Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

AcrylicMess

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:37

Ik meld me ook ik zit nu in het eerste jaar van de opleiding Art&Design aan het rijn ijssel (mbo).

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:52

Ugh ik ben ook bezig voor school, ik ben meubels aan het maken in sketchup. Erg leuk programma maar soms heb ik er zo'n ruzie mee.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:57

Ik zelf ga kijken of ik volgend jaar nog te makkelijk is, zo ja ga ik proberen een overstap te maken naar Artez. En als ik het toch uitdagend genoeg vind en de stage leuk vind ga ik nadat ik mn mbo heb afgerond toelating doen op Artez :3

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:50

Ik vind mezelf ook niet heel zweverig of dergelijke, ik ga dan toelating doen tot docente beeldende vormgeving. (Ik kom ook van de havo had het helaas net niet gehaald door omstandigheden)

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:41

Ik moet zeggen dat ik ook een hekel heb aan in groepsverband werken. Tot nu toe ben ik voor belangrijke dingen altijd nog ingedeeld met mensen waarmee ik kon opschieten maar voor minder belangrijke dingen wie ik toch graag wil doen ben ik wel eens in gedeeld met mensen waar ik absoluut niet mee kon en wie ook niks serieus nemen. Erg vermoeiend af en toe.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:47

Ja ik ook we zitten nu met 2 opleidingen in 1 klas: VRP en Art & design. Ik zelf doe Art & design en vind de VRP kant niet erg bijzonder of leuk en imo zijn er in mijn klas ook mensen bij die absoluut niet zelf creatief zijn er zijn gewoon mensen bij die niks zelf kunnen (verzinnen) en alles van een ander af kijken. Dat vind ik vrij vervelend

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:37

Ja je haalt mij de woorden uit mijn mond, bij mij in de klas is het niveau soms erg laag soms word er zelfs nog gedaan aan leraartje pesten en dan denk ik wel van waar ben je in hemelsnaam mee bezig. Bah.

Welkom skyline, aan welke school studeer je als ik vragen mag?

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:17

Bij ons zijn het de jongste en ze zijn jammer genoeg niet op een positieve manier kinderachtig. (Ik zelf ben 18)

Van de week moet ik nog flink aan de bak met mijn maquette en met het ontwerp daarvan in sketchup te zetten.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:40

De eerste kleuren die in mijn hoofd poppen zijn geel rood groen goud zilver bruin en oranje :3

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:59

Heerlijk als je alles zonder gezeur af krijgt. Ik moet morgen de hele dag aan mijn stijlkamer werken , heb mezelf weer met teveel werk op gezadeld zoals gewoonlijk :P. Maar ik wil altijd iets ''bijzonders'' neer zetten wat dan vaak (te) veel tijd en moeite vraagt.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:29

Oh bah wat balen zeg. Wij mogen tot nu toe meestal zelf groepjes maken gelukkig. Kun je niet eeens aan je groepsgenootje aangeven dat je het pretig zou vinden als ze meewerkt aangezien het een groepsopdracht is?

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:48

Ken je niet iemand die in een huis woont met erg grote ramen of een leeg staand pand oid. Hier in Arnhem is daar wel redelijk wat van ook huizen die in plaats van muur een erg groot raam hebben.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:15

Pff dilemma dilemma. Ik heb een project en we moeten een tent en een kassa ontwerpen en maken voor een festival, nu zit ik te twijfelen tussen Castlefest en Elf fantasy fair (keuze van het festival). Ik wil graag een ''tent'' ontwikkelen in de vorm van een opgerolde draak of dergelijke, en ik vind dit gewoon erg leuke festivals/evenementen.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:04

Ja dat doe ik nu ook, vind dat toch leuker dan Castlefest. Ik moet een tent maken voor op de camping voor 1 persoon met de schaal 1:4, word weer lekker veel werk :P

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:56

Ik begin altijd met: Naar wat voor festival zou ik naartoe willen gaan? En vanuit daar kun je verder borduren.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:16

Dat is wel minder als je eem opdracht hebt wie je minder ligt maar vaak kun je er nog best een hoop van leren! In iedergeval succes met het gesprek vandaag.

Ik ga vandaag mijn eerste ontwerpen maken voor een tent voor Elf fantasy fair (ik dacht aan een opgerolde draak) en kijken met wat voor constructies ik mijn tent zou kunnen maken etc. Ik ben erg enthousiast over de opdracht die ik nu heb :D (ik hou juist wel van ruimtelijk/3D werken)

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:21

Ik vind het ook al stilletjes maar iedereen zal wel erg druk zijn denk ik zo, hier nog ongeveer 10 weken school. Dus nu de laatste periode van de 1ste klas. Ben blij als ik naar de 2e ga dan heb ik geen gemengde klas meer (2 opleidingen 1 klas)

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:33

Ik ben ook ontzettend druk ik ben bezig met het maken van een tentje (op schaal 1:4) voor een festival alleen vallen er ontzettend veel lessen uit waardoor ik veel thuis moet doen. Voor de rest ben ik vrij druk bezig in illustrator photoshop en dergelijke, daar maak ik wat illustraties in voor het promotiemateriaal voor het festival.

Druk druk dus.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:15

Dat is wel een superleuke ervaring en het staat vast ook goed op je CV chanelle14! Zo'n baantje wil ik ook wel naast school maar daar ben ik imo nog lang niet kundig genoeg voor. Ik zit nu in het eerste jaar en dus vanaf augustus in het 2e leerjaar.

Mijn plannen vielen zojuist aan duigen om mijn digitale werk voor school af te maken, mijn tekentablet heeft het op gegeven :(

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:15

Ja ik baal er ook echt van, was het net weer wat aan het op pakken.

Als ik zo'n kans krijg zou ik heb ook zeker aan nemen, ervaring in die branche is bijna altijd goed :D

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:22

Ik moet jammer genoeg pas volgendjaar januari/februari ofzo stage lopen :(

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:00

Tegen die tijd moet ik ongeveer 20 weken stage lopen. In het 3e jaar wil ik mischien proberen als ik een beetje vaardigheden heb ontwikkelt om in Amerika oid stage te lopen (bij een bedrijf dat games ontwikkelt oid lijkt me wel leuk)

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:26

EA lijkt me vrij moeilijk om bij te komen ik dacht zelf misschien een beetje aan riot-league of legends. Zij "steunen" zeg maar wel vaker jonge designers.

Maar een "kleiner" bedrijf zou ik ook happy mee zijn. Maar eerst maar de 2e doorkomen en overleggen op school naar de mogelijkheden en dan iniedergeval optijd gaan sparen en mailen :D

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:18

Wik hebben volgensmij ook geen echte drukkerij op school. Bij ons werkt het afdruk systeem sowieso slecht :p

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:27

Chimello gefeliciteerd met je bachelor! Het ontwikkelen in deze tijd van een ''unieke'' app is wel lastig ja Diel_zor ze hebben tegenwoordig ongeveer overal een app voor, maar al ik op een idee kom zal ik het laten weten :p.

Pff ook ik ben eindelijk klaar met dit schooljaar en ben dus over naar het 2e leerjaar :D. In het 2e jaar moet ik een kinderboek ontwikkelen zowel schrijven als illustreren :D. Daar verheug ik mij echt op! Voor de rest moet ik volgens mij een verpakking ontwikkelen voor een kant en klaar maaltijd.

Ik ben langzaam op zoek naar een geschikte stage ik zou wel graag wat willen doen waar ik veel kan leren in digitaal tekenen. Weet iemand nog een bedrijf waar ik terecht kan met deze verwachtingen? Ik ben bereid om een eind te reizen.