WiancaR schreef:Ik val hier even binnen omdat ik zie dat Deltion grafisch vormgeven afgekraakt word, maar het is echt een hele toffe opleiding met hele toffe leraren en opdrachten.
Klopt inderdaad. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad op het Deltion. Ik heb dan versneld gedaan.. Leraren zijn me ook heel goed bevallen. Erg gezellig haha.
Ik weet niet hoe het op CIPAB was maar wat ik sterk vond aan de opleiding op Deltion is dat er ook meer dan voldoende techniek aangeleerd wordt. Dus het omgaan met InDesign, stramienen, basislijn etc en het letterlijk er in stampen van dat ook gebruiken. Anders haal je namelijk je Proeve van Bekwaamheid niet
bij het bedrijf waar ik nu werk hebben we regelmatig CIBAP studenten en wat wij erg merken t.o.v. Deltion studenten is dat zij van de techniek niet genoeg weten terwijl dat echt minstens zo belangrijk is (of misschien zelfs belangrijker) voor in de praktijk.
Voor mijn gevoel is Cibap meer richting een Kunstacademie en Deltion iets praktischer. Maar ja, dat is wat ik zie in de stagiaires. Dat kan natuurlijk ook aan die stagiaires zelf liggen 
Sommigen zeggen ook dat Deltion veel te grootschalig is maar dat is niet waar. Je hoeft namelijk maar in 1 gebouw te zijn en soms een stukje lopen naar het gebouw aan de overkant. Je ziet dus altijd dezelfde mensen en dezelfde leraren omdat dat jouw stukje in de school is. Verder vond ik het wel leuk dat we ook samen moesten werken met de ICT studenten, grappig... Creatievelingen en nerds haha 
Het niveau vind ik dus niet hoger liggen bij Cipabbers aan onze stagiaires te zien
al moet ik wel zeggen... Ik vind dat je sowieso op de opleiding weinig leert. Dat zei onze huidige cibap stagiaire ook al, die is in het eerste jaar van haar opleiding van Deltion naar cibap geswitched omdat ze vond dat ze te weinig leerde maar op het cibap leerde ze uiteindelijk niks meer
dat is gewoon het MBO niveau... Klinkt stom maar zo is het wel. Er moet heel veel uit jezelf komen. Passie hebben en je vrije tijd ermee besteden. Dat getuigd van motivatie en wil