PhD's?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 07:27

Mag ik aanhaken? Ik ben een PhD aanvraag aan het voorbereiden, deadline voor indienen is maart 2016 en juni 2016 weet ik of ik hem heb of niet. Wel is er al een omkaderende aanvraag ingediend (voor materialen enz) en daar krijgen we in januari nieuws van. Als dat is goedgekeurd is er al meer kans dat mijn PhD aanvraag er ook door zal geraken. Ik vind het wel heel spannend :)

Hier drie paarden in eigen beheer en overweeg er nog een vierde bij te nemen :o Ik werk nu fulltime met veel overuren en het lukt, met heel veel puzzelen, nu ook wel. Als ik aan de PhD kan beginnen kort mijn reistijd naar werk in met één uur! Dus dan wordt het volgens mij zelfs makkelijker. Of dat maak ik mezelf toch wijs :')

Wat voor onderzoek doen jullie? :)

[BEU] Weer een keer de Noordzee op met dé boot

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Solleke_Noah

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 07:45

Proficiat Nickeltje :D

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:26

Waarop doctoreer jij? Succes met de laatste loodjes!

Ik ben nog steeds bezig met m'n beursaanvraag. Op het werk is het erg druk nu, zou er binnenkort dus eens wat steviger in moeten vliegen :) In januari weten we of de omkaderende aanvraag (voor materiaal enz) goedgekeurd is, spannend :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:19

Is dat bij het ILVO? Interessant onderzoek zeg! Zou zelf wel veel moeite hebben met de zeugenstallen maar het is voor het goeie doel natuurlijk :)

Ik ben bezig met een aanvraag bij VLADOC. (gaat richting IWT maar met een luik ontwikkelingshulp erbij)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:53

emilie schreef:
Ik zit bij het ILVO ja en soms in Merelbeke. Leuk dat je dat kent! Het is ontzettend fijn om het leven van die beesten beter te maken. Ik heb hoop dat dat de trend blijft... Want het kan ook echt wel prima in orde zijn gelukkig.

Succes met je aanvraag, het is niet makkelijk!

Ik heb een aantal jaar gevrijwilligt bij het ILVO (vis onderzoek dan). Ik hoop zeker dat je onderzoek bijdraagt aan het welzijn van de beesten :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:18

Haha, dat herken ik wel ja. Mijn vader stuurde zo een vacature van het ILVO door "misschien kon ik daar solliciteren, kende ik dat?" Euh ja, papa, dat ken ik ja :') in ons vakgebied toch wel gekend.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:30

Hoe gaat het hier met iedereen z'n PhD? Nog op schema?

Hier net een klein trots momentje. Ik ben een PhD aanvraag aan het schrijven (VLADOC), voor een beurs om onderzoek te doen in Marokko. Nu is de kans maar 1/8 dat het goedgekeurd wordt, wegens veel concurrentie. 'k Had gevraagd aan de Marokkaanse prof of het mogelijk was dat de Marokkaanse overheid en de academische wereld een soort aanbevelingsbrief wilden schrijven, dat ze mijn onderzoek super goed kunnen gebruiken en blablabla.

Krijg net een mailtje met daarin drie aanbevelingsbrieven! Eentje van het Marokkaanse agentschap voor voedselveiligheid (want doe onderzoek naar water kwaliteit), eentje van Marokkaans agentschap rond water en eentje van de decaan van de universiteit van Casablanca. Zo tof!

Ik weet niet of het echt gaat helpen, maar het is gewoon al heel fijn dat ze dat willen doen :D Eén van de belangrijke punten van de aanvraag is of het "demand-driven" is, dus simpelweg of er in het ontwikkelingsland vraag is naar je onderzoek. Met die brieven kan ik dat puntje toch alleszins goed onderschrijven :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:44

Haha, dat lijkt me nu echt zo vreselijk, output waar je niks mee kan :') Wat had je gehoopt te krijgen?

Marokko is in mijn "vakgebied" (tijdelijke poelen gemeenschappen en rusteierenbank dynamiek) nog vrij onontgonnen gebied :D + dat soort tijdelijke poelen vind je niet overal. Ik hoop heel erg dat de aanbevelingen een positieve invloed gaan hebben!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:05

Ongetwijfeld, 'k gruwel een beetje van genexpressie patronen, en 'k heb niet eens data dat niet wil meewerken :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie