd wordt. Dus het omgaan met InDesign, stramienen, basislijn etc en het letterlijk er in stampen van dat ook gebruiken. Anders haal je namelijk je Proeve van Bekwaamheid niet :+ bij het bedrijf waar ik nu werk hebben we regelmatig CIBAP studenten en wat wij erg merken t.o.v. Deltion studenten is dat zij van de techniek niet genoeg weten terwijl dat echt minstens zo belangrijk is (of misschien zelfs belangrijker) voor in de praktijk.

Voor mijn gevoel is Cibap meer richting een Kunstacademie en Deltion iets praktischer. Maar ja, dat is wat ik zie in de stagiaires. Dat kan natuurlijk ook aan die stagiaires zelf liggen :P

Sommigen zeggen ook dat Deltion veel te grootschalig is maar dat is niet waar. Je hoeft namelijk maar in 1 gebouw te zijn en soms een stukje lopen naar het gebouw aan de overkant. Je ziet dus altijd dezelfde mensen en dezelfde leraren omdat dat jouw stukje in de school is. Verder vond ik het wel leuk dat we ook samen moesten werken met de ICT studenten, grappig... Creatievelingen en nerds haha :D

Het niveau vind ik dus niet hoger liggen bij Cipabbers aan onze stagiaires te zien :+ al moet ik wel zeggen... Ik vind dat je sowieso op de opleiding weinig leert. Dat zei onze huidige cibap stagiaire ook al, die is in het eerste jaar van haar opleiding van Deltion naar cibap geswitched omdat ze vond dat ze te weinig leerde maar op het cibap leerde ze uiteindelijk niks meer :') dat is gewoon het MBO niveau... Klinkt stom maar zo is het wel. Er moet heel veel uit jezelf komen. Passie hebben en je vrije tijd ermee besteden. Dat getuigd van motivatie en wil :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-14 00:16

Oeehh leuke illustraties idd <3
In de toekomst wil ik ook nog meer aandacht besteden aan illustratie. Vroeger tekende ik veel maar tegenwoordig nooit meer eigenlijk. Mja heb mijn handen vol aan mijn werk ATM :')

Nog een toevoeging aan mijn te lange Deltion verhaal trouwens... Mijn baas en mijn collega komen ook allebei van Deltion :+ mijn baas van de eerste lichting. Eerste jaar dat er grafisch vormgeven op Deltion werd gegeven xD

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-14 01:24

Fotografie op Deltion weet ik idd niks van. Maarja ik hoor zowel van onze Cibappers als deltionners dat het niveau in de klas sterk verschilt. In mijn klas toen ook. Eigenlijk van de zotte dat bijna iedereen uiteindelijk toch slaagt. Het concept en idee is vaak belangrijker dan hoe het er uiteindelijk uit ziet. Dat vind ik zelf onzin want in de praktijk heb je daar niks aan :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-14 12:55

Omdat in de praktijk, een klant een mooi eindresultaat wil. Tuurlijk is het belangrijk dat je altijd vanuit een bepaald plan, idee of concept werkt maar met dat alleen red je het in de praktijk niet en op school wel :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-14 13:18

Courses schreef:
Ik snap Thesserd haar punt wel. Als Grafisch Designer is het uiteraard belangrijk dat er een goed concept/idee achter zit, maar minstens zo belangrijk dat het Grafisch ook redelijk in elkaar zit. Als bijvoorbeeld CMD'er kan he t allebei gezien afstudeer richtingen, maar als je opgeleid word tot Grafisch Designer en je nog geen technisch correcte folder kan maken gaat er iets mis :')

Precies :')

Wat een grappige naam chimello, MAD faculty xD

Boel nieuwe leerlingen zeg *\o/*

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-14 15:55

Valanee > Blijven! :D
Ik heb ook een jaar stage gelopen bij één bedrijf en daar werk ik nu :+ Kans op een baan wordt groter als je eigenlijk gewoon een proeftijd van een jaar daar bent geweest :P

Als jij zeker weet dat je nog genoeg te leren hebt dan gewoon blijven. ^^

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-14 23:41

Oeps verkeerde topic :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-14 19:54

Wat moet je precies maken chimello?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-14 20:19

@Slina whaha omgevingsanalyses en doelgroep etc, ontzettend saai hè :+

@Chimello nooit te kritisch zijn voor school... :+

Pfff ik heb afgelopen week een zware week gehad op het werk. Ik denk dat ik nog niet eens de helft van m'n tijd écht lekker heb kunnen ontwerpen. Allemaal regeldingen en telefoontjes en mailtjes en sites die online moeten blablabla.... :O

Ik was gisteravond zo gestrest dat ik eerst een uur voor me uit heb zitten staren toen ik thuis kwam :wow:

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-14 20:24

Oeh good busy! Wireframes voor websites?
Ik wil mezelf altijd nog zo ver krijgen dat ik éérst met een wireframe begin en daarna ga ontwerpen maar ik heb altijd al lang iets in m'n hoofd en dan wil ik het compleet op mn scherm hebben :') Soms als de website uitgebreider is of bijv ook een user interface krijgt dan moet ik wel eerst schetsen omdat het dan te uitgebreid is om even in mijn hoofd het idee te vormen xD

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-14 00:00

AcrylicMess schreef:
Tegen die tijd moet ik ongeveer 20 weken stage lopen. In het 3e jaar wil ik mischien proberen als ik een beetje vaardigheden heb ontwikkelt om in Amerika oid stage te lopen (bij een bedrijf dat games ontwikkelt oid lijkt me wel leuk)

Oeeeh EA games ofzo 8-) leuk steven. Amerika is wel cool hoor :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-14 00:39

chanelle14 schreef:
Ik heb morgen een contractbespreking voor mijn zomerjob als webdesigner :D

Oeeeh leuk :D hopelijk daarna blijven hangen?

Leuk bedrijf?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-14 13:16

Ahh das jammer haha. Anders kan je altijd je volgende stage gewoon weer bij dat bedrijf doen als het bevalt :P en als dat mag van school :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-14 23:18

Hier heb je niet veel aan, maar goed xD Het lijkt me best leuk om het voor je te doen maar meestal als ik eenmaal aan zo'n project buiten mijn werk om begin, heb ik er spijt van halverwege :')

Vaak gewoon na een hele dag werken (aka creatief zijn) geen zin meer om 's avonds weer creatief aan de slag te gaan. Moet ook nog een website en busbelettering voor m'n pa maken. Dat heb ik maar opgeschoven voor in de vakantie, als ik terug kom van vakantie... :+

Herkennen meerderen dat hier?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-14 11:18

Even stil geweest hier :z

Iemand nog nieuws? :D

Zelf ben ik bezig met het ontwerp van nieuwe website voor onze kennel. Ik zal even een ontwerpje plaatsen hier één dezer dagen. Ben wel benieuwd naar jullie mening en evt feedback :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-14 11:38

Laat zien :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-14 23:42

Courses schreef:
Ik heb 't echt even helemaal heeeelemaal gehad met Photoshop :') Was net helemaal klaar met een beeld, wou dit eigenlijk de laatste maken voor vandaag want ik voel me ronduit beroerd. Wil ik 'm saven knalt Photoshop eruit .. Alles overnieuw. Godsamme.

Dat zijn van die momenten ... -O-

Tegenwoordig sla ik bestanden panisch vaak op elke keer xD

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-14 11:22

Omg das echt kloten ja Courses :oo
Ik merk meestal wel dat als je iets voor de 2e keer moet maken dat het 3 keer zo snel gaat, omdat je dan al weet wat je moet doen :') maar als het een één of ander uitgebreid Photoshop werkje is dan is dat echt nog wel ff poedersuiker!

IsaCalixa, leuk! Hoe lang al? :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-14 09:07

Je kunt het logo ook gewoon in lichtere en donkere vorm gebruiken toch. Waar het uit komt wissel je af xD

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-14 00:06

Ik kijk heel veel rond op internet. Niet dat ik dingen dan jat, maar je kan er heel veel verschillende ideeen op doen, en die evt combineren :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-14 20:28

Slina schreef:
Ik word echt helemaal gek _-:(
Zodra ik iets van photoshop in Word plak, crasht hij. Nu 4x opnieuw mogen beginnen.
Ik geef het op -.-

Oh gee, wat moet je in Word? :x