Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Mjetterd

IsaCalixa

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:20

Ik studeer grafisch vormgeving op het mbo :)

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:00

Hey, vraagje aan de grafisch vormgevers hier :P

Ik studeer zelf nog voor het beroep, maar soms heb ik echt tijden lang geen inspiratie voor een opdracht. Dan is mijn hoofd gewoon leeg en kan ik op geen enkel leuk of origineel idee komen. Met schetsen kom ik dan vaak ook nergens op uit..

Kortom, hoe komen jullie aan inspiratie? Je werkt immers binnen een deadline, je kunt dus niet eeuwenlang zitten twisten over een origineel/goed ontwerp. Tips en ideeen graag :)

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:06

Zijn hier toevallig nog grafisch vormgevers die een plekje vrij hebben voor een stageloper? (Augustus t/m februari). Ik zoek nog iets in Groningen/Drenthe :)

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:37

Thesserd schreef:
chimello schreef:

@IsaCalixa, poeh, lastig... wij zitten iig al vol die periode :Y)

Herkenbaar zinnetje :')

Heb echt de hele dag gemaild en gebeld, maar geen resultaat. Alles zit vol of ze nemen niemand aan, of ze zijn enorm kieskeurig (verwachten dat je al een volleerd vormgever bent ofzo?).

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:10

Ik herken mij wel in jouw verhaal, chimello. School pusht ons ook veelste weinig, ik heb ik de 10 weken dat ik stageliep zoooo veel meer geleerd dan dat ik in 1,5 jaar school heb geleerd. Bij school wacht ik bijna altijd tot de laatste week en ga dan keihard aan de slag :P Maar alsnog leer je er te weinig..

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:54

Vraagje aan de webdesigners/grafisch vormgevers, ik heb een nieuwe website, nu is deze bijna af maar ik zou toch de mening willen weten van anderen. Of er nog iets anders zou kunnen oid. Voor geinteresseerden kan ik de link in PB sturen :D

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:17

Inmiddels de website in mijn onderschrift veranderd, dus diegene die feedback hebben mag in PB :)

[Er zijn dus nog wel wat dingen die sowieso ik ga wijzigen, misschien handig als ik je deze vooraf stuur)

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:16

Binnenkort heb ik een kennismakingsgesprek bij een bedrijf, iemand nog tips? Dingen die ik in mn achterhoofd kan houden? :)

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:19

Mochten hier nog mensen zijn die in Groningen/Drenthe een bedrijf kennen die stageplekken hebben, tips zijn zeer welkom! Ik zoek al 2 maanden iets en eind deze maand moet ik al beginnen :'( Ze vinden telkens mijn portfolio niet goed genoeg..

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:59

Guys, google heeft een nieuw logo :wow:

Wat vinden jullie ervan? Ik vind hem niet zo mooi.. beetje te simpel ofzo. Maar goed, gaat wel mee met de tijd, flat design enzo, maar toch.. Vind 'm niet super.

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:50

Ik loop ook fulltime stage :)

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:37

Hmm, ik kom er maar niet uit met mijn visitekaartje :') Is nog wel het moeilijkste om voor jezelf een te maken.

Zou iemand ernaar willen kijken? :D

Misschien zie ik het zelf niet.

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:15

Wat een gave site, Marit! :D Heel netjes en aansprekend!

Ga je die domeinnaam nog kopen?

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:28

Kan iemand mij helpen met het omzetten van een foto van Grijswaarden naar CMYK? Mijn foto wordt dan ineens heel flets. Of zul je dit bij drukken niet terugzien?

Voorbeelden kan ik sturen per PB

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:53

Zou iemand voor mij naar een website willen kijken? Ben nu met eentje bezig voor stage. Maar kom er even niet uit wat er nog bij moet/anders moet :D

Linkje kan per pb

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:29

xNavatu schreef:
Ik wil vanmiddag wel voor je kijken Isa, maar dat is dan wel na 16:00 :))
Heb een deadline voor mn groenlicht voor vanmiddag.. #stress

Pb gestuurd :P

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:37

Ik kom hier even binnenvallen :D

Wat zouden jullie in mijn situatie doen,

Ik loop nu stage bij een erg leuk bedrijf, heb het hier erg naar mijn zin, leuk werk en leuke collega's. Zij zijn ook erg tevreden over mij. Er is ook een kans dat ik hier in de vakantie ook een tijdje terug mag komen.

Het is een kleinschalig maar snelgroeiend bedrijf, nog met jonge mensen, we zijn in totaal met 5. Het is veelzijdig, zowel drukwerk als webdesign, en ik mag de fotografie verzorgen bij klanten. :)

Ik zit op het mbo grafische vormgeving, en heb hierna nog 1 jaar te gaan. In 2017 zal ik dus afgestudeerd zijn.

Altijd al heb ik gezegd hbo te willen doen, maar nu twijfel ik. Er is best een kans namelijk dat ik bij dit bedrijf terug mag komen. Maar aan de andere kant is het wel zo, je kunt altijd nog werken, en studeren kun je beter doen wanneer je nog jong bent. (Op mijn 20e zal ik klaar zijn met mijn opleiding).

Maar het is ook lastig een baan te krijgen in deze industrie, dus wellicht mis ik dan weer een kans om hier niet te gaan werken. Daarnaast verdien ik dan ook geld, als ik nog eens hbo ga doen, is dat weer een extra lening van de duo.

Dus, twijfels :') Is het hbo echt een toevoeging aan mijn mbo opleiding? In principe kan ik al vormgeven, tenminste natuurlijk is er altijd verbetering nodig, maar ik ken de programma's en de marketing gedachte zit er ook al wel in.

Wat zouden jullie in dit geval doen? Hbo of werken?

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:43

Ja, het duurt ook nog 1,5 jaar hoor, maar toch spookt het al door m'n hoofd :P Het is op dat moment natuurlijk ook nog kijken hoe ik erover denk.

Wel ben ik nieuwsgierig of er ook mensen zijn die van mbo naar hbo zijn gegaan, en of er echt een toegevoegde waarde in zit. Ik heb gehoord dat het hbo sowieso meer theorie is, maar zou je daar echt mooier door gaan vormgeven? :P Ik bedoel op het werk zitten we ook niet met onze neus in de boeken, dan doe je ook alleen maar praktijk.

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:45

Oh goed idee Kiki! Dat zou evt. ook nog kunnen ja!

Het is voor het bedrijf ook nog kijken of ze op dat moment iemand nodig hebben hoor, maar op zich is er veel werk te doen qua grafische vormgeving (er werkt nu één grafisch vormgever, maar als ik er niet zou zijn zou hij niet eens al het werk kunnen doen). En ze hebben zelf geen fotograaf, dus sowieso vinden ze dat een goede competentie van mij :) Ik wil het sowieso nog met ze overleggen.

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:30

Ja, dat speelt denk ik ook zeker mee. Voor mijn portfolio heb ik vooral heel veel kleine dingen; ontwerpen voor advertenties, facebook berichten. En nog een paar wordpress-websites. Voor het grootste deel heb ik fotografie (zakelijke bedrijfsfoto's).

Echte kunstwerken heb ik niet, heel veel huisstijlen heb ik ook niet ontworpen. Enkele logo's, maar meer ook niet.

Zal mijn huidige portfolio eens bijwerken, staat nu nog oud werk in :P

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:55

Voor wie nieuwsgierig is kan ik m'n portfolio wel pb'en :D Heb hem even bijgewerkt.

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 01:28

Wat enorm leuk en schattig gemaakt Marit! Wij hebben een jaar lang illustrator les gehad, echter gebruik ik het nooit meer en ben de pen tool nogal verleerd :') Maar het is wel enorm handig voor illustraties maken, ja! Als ik iets maak, ga ik meestal iets eerst op papier tekenen, inscannen en dat dan wat strakker overtrekken in AI :)

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:04

He hoi ik kom weer even binnenvallen :D

Ik heb mijn portfolio weer even bijgewerkt en het verhaaltje over mij persoonlijk ook.

Ben wel benieuwd wat jullie vinden en sta ook open voor (opbouwende) kritiek :)

http://ihoekstra.weebly.com/

Het is nog geen officiele website nee, maar ik gebruik hem ook niet vaak (alleen voor sollicitaties) dus daarom gewoon even een praktische en gratis website.

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:02

Courses schreef:
IsaCalixa schreef:
He hoi ik kom weer even binnenvallen :D

Ik heb mijn portfolio weer even bijgewerkt en het verhaaltje over mij persoonlijk ook.

Ben wel benieuwd wat jullie vinden en sta ook open voor (opbouwende) kritiek :)

http://ihoekstra.weebly.com/

Het is nog geen officiele website nee, maar ik gebruik hem ook niet vaak (alleen voor sollicitaties) dus daarom gewoon even een praktische en gratis website.

Ik zou even wat selectiever zijn in welk werk je erop zet, zie aantal dingen voorbij komen die voor mij het niveau niet heel erg omhoog halen :) Alleen je beste werk. Kies een ding waar je echt in door wilt, er zijn al zooooveel websites van mensen die 'en designen, en fotografie doen, en illustreren, en dingetjes'.

Hmm tja. Zou je anders per pb willen doen welke dingen ik beter volgens jou weg kan laten? :)

En tja.. ik heb zelf niet echt één ding waar ik in door wil. Vind het juist leuk om veelzijdig te werk te gaan :P Is het juist niet goed dan om aan bedrijven te laten zien dat je meer dan 1 ding kunt? Want vaak doe je toch niet maar 1 ding?

IsaCalixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:47

Oh ja, zal dat nog ff netjes doen :D