PhD's?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:20

Ik ben zelf geen PhD maar wel omgeven door PhD's, werk ook bij de RUG :)
Ben research technician maar wel met de mogelijkheid zelf te publiceren en onderwijs ondersteuning.

@ Juniper, ik weet niet waar het idee vandaan komt dat de salariëring niet goed is. Ik hoor ook weleens geluiden van de PhD's bij ons, ze dachten ook dat ik meer verdien dan hen, maar dat is dus niet zo.
Is toch een heel mooi loon?

Renza, leuk zeg Parijs. Lijkt Denemarken je wel leuk? Zeker na Parijs lijkt me dat zo.. stil.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:29

Renza schreef:
Onderwerp is het gebruik van sequence data voor genomische selectie in melkkoeien }:0

Denemarken leek me eigenlijk in eerste instantie leuker dan Parijs/Frankrijk, maar heb het hier erg naar m'n zin :D Denemarken lijkt me nog steeds leuk, is wel echt een gehucht waar ik dan terecht kom dus het verschil met Parijs wordt heeeel groot :+

Waar selecteer je dan op?

F_Orumster

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:04

Meerderen nog wel, dat klinkt goed ;)

Doen jullie ook wat leuks voor de PhD voor zijn/haar defence? Voor tijdens het feest?
Morgen gaan we weer brainstormen. Vaak wordt het een quiz, een film of een krant, maar misschien hebben jullie verrassende ideeën?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:07

*schop*

Welke ref manager vinden jullie het fijnst? Endnote, ref manager/andere?
Ik zal voor het eerst eens stoeien hiermee...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:25

Klinkt goed, gefeliciteerd met je verlenging. Hoeveel chapters wil (moet) je schrijven?

Bedankt voor de tip! Morgen ga ik met een klein groepje ons afzonderen op Schier. Aan twee papers beginnen (mijn eerste eigenste en een co-auteurschap). Hard voor deze kansen moeten knokken, ik hoop dat t me gaat lukken.

F_Orumster

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:38

Gefeliciteerd Doctor!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:40

Vientje schreef:
Lastig is dat, slechte of afwezige begeleiding...je promotoren zijn zo belangrijk! Volgens mij sneuvelen daar heel erg veel phd's op, ook mensen zonder bijkomende problematiek. Rot zeg!! :(:)

Inderdaad een zeer zorgwekkende trend. PhD's binnenharken en de eerste weken zijn de prof's zo enthousiast dat ze even veel aandacht geven, en daarna worden ze weer meegezogen in de politieke en economische kanten van de universiteit en zwemmen de PhDs rond. Ik maak me echt zorgen hoe heftig alles mis moet gaan voordat men inziet dat dit niet goed gaat zo.

Veel sterkte allemaal! Ik ben nu een nederlandse samenvatting aan het reviewen (ben paranymph).

Vientje schreef:
9-17 bij een bedrijf doe ik nu, en in mijn ervaring ligt de werkdruk hier juist veel hoger dan op de uni.... :o

Werkdruk is ánders. Bij de uni gaat werkdruk met pieken en dalen en heb je de dalen echt nodig om bij te tanken van de pieken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie