Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Naaoommii

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:07

Ik ga volgend schooljaar starten aan de opleiding multi media (media vormgeving)
Ik volg nu een andere opleiding maar hier stop ik mee, nu volg ik alleen algemene vakken en helpt school mij met het zoeken naar een andere opleiding en daar kwam dus multi media uit!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:45

Ik ben donderdag aangenomen voor de opleiding multimedia, media vormgeving op het Alfa-college. Ik ben er benieuwd hoe de opleiding zal zijn, maar kijk er al erg naar uit.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:45

Hoihoi,

Ik hoop dat hier wat illustrator mensen tussen zitten die mij een handje willen helpen. Sinds september ben ik begonnen aan de opleiding multimedia design en daar komt het drama illustrator voor bij, helaas heeft onze leraar vele problemen gehad waar door keer op keer de les uit viel en ik gewoon vrij weinig er vanaf weet tot nu toe.

Mijn probleem is eigenlijk, ik heb een logo ontworpen in illustrator voor mijn fotografie, maar nu komt het hele punt hoe krijg ik dat logo zonder dat hij gaat pixelen op mij foto? Zodra ik hem dus wil opslaan als .ai en open in photoshop doet hij het niet, zodra is hem opsla als .eps en ik hem open in photoshop pixelt hij. T zelfde geld als ik hem wil opslaan onder .png pixelt hij ook meteen. Dit betekend dat ik dus geen illustrator bestand kan openen in photoshop zonder dat hij gaat pixelen.

Maar hoe krijg ik dan wel mijn logo in vectoren op mij foto?
En ook ik ben bezig met een logo voor een ander maken, maar die zal dan met het zelfde probleem komen te zitten.

Wie oh wie kan mij uit deze brand helpen?

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:51

Zo ver ik weet alleen Multimedia design :')

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:01

Ik werk gelukkig groot, maar had hem in Illustrator al verklein. Ik ga eens de grote versie proberen te plakken. Want als ik de kleine plak dan maakt hij er als nog pixels van zelfs in slim object, ik zal eens de grote proberen. Bedankt voor de snelle reacties :D

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:10

Hij gaat helaas als nog pixelen, hoe ik hem er ook in zet. Hoe jij het uitlegt AcrylicMess maakt hij idd er een slim object van maar toch gaat hij pixelen, en t zelfde geld als ik hem kopieer vanuit illustrator en dan als slim object gaat hij pixelen.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:16

Ik zou niet weten wat voor resolutie de foto dan moet hebben ? Copy > paste wil ook niet tenminste het wil wel maar zelfs in een slim object blijft hij pixelen :')

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:37

Kan maar zo. Als ik gewoon het illustrator bestand wilt openen dus de .ai bestand dan is wat ik open maar 2*2 dat is sowieso apart wat het .ai bestand is A4 formaat, dus dan is het al apart dan photoshop hem 2 bij 2 openend.

Maar volgens mij kan ik me wel herinneren dat ik eerder .ai bestanden heb geopend in photoshop alles dan goed ging.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:58

Ik heb vrij weinig verstand van de resolutie bestanden op webformaat, aangezien het logo waar ik ze op wil hebben webformaat is. Dus webformaat is vaak niet geschikt voor het printen, dus zal het vaak een lage resolutie zijn.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:10

@Thesserd Ik stuur je even een pbtje!
@chanelle14 Ja ik weet van het vinkje af, ben vrij bekend met ps, maar als nog als ik heb bevestig pixelt hij nog

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:37

IsaCalixa schreef:
Mochten hier nog mensen zijn die in Groningen/Drenthe een bedrijf kennen die stageplekken hebben, tips zijn zeer welkom! Ik zoek al 2 maanden iets en eind deze maand moet ik al beginnen :'( Ze vinden telkens mijn portfolio niet goed genoeg..

Das enorm balen zeg -O- Zeggen ze ook waarom je portfolio niet goed genoeg is? En waar wil je graag stage lopen? En zou ik jou portfolio eens mogen zien desnoods via pb?

Ik heb mijn stage gevonden in Emmen, ik weet dat ze er ook meerdere mensen aan nemen als grafisch medewerker, maar ik weet niet waar je naar op zoek bent.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:39

Is er ook iemand hier in dit topic die met Lightroom werkt? Ik zit met een enorm irritatie probleem. Bij de foto in het linkje heb ik 2 precies de zelfde foto's neer gezet, de linker foto is geopend met het programma Digital photo Professional en rechter foto met Lightroom. En daar zit een duidelijk verschil in.....

DPP opent mijn foto's in de kleuren die ook op mijn camera te zien zijn, geweldig mooie heldere kleuren. Maar ik werk met Lightroom omdat het gewoon een heerlijk programma is, maar die verander automatisch de kleuren van de foto's vaak worden ze lelijk (soms word het heel mooi aangepast) waardoor ik dus weer extra werk heb in Lightroom en ik krijg het nooit zoals het was.

Is er ook iets waardoor je dit kunt uitzetten? Ik weet ook dat photoshop dit ook doet, maar dan nog veel erger :') Mijn foto's zijn alleen RAW bestanden.

http://i62.tinypic.com/9rsrcm.jpg

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:06

In DPP laat hij de kleuren zien die ik dus ook op mijn kleine schermpje zie op de camera. In Lightroom klik ik de foto aan hij laad eerst in de kleuren die hij ook in DPP laat zien maar dan springt hij over naar de "verbeterde versie" die Lightroom zelf maakt :')

.jpg bestanden kan ik sowieso niet openen in lightroom en met .jpg bestanden kan ik ook niks. Je verpest de hele foto er mee als je met zo'n foto met de belichting gaat spelen daarom is RAW ook ideaal. Je kunt altijd even dat onderbelichte of overbelichte zorgeloos aanpassen zonder dat je de foto verpest al t ware.

Alleen ik wil zo graag met Lightroom de orginele kleuren houden die van mijn camera af komen.. Zo'n drama :+

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:19

Bedankt voor de reacties :) ik zal mij eens meer verdiepen in LR op het internet misschien vind ik wel wat, maar vind he gewoon een heerlijk programma.

Wat ik op mijn schermpje zie zou zo maar kunnen dat dat een jpg bestand is dat weet ik zo niet. Maar het aparte is dan dat DPP die kleuren gewoon overneemt en dan is het wel echt RAW.

Ik zal eens op het internet zoeken of er meer mensen zijn met dat probleem

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:31

Ik vind het aan de ene kant wel wat hebben, vooral bij mijn achtergrond op google chrome staat hij toch wel erg mooi. :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie