PhD's?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:01

Leeft deze topic nog een beetje? :) Ik wilde namelijk zelf een topic beginnen hierover maar toen zag ik deze! En het lijkt me leuk om mee te kletsen als mensen daar nog interesse in hebben. Ik ben vooral benieuwd hoeveel van jullie een eigen paard (of juist niet) combineren met een PhD. Daar twijfel ik veel over namelijk.

Ik ben net begonnen aan mijn tweede jaar PhD. Aan de ene kant heel leuk omdat ik eindelijk lekker in mijn onderwerp zit en aan de andere kant lastig omdat ik nu meer de druk voel om resultaten te leveren terwijl ik voor mijn gevoel toch nog aan het begin zit. Hoe ervaren jullie dit?

“Books to the ceiling, books to the sky,
My pile of books is a mile high.
How I love them! How I need them!
I'll have a long beard by the time I read them.” - Arnold Lobel

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:39

Wow gefeliciteerd! *\o/* Wat super dat je zo ver bent! Binnenkort ben je Dr!
Ik ben nog lang niet toe aan een artikel publiceren maar mijn proefschrijft bestaat uit een boek ipv artikelen dus gelukkig hoeft dat ook nog niet. Wel zou ik het heel leuk vinden om volgend jaar eindelijk resultaten te presenteren aan mensen ipv alleen ideeën :P Ik hoop dat ik dan ook dat gevoel van druk kan verminderen .

Leuk om te horen dat jij het met een eigen paard hebt gecombineerd! Het kan dus :D Vind je het nu in je laatste jaar lastig te combineren qua tijd? Ik hoor zoveel verhalen over 12 uur per dag werken in het laatste jaar dat ik me daar vooral zorgen over maak :')

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:05

Wow wat veel posts alweer, wat leuk! :D
Jammer van je paper Vientje! Kun je m nog een keer aanbieden met correcties?
Om terug te komen op je vraag, ik doe een PhD in archeologie :) hier is de norm om een boek te schrijven ipv artikelen maar ik denk dat dat idd het gevoel geeft dat je zo een groot iets moet bereiken dat het nooit afkomt |o Maar ik heb mijn onderzoek opgesplitst in delen, dus dan blijft het behapbaar, soort van :P

Gefeliciteerd aan diegene die klaar zijn! *\o/* en aan diegene die nu beginnen! *\o/*

Ook leuk om te horen hoe iedereen het doet qua tijd indeling, ook met paarden. PhD zijn is wel heel flexibel qua werktijden dus het leek me in die zin wel goed te combineren met een paard. Lekker rijden in middag en dan in de avond verder typen met nieuwe inspiratie :)

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:27

Wat vervelend Vientje! :(:) Soms zit het allemaal even niet mee. Maar dat draait zich zo weer om! En je kan altijd tegen ons klagen :) En je paard natuurlijk, zo'n rit ziet er heerlijk uit.

En gefeliciteerd Nickeltje en MacavityL *\o/*

En swartbessie, ik zou zeggen ga ervoor! En succes Jettie :)

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik een prijs waar voor ik genomineerd was (voor beste master scriptie) niet gewonnen heb :( Het is natuurlijk sowieso een eer om genomineerd te zijn maar die prijs is best een 'big deal' binnen de archeologie dus ik baal toch, dan voel ik me net niet goed genoeg ;( Maar ja, dat was voor mijn master en nu ben ik met een PhD bezig dus ik moet gewoon vooruit kijken

Bay

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:05

Klinkt alsof het weer wat zonniger uit ziet Vientje! Wat een mooie compliment van je prof ook :)

En wat leuk dat je zoveel onderwijs kan doen Tayga! Is het goed te combineren? Hier kunnen we helaas heel weinig onderwijs doen en ze willen dat PhDs zich vooral op hun onderzoek richten. Dat snap ik wel maar als je bij de meeste postdoc of andere academische posities kijkt dan willen ze graag dat je onderwijs ervaring hebt 8)7

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:40

Wat spannend Solleke! Dat zal vast meehelpen met je aanvraag, ik hoop dat je de beurs krijgt! +:)+

Vervelend van je data Noeska! Kun je er nog een leuke conclusie van maken of moet je het nu opnieuw gaan doen?

Ik liep aardig op schema, dacht ik := Maar over 2 weken heb ik mijn 'Annual review' met twee onafhankelijke stafleden en zij mailden mij met 'je hoeft je niet zorgen te maken over het gesprek hoor! Maar omdat je vertraging bent opgelopen willen we kijken waar dat aan ligt en hoe we het kunnen verhelpen'. Vertraging? Welke vertraging? :')
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik in mijn progress report schreef dat mijn database veeeel langer duurde om te maken dat ik had gepland. Maar dat is toch niet zo erg..? Nou ik zal het zien over 2 weken :')

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:43

Klinkt leuk Jettie! Fijn dat je zo je draai te pakken hebt, voor mij duurde het denk ik bijna 9 maanden := Waar doe je onderzoek naar?
En dat gaat inderdaad hard Vientje! Met de artikelen en de baby :D
Fijn dat het bier drinken en klagen heeft geholpen Noeska :) Soms heb je dat even nodig. Hopelijk gaat je data nu ook meewerken!

En ja ik denk dat je gelijk hebt Noeska. Misschien hebben ze het iets serieuzer opgevat dan ik bedoelde en als ik het uitleg volgende week dan valt het waarschijnlijk wel mee. Mijn begeleider is gelukkig wel blij met mijn vooruitgang dus dat is fijn :)
Gisteren de herziene versie van mijn eerste hoofdstuk opgestuurd, ik voel me nu helemaal leeg na een paar weken schrijven schrijven schrijven. Kennen jullie dat? Ik ga nu weer lekker met mijn data aan de gang, dat betekent voor mij naar mooie afbeeldingen kijken (ik doe onderzoek naar rotskunst) dus dat is helemaal niet vervelend. En zoals je zei Noeska, dan komen de coole dingen! :D

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:33

Wat leuk dat dit topic weer tevoorschijn komt! En om te zien dat sommige van jullie al klaar/bijna klaar zijn! Lijkt me echt super spannend :)

@Vientje gefeliciteerd met jouw veulen (wat een schatje!) en baan! En bijna klaar, lijkt me heerlijk.
@ troi, gaaf om de andere kant te zien idd. En als je zelf een slechte begeleider had, geeft dat alleen maar motivatie voor hoe je jezelf als begeleider wilt zien :)
@NoeskaMoos, goed bezig, je kan het!! De 'helemaal niks werkt het is stom' fase ken ik heel goed :') Als je weer daar voorbij bent, gaat het helemaal goed komen!
@ AlphaDaemon gefeliciteerd met je aanstelling! Succes en laat je je niet afschrikken door de horrorverhalen hoor! Een PhD doen is ook vaak gewoon heel erg leuk :)
@ studiemiep, ik snap heel goed hoe je je voelt. Hier in NL zit ook niemand die zich bezig houdt met wat ik doe dus ik voel me daar best alleen in. En mijn begeleider vindt het niet zo boeiend heb ik het idee (ik zie hem tegenwoordig bijna nooit) en als ik hem zie, praat hij alleen over zijn eigen onderzoek :') En hij heeft ook een paar rotstreken uitgehaald waardoor ik weinig vertrouwen heb in de begeleiding nu maar dat is iets voor de pb als je het wil weten :o .

Maar als je in je laatste jaar zit, zou ik zeggen, hou nog even vol! Je kan ontzettend trots op jezelf zijn dat je zover bent gekomen ondanks weinig begeleiding en een lastige gezondheid. Nog eventjes en je bent klaar, je kan het! +:)+ En is er ook geen optie om met andere PhD's te praten? Op de uni of misschien online (facebook groepen of een forum zoals deze :o ). Soms helpt ook veel om een uitlaatklep en steun te hebben bij andere PhD's, zeker als je begeleider er niet voor je is.

Ik zit nu dik in mijn derde jaar dus de tijd dringt ook voor mij...Ik vind het best zwaar nu. En zoals vele andere helaas ook last van weinig/slechte begeleiding. Zoals Hilli ook zegt, ik had niet voor iets anders gekozen achteraf maar wel voor andere begeleiding.
Maar ik ben wel sinds een paar maanden mede-eigenaar ipv bijrijdster dus ben nu lekker 4/5 dagen in de week met paardlief bezig <3 en alles rondom training en verzorging aan het regelen en dat vind ik ontzettend leuk en daar haal ik heel veel energie uit :)

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:52

Een beetje laat...maar gefeliciteerd Vientje! Dat is echt super!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie