Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Ladybird, Hanmar, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

QueLee

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:06

Hier nog een grafisch vormgever! In 2009 afgestudeerd op het grafisch lyceum Utrecht en momenteel voor de 2e keer in de WW... Eerst een drukkerij die bijna omviel en daarna geen vast contract gekregen bij mijn vorige baas vanwege de crisis...

Grafische markt is echt bal op het moment.. Te veel mensen die hetzelfde kunnen en doen, echt drama!
Het feit dat de ene na de andere drukkerij omvalt zorgt nou ook niet echt voor een doorstroming in de arbeidsmarkt :/
Hoop snel iets te vinden, maar ben er bang voor!

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:26

Ik ken de reacties ja.. We hebben zoooveeeel reacties gehad.. Niet genoeg ervaring, portfolio spreekt niet aan, hebben intern al iemand gevonden.. Het is soms echt zo frustrerend om steeds nee te horen!
Zit nu sinds oktober thuis en pas twee keer op gesprek mogen komen ergens.. Echt absurd!

Ik heb ook geprobeerd in winkels aan de bak te komen lifaya.. Krijg je dezelfde antwoorden haha eigenlijk bedoelen ze dat ik te oud en te duur ben, maar dat zou natuurlijk discriminatie zijn ;)

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:32

Balen zeg! Ik ben bang dat ik dezelfde klachten zal krijgen als ik zo'n baantje aanneem.. Heb al niet zo'n sterke rug en schouders.. In de kas werken is voor mij ook echt een lichamelijke hel!
Aan de andere kant.. Als ik eind juni geen werk heb ga ik de bijstand in.. En krijg ik noppes omdat mijn vriend wel werkt! :o

Je kan prachtig fotograferen, als zelfs jij al niet aangenomen wordt bij zo'n zaak, dan heb ik echt weinig hoop voor mijn toekomst haha!

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:19

Hier hetzelfde 8nnemiek, toen ik nog op school zat hebben we een keer een semester les gehad in dreamweaver.. Fijn die groepslessen waarvan de helft niet oplet en dus aan het einde alle aandacht van de leraar opeist terwijl ik het super graag wilde leren, maar geen snars verder kwam omdat ik de leraar geen tijd meer had voor mij :(

Ik heb mezelf joomla aangeleerd, via het programma Artisteer maak ik nu website templates voor joomla.. Heb wel gekeken voor cursussen, maar die zijn best prijzig en ik vraag me af of dat dan niet hetzelfde gaat als tijdens mijn schoollessen..
Ik ben continue bezig om mijzelf verder te ontwikkelen op dit gebied.. Lang leven google als ik er niet uitkom ;)

QueLee

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:56

Poeh wat gaat het hier hard!

Pinootje, succes morgen!
Zoals je misschien al gelezen hebt in het forum, zijn er wel meer op zoek naar werk haha!

Zitten er een hoop zonder werk en ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik zie hoeveel 'nieuw talent' er nu een grafische opleiding gaat doen ik het toch een beetje benauwd krijg...
De concurrentie is al m├ęga groot, lijkt alleen maar te groeien ook!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie