Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

8nnemiek

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:14

Ik heb de opleiding bij het Sint Lucas gevolgd, en een jaar bij een krant gewerkt als vormgever maar kon wegens bezuinigingen geen verlenging krijgen.. vervolgens 3 contracten gehad bij een fotografiebedrijf, maar die gaven geen vaste contracten, en nu ben ik alweer ruim een jaar op zoek naar werk. Het aantal vacatures die in dat jaar voorbij zijn gekomen zijn op een hand te tellen.. dus in de tussentijd werk ik bij een wasserij helaas. Er is echt heel weinig werk te vinden, en heel veel werkzoekenden in de branche, dat vind ik erg jammer. Ik wil binnenkort een opleiding hovernier of tuinarchitectuur gaan doen.

Op zoek naar een (trouw)videograaf?: ABCreatief Videoproducties
❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:56

Ik woon in limburg, en daar is heel weinig te vinden.
Ik hoop dat het aantal banen ook weer stijgt met de stijging van de economie, maar tegenwoordig zie je steeds vaker dat mensen hun eigen logo en huisstijl wel kunnen ontwerpen vinden ze. Kleine bedrijfjes hebben niet snel meer een reclamebureau nodig, iedereen kan tegenwoordig wel een tekening maken met photoshop (of nog erger, je ziet ze steeds vaker in ms word getekend := _-:( )

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:08

Er zijn inderdaad best wat kleine zaakjes in Limburg ( lang niet meer zo veel als in 2006 toen ik afstudeerde trouwens! Zijn er veel failliet), maar ik gok dat ze zo veel open sollicitaties en stage-aanvragen en vragenlijsten krijgen dat ze gewoon niet meer reageren idd. Ik kreeg ook bijna nergens reactie op sollicitaties, en de enkele die dat wel deden stuurden gewoon een standaard mail.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:22

Op de meeste vacatures schijnen echt tig sollicitaties binnen te komen van jonge grafisch ontwerpers. Ik had er laatst nog eentje die een keuze moest maken uit ruim 200 brieven. En dan krijg je te horen dat je een mooie website/portfolio hebt en genoeg ervaring en goede kwaliteiten.. maar er helaas toch nog een aantal mensen zijn die nóg meer ervaring hebben, of net nog iets meer kunnen..

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:58

Ik ben ook al maanden op zoek naar iets anders. De wasserij is idd ook erg zwaar voor de rug, lange dagen en best vervelend werk. Maar het is ook nog eens 60 km rijden per dag en veel te weinig km-vergoeding..
Ik heb idd ook al bij winkels gesolliciteerd, en gezocht naar ander werk in de buurt, maar er is echt níks te vinden.
Ik hoop dat de markt binnenkort weer wat aantrekt..
Ik heb er ook aan zitten denken om een cursus of opleiding in een totaal andere richting te gaan volgen.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 07:33

Jee wat gaaf raya!
Ik teken ook veel, maar vooral voor mezelf helaas, ik heb er nooit werk in kunnen vinden. Wel zet ik regelmatig foto's om in silhouetten (in vectoren dus) om te plotten. En ik maak pasteltekeningen en naamborden.. maar illustraties voor bedrijven maken lijkt me echt super!
Gaaf dat je je eigen bedrijfje hebt! En dan wordt je echt door tijdschriften benaderd voor een illustratie?

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:02

Blijven jullie eigenlijk ook cursussen volgen om bij te blijven? Kunnen jullie bijvoorbeeld ook apps maken? (bv de mensen die ook zijn afgestudeerd voordat er smartphones waren)
Ik zit er nl aan te denken om een cursus dreamweaver of webdesign te gaan doen, om wat breder te kunnen solliciteren. Een webpagina maken lukt wel, maar php en cms enzo daar weet ik weinig vanaf, dat werd bij ons op school maar heel oppervlakkig behandeld.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:30

Werken jullie ook allemaal met een imac trouwens?
Op mijn vorige baan moest ik met windhoos 7 werken.. Jee wat een hel :=

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:38

Een oplader valt idd niet onder de garantie volgens mij, dat geldt ook voor andere merken voor zo ver ik weet, tenzij het echt een productiefout is.
Wat heb je verder dan nog voor problemen gehad?
Ik heb juist helemaal geen problemen meer.. met mijn windows computer had ik constant problemen, die moest ik elk half jaar formatteren := Mijn mac is al vier jaar oud en loopt nog net zo snel als in het begin <3

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:04

Die van mij is nooit echt traag geweest, maar ik heb er wel inderdaad een tijdje geleden wat geheugen bij gestopt; van 4 gig naar 10 gig. Eigenlijk vooral zodat ik meer programma's tegelijk open kan laten. Ik heb meestal photoshop, illustrator, indesign, firefox en nog wat kleinere programma's open en dat doet ie met twee vingers in z'n neus :+

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:41

Ik ken de meeste scholen ook niet. In mijn tijd had je onder de rivieren alleen het Sint Lucas in Boxtel, het grafisch lyceum in Eindhoven, en de Design Academy..

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie