Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Mjetterd

AcrylicMess

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 07:45

Mijn eerste stage moet in het "binnenland" zijn :(. Zelf had ik er geen problemen mee gehad :p

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:41

Heb je al gekeken op ontwerpen-voor-geld.nl daar kun je zien wat er gemiddeld word neergelegd voor een ontwerp van een flyer/huisstij/logo etc.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:59

Ik ben ook al weer 3 weken begonnen met school. Jammer genoeg hebben we nogsteeds geen docent animatie wat ik erg jammer vind (en slecht geregeld van school imo). Deze periode moeten we een verpakking ontwikkelen/ontwerpen, je had de keuze uit een aantal dingen en ik heb zelf voor parfum gekozen. Daarbij mag je ook je flesje (digitaal) ontwerpen en het karakter van de geur omschrijven en dat lijkt mij erg tof :D

Ook ben ik opzoek naar een stage het liefst iets met illustratie maar daar is weinig in te vinden omdat illustreren voornamelijk freelance word gedaan :(. Als iemand wat weet, tips zijn meer dan welkom.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:35

Je kunt je bestanden die je in CC hebt gemaakt volgens mij wel openen in CS6 maar dan moet je ze anders opslaan (ik dacht tenminste dat dat kon).

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 07:46

Wij moeten eigenlijk alle verslagen in Indesign (op)maken behalve bij vakken zoals Nederlands, Engels en rekenen. Wel wil ik zelf nog wel eens eerst een tekst in word typen die ik later in Indesign over zet.

Ik ben bezig met het onwerpen van ern vetpakking voor een parfum flesje. Heb al wel het flesje ontworpen maar vind het dan wel lastig om daar dan een passende verpakking bij te maken zonder dat het te druk word :p

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 00:19

Ik werk zelf ook liever met Photoshop dan met Illustrator maar hoe meer je er mee werkt en uit probeert hoe meer je ontdekt en leert. Tutorials op youtube helpen mij meestal wel aardig.

Ik zit ook echt met een dilemma wat betreft school. Ik moet een gericht portfolio maken voor mijn stage en dus keuze uit mijn werk maken, het probleem is dat ik niet echt iets eruit vind springen of tof vind. Het enige wat ik wel "leuk" vind om erin te zetten is mijn collectie "trashdresses" maar het gaat me vooral om mijn digitale werk en tekeningem enzo waarmee ik mee zit. Heb de laatste tijd ook wat weinig inspiratie helaas. Naar mijn intake voor deze opleiding had ik gewoon al mijn zooi mee genomen, dat is dus niet de bedoeling als ik op gesprek ga voor een stage.

-Ik moet eigenlijk ook slapen maar ben dan heel goed in over dit soort dingen piekeren

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:51

Bedankt voor je tips hier kan ik echt wat mee :D

Ik teken eigenlijk nooit fruit of landschappen dat trekt mij niet zo. Ik teken eerder mensen of dieren maar wil daar wat meer variatie in maar mijn inspiratie is de laatste tijd om te huilen.

Ik kan van mezelf niet zo goed zeggen wat ik nou goed vind. Bijna overal zit wel een concept of idee achter waarom ik iets heb gemaakt. Ik ben ook vrij pessimistisch en af en toe wat te perfectionistisch ingesteld en daardoor vind ik zelf niks echt goed met name van mijn vrije werk. Dat kan ik eventueel nog wel bespreken met mijn Slber.

Mijn facebook is volgensmij aardig goed afgeschermd en ik zal mijn twitter verwijderen of ook afschermen want ik gebruik toch nooit twitter.

Zelf vind ik het aardig lastig om een passende stage te vinden. Ik wil deze stage graag iets met illustratie (kinderboeken, games etc) maar daar kan ik vrij weinig stage bedrijven in vinden. Maar ik ga nog maar eens hard op zoek :D

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:30

Haha ik lees mezelf nu terug en inderdaad mijn berichtje is een beetje krom, ik was vast nog niet helemaal wakker :z. Ik vind het zelf ook heel belangrijk om een leuke en goede stageplek te vinden, ik hoop dat ik daar ook wat meer zelfstandigheid en verantwoordelijkheid krijg dan op school en vooral dat ik er veel van leer.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:51

Gelukkig heb ik ook niet echt fotos waarvoor ik mij echt moet "schamen".

Vanaf februari moet ik stage lopen, volgende week moet ik een presentatie houden voor de klas over de voorbereiding van stage.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:19

Zelf zou ik dat absoluut niet in photoshop doen maar in Indesign.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:02

Ik moet 1 laatste bedrijf bedenken waarbij ik eventueel graag stage zou willen lopen of later zou willen werken (hoeven niet realistisch te zijn en mogen ook in het buitenland zitten) zodat mijn Studie loopbaan begeleidster een idee krijgt waar mijn interesses liggen (met name bij illustratie). Weet 1 van jullie nog bedrijven?

Ik heb tot nu toe
-Riot games (illustrator/concept artist)
-Hallmark (illustrator/GV)
-Coolbrand (GV)
-Super tangible (3D design)

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:03

Ik doe ook een MBO studie Art&Design. En ik kom ook van de havo. De toetsen en theorie vakken doe ik inderdaad allemaal met gemak maar de praktijk slurpt gewoon onzettend veel energie en tijd op.

Wel ben ik aan het nadenken om volgend schooljaar (geen stage) een avondopleiding er bij te doen (geen creatieve opleiding) maar dat is 1x in de week een avond les en ik moet nog maar zien of ik dat ga redden op financieel vlak. Ik zou dus zeker geen 2 studies doen die beide fulltime zijn.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:54

Heb je file > place al geprobeerd? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of het werkt maar die kan je proberen voor als je dat nog niet gedaan had.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:03

Bij mij maakt hij er dus automatisch een slim object van als je hem plaatst (en of mijn object nou groot of klein is hij gaat niet pixelen naar mijn mening). Dus je kunt hem gewoon opslaan als ai en dan op de foto's plaatsen. Wat Thesserd zegt kan ook maar vind zelf het plaatsen wat makkelijker dan hoef je niet telkens je bestand hebben open staan :3

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:27

Wij krijgen gewoon meteen een onvoldoende als we word gebruiken en terecht imo.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:40

Ik werk inderdaad meestal ook het grootste gedeelte van de tekst uit en ga daarna pas vormgeven.
Ik ben al een klein tijdje opzoek naar een stage plek en ben misschien wat t kritisch geweest in het begin waardoor ik wat laat aan het mailen ben gegaan. Maar ik heb afgelopen 2 weken een aantal leuke bedrijven gemaild en hoop dat er positieve reactie komt :D

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:11

Opzich wil ik mijn portfolio wel posten maar hij is niet denderend en is een pdf ik zal eens even kijken of ik hem kan uploaden via dropbox ofzo en dan plaats ik wel het linkje hier. Er zit bij mij ook ruimtelijk en teken/drukwerk in.

Edit: Lang niet al mijn werk zit er in want dan krijg ik echt een giga pdf, ook zit weinig grafisch werk in trouwens :')
https://www.dropbox.com/sh/q5gprjtd0ju7 ... odema?dl=0

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:54

Dankjewel voor het compliment! Tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Helaas fotografeer ik niet meer op het moment mede omdat ik op het moment geen goede (spiegelreflex) camera heb. Ik vind het zelf wel erg jammer maar er is gewoon geen geld voor een camera helaas. Maar ik pak heus ooit wel weer een keer het fotograferen op.

Ik bedenk me net nog dat ik een uitslag van een opdruk voor een verpakking in mijn portfolio kan zetten die ik afgelopen periode heb gemaakt.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:27

Ik heb ook maar een enkele keer gewerkt met premiere en snap er ook niet heel veel van :p.

Ik moet zelf 3 animaties (intro, outro, bumper) maken met Adobe Edge animate en/of Adobe after effects voor het tv programma Je zal het maar hebben. Ik schiet ook niet echt op en het moet over 2 weken af ;'). Ook moet ik nog een website bouwen in plaats van een manual.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:05

Laat ik ook maar eens wat poten hier. Laatste tijd keihard gewerkt aan mijn project (we moesten een leader maken voor BNN).

Ik loop nu echt vast met het zoeken van een stageplaats en word onderhand wanhopig. Vrijdag een sollicitatie gehad bij een reclamebureau/grafische vormgeving en ze waren echt super positief en mijn stage begeleider wist haast 100% zeker dat ik zou worden aangenomen maar helaas.

Weet iemand van jullie misschien nog wat? Het liefst zou ik stage willen lopen bij een grafisch vormgever, dtp, reclamebureau of realistische kunstenaar. (Het liefst vanaf Arnhem max een uur reizen met het openbaar vervoer). Als 1 van jullie wat weet zou je echt mijn reddende engeltje zijn <3

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:49

De meeste bedrijven die ik heb gemailt waren allemaal ook positief over mijn portfolio maar hadden of al een stagaire of zochten niks voor dit jaar. Kreeg ook van sommigen de uitnodigin om volgende stageperiode nog eens te solliciteren omdat ze dan misschien wel plaats hadden.

Ik heb helaas op het moment geen goeie camera tot mijn beschikking dus daar kan ik op het moment weinig mee doen maar als ze ook ander werk doen heb ik zeker interesse. Ik hou er wel van wat vrijheid/zelfstandigheid.

Ik ga zo als ik thuis ben op de site van G2O kijken. Een half uur reizen vind ik echt geen probleem. Bedankt voor de tips!

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:21

Kun je niet beter gewoon een tabel maken met de optie tabel in indesign :P?

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:26

Gewoon alle lijnen selecteren op je pagina en dan rechtermuisknop en dan group of Ctrl+G (?)

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:41

Dit? Of begrijp ik nu gewoon niet helemaal wat je wilt?
Ik heb ook even vlot wat lijntjes getekend maar als ik ze group en dan 1x klik op een lijntje of dergelijke komt er een stippellijn omheen en kan ik het hele ding gewoon verslepen. Als je dubbelklikt kun je inderdaad de aparte lijnen nog bewerken.

Afbeelding

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:21

Ontzettend mooie site zeg!