Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:27

He wat leuk, ik kom me ook melden :D

Ben derdejaars CMD student in Den Haag en loop momenteel stage bij een internetbureau als designer. Is een meeloopstage en leuk gevarieerd met alle verchillende kanten van het designwerk (zowel ux-design als visual en grafisch)
Heb afgelopen halfjaar in Finland gestudeerd. Vooral gericht ook op visual design en ook nog wat video, animatie, fotografie en art ernaast. Was echt heel tof. Je kon daar echt kiezen wat je leuk vond en welke lessen je wilde volgen en je kon ook je eigen projecten opzetten.

Toen heb ik ook wel gemerkt dat ik het designen en ontwerpen echt het leukste vindt en die kant op wil :D
En tja we zien wel of er straks werk te vinden is...

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:11

Daar kan ik me inderdaad ook wel in vinden. Lijkt me dat je toch ook een beetje op zoek gaat naar info over hoe je dan het beste een logo/watermerk maakt? Sowieso dat je als eerste tegenkomt dat Comic Sans en Papyrus not done zijn :+

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:57

Dat klinkt heel tof Raya! Ben ook benieuwd naar wat voorbeelden :D
Vind tekenen ed. ook altijd erg leuk maar ik gun me er zelf de rust en tijd niet voor (of ik heb weer geen idee wat ik moet gaan tekenen) dus het schiet niet erg op -O-

Verslagen, praat me er niet over. Helemaal inderdaad als het groepswerk is :+ Ik zal zelf ook echt niet altijd alles goed doen, maar er zitten er regelmatig wat medestudenten tussen die er ook totaal geen moeite voor doen (überhaupt voor projecten niet).

Chimello, dat klinkt inderdaad wel tof! Rondvragen en facebookpagina's ed. spammen. Er moet vast wel iemand te vinden zijn :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:38

Nooit meer windhoos :') kan er echt niet meer mee omgaan.

Maccie is niet verplicht bij ons op de opleiding, maar ik ben er zo blij mee. Heb zelf Macbook pro 13".
Tijdens m'n sollicitatiegesprek voor stage kreeg ik ook de vraag waar ik liever mee werkte. Er stond op het design eiland (helaas) maar 1 mac, maar ik er zou komen werken dan zou hij kijken wat hij kon regelen. Kom ik daar een paar weken later...staan er 2 gloedjenieuwe Imac's voor mij en een andere stagiair _/-\o_

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:55

Safari werkt ook prima :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:59

Ziet er nice uit voor zover ik op m'n telefoon kan zien Slina!

M'n stage gaat snel, nog maar een paar weekjes! We zijn een paar weekjes geleden begonnen met een groot project en ben ook echt gewoon onderdeel van het team alsof ik er al jaren werk. Ook veel contact met de opdrachtgever enzo. Supertof en leerzaam!
Daarnaast ook nog wat kleine leuke opdrachtjes en we hebben laatst al een ander project opgeleverd waar ik ook aan mee had geholpen dus ik vermaak me wel :D hopelijk mag ik nog eventjes blijven als parttimestudentje!

Ik weet niet in hoeverre ik dingen van huidige projecten al mag laten zien dus dat doe ik maar voor de zekerheid niet ;)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:16

Vast wel! Succes alvast!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:08

Gefeliciteerd *\o/* Welke master ga je doen?

Nog 3 daagjes stage. Gister m'n beoordeling gehad van stage zelf, super positief :D
Beetje jammer dat m'n uiteindelijke beoordeling alleen van het verslag afhangt...dus daar ben ik hard mee aan het werk.

Ben ondertussen ook al een tijdje aan het nadenken voor het blok na de vakantie. We moeten het prototype van een app ontwikkelen, maar de app mag nog niet bestaan....goede uitdaging deze tijd :') En dan moet ik het ook zelf nog enigszins kunnen programmeren want daar ben ik een ramp in. Als iemand toevallig een geniaal idee heeft, let me know :Y)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:52

Tnx!

Voor m'n verslag heb ik in principe nog heel de zomervakantie, maar ik ben niet bepaald van plan om er heel de vakantie aan te gaan werken. Ik heb überhaupt een gigantische hekel aan verslagen schrijven, maar ben op zich al best een heel eind. Fingers crossed :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:09

Hoi, mag ik ook weer onder mijn steen vandaan komen :D?

Heb me ook ergens aan het begin van het topic ook ergens gemeld, maar toen ook nogal druk gekregen. Ik ben Diëlle, 22 jaar en afgelopen schooljaar afgestudeerd :D Ik deed ook CMD, alleen dan aan de Haagse hogeschool en ik heb voor minor nog een halfjaar in Finland verschillende vakken en projecten in media & art gedaan. Heb een tijdje bij een internetbureau als designer gewerkt en ben nu een beetje voor mezelf bezig/aan het rondkijken wat ik wil/reizen :) Ik ben niet zo heel actief meer op bokt met posten, maar lees nog wel graag mee :)

Bij de vlaggenmast zou ik ook voor de eerste gaan. Je staat onder de mast dus kijkt al omhoog, op deze manier gaat de tekst/logo dus mee met de kijkrichting wat het naar mijn mening dan een stuk natuurlijker maakt. Ben benieuwd naar de uiteindelijke uitkomst :))

Voor HTML/CSS zou ik het boek html & css van Jon Duckett aanraden! Heel fijn boek, doet alles stap voor stap, overzichtelijk en duidelijk met veel duidelijke voorbeelden ennnn fijn en leuk vormgegeven :) Wordt al gewerkt met HTML5 dus je bent gelijk up-to-date en hij is nog goedkoop ook. Er is ook een vervolg met Jquery en Javascript maar die schijnt dan weer wat minder te zijn.
W3schools.com is wel handig om daarnaast dingen uit te proberen en mee te spelen.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:40

Ik ben een jaar gekeden overgegaan naar Neostrada. Heel cheap, maar vergeleken met andere goedkope hostings wel een stuk meer opties en ruimte etc. Had aan het begin ook wat problemen met overzetten en daar hebben ze me heel snel en fijn mee geholpen. Daarna nooit ergens meer last van gehad :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 00:29

Mocht je de pdf niet meer kunnen vinden, dan kan ik ook even zoeken. Moet hem ook nog ergens hebben. Geef maar een seintje.

Zijn ze uitverkocht in de winkels/online? Of is hij in prijs zoveel hoger geworden dat je tweedehands zoekt? Heb m toendertijd voor 10/15 euro gekocht in de winkel :D standaardprijs. Vind het een heel fijn boek en gebruik m nu ook nog weleens.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie