Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:44

Leuk dit topic!

Heb een MBO diploma ROC vormgeving interactief, en nu een HBO studie Human Information Design Strategy.

En ben webdesigner in mn vrije tijd :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:25

Is wel slim, de wereld is aan het digitaliseren, en als je kan aantonen dat je PHP kan en bijvoorbeeld echt kan bouwen (webshops enzo), wordt je sneller aangenomen.

Ik ben mezelf ook veel aan het leren, ook met websites voor mensen, of gewoon een website voor de lol :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:04

Mag ik mij ook melden?
Ik doe CMD aan de HAN, en dan interaction design. Ik ontwerp apps en websites en test ze veel met de gebruiker.
Eerste semester afgerond (nu wachten op cijfers :+).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:41

Gefeliciteerd!

Nee heb ik (nog) niet Wianca. Wel balen zeg!

Ik ben aan het oriënteren voor stage, maar man wat is dat lastig :').

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 18:14

Gefeliciteerd *\o/* !

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 05:00

Gefeliciteerd allemaal *\o/* !

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:54

Courses schreef:
Fair schreef:
Courses, jij hebt CMD gedaan. Ik ga daar in september mee beginnen. Hoe ervaarde jij het wat betreft focus? Is er ook nog grafisch en drukwerk aanwezig of focussen ze voornamelijk op interactief?

Op de eerste plek wil ik alvast aangeven dat dit echt per locatie verschilt. Ik heb in Utrecht de studie gevolgd, die studie differentieert zich vooral op het gebied van creativiteit.

CMD is echt een studie waarbij je de handvaten aangereikt krijgt en de rest zelf moet invullen. Hiermee kun je de focus ook zelf voor een grotendeel bepalen. Ons lesprogramma is momenteel voor de 1ste jaars heel anders dan wat wij hebben gekregen, maar daarin is veel plek voor eigen interpretatie en focus (cursussen kiezen bijvoorbeeld). Drukwerk en grafisch design heb ik in grote maten gehad, dat ligt ook aan de manier waarop jij een opdracht uitwerkt. Krijg jij een opdracht van een klant en jij wil daar campagne matig met print wat mee doen zul je automatisch meer met drukwerk doen dan wanneer je besluit met een app te gaan werken. Onze CMD studie had enorm veel vrijheid voor eigen keuze, dit is voor mij erg fijn geweest want ik kon mijzelf daardoor goed profileren. Echter is dit voor heel veel studenten ook een hele grote valkuil :)

Ik doe CMD in Arnhem, nu 2,5 jaars (februari begonnen) en wij hebben amper drukwerk gehad. Alleen in de eerste een magazine maken over jezelf, maar dat was om kennis te maken met de programma's. Verder is het of websites, apps of video. Totaal geen drukwerk meer.
Nu doe ik de richting interaction design en heb ik het een semester afgerond watje alleen maar apps maakt, maar het volgende semester gaat over websites.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:39

Ik ook :)!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:48

Ik zit op de zelfde school als selina, maar dan ander profiel en ander leerjaar.

Ik hou mij vooral bezig met websites en apps. Mijn profiel is interaction design.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:57

Niet veel werk in te vinden hangt misschien ook van je richting en locatie af.
Voor interaction design ken ik in de regio arnhem/Nijmegen genoeg bedrijven voor stage en werk.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:32

Laptop, boeken (aantal nooit aangeraakt :+) en Adobe programma's

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:18

Bij vormgevers is het vooral mac, maar ik heb een docent die les geeft en een schurft hekel heeft aan Mac.
Hij spreekt Windows en Linux en verstaat geen Appeltjes :').

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:42

Eastpak met laptopvak!
Iets grotere dan normale, heb namelijk noga wat zooi mee :').

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:15

Selina schreef:
Zelf ben ik dan weer niet enthousiast over de HAN :Y)
Diepgang valt een beetje tegen. Je doet dingen, maar weet niet waarom. Maar je kan wel bepaalde richtingen op, zoals marketing, UX, interaction of meer content zoals audiovisueel.

Hier ga ik in mee..
Loop nu stage en ik merk dat ik gewoon basiskennis mis om op stage te mogen.
Ik loop stage bij een app-center, dus het designen en ontwikkelen van apps. Maar de basis over iOs regels en Android regels is ons nooit verteld en de opdrachten die we hebben gemaakt op school zijn daar nooit op beoordeeld..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:06

vigo_is_lief schreef:
Gegroet! Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen :j Ik moet voor mijn studie stage lopen (grafisch vormgeven). Ik ben nu halverwege mijn eerste stage en vind het best vermoeiend om heel de dag op kantoor te zitten. Weet iemand hier leuke bedrijven met wat meer diversiteit en misschien wat fotografie voor mijn 2e stage ipv alleen maar op kantoor zitten? Alvast bedankt :D

Ik heb nu een stage dat ik soms blij was dat ik op kantoor zat haha!
Ik heb weken gehad dat ik aan het testen was, testen voorbereiden, dan naar de opdrachtgever, dan weer een dagje thuiswerken, zodat ik het kantoor maar 1/2 dagen per week zag :+.

Misschien bij Bol.com?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 06:08

@limagirl, stuur maar door.

@storm, er zijn websites waarbij er zzp’ers reageren op een opdracht. Dan kan jij zeggen wat er moet gebeuren en dan kunnen zij reageren. Ben even de naam kwijt.. of je zou via een school contact op kunnen nemen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:58

Kiki1995 schreef:
Sommige HBO's werken met opdrachten uit het echte werkveld toch? Tenminste dat dacht ik.

Vandaag op mijn opleiding presentatie gehad van een studente van de HAN over hoe CMD er daar aan toe gaat. Ik weet eigenlijk nu nog steeds niet wat ik na mijn studie wil gaan doen :')

Bij ons zijn alle projecten met echte opdrachtgevers.
Ben al bij Funda geweest, RAET (groot HR bedrijf), opdracht voor Tivoli gedaan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:17

Haha echt?

Op Aventus?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:20

Ah ja! Kan het me herinneren haha!

Wat toevallig!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:25

Ah topper!
Op welke school zit je?

Hier bijna de minor afgerond, dan weer terug naar de HAN voor mn laatste semester.
Dan gaan we interacties ontwerpen zonder scherm, dus ben benieuwd!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:32

Haha in september als stagiaire misschien, maar voor werk moet ik nog eventjes mn diploma halen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:02

Oh wacht, volgens mij hebben we elkaar al eerder gesproken!
Ik heb toen voor stage een presentatie gegeven over IXD op het hbo :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:13

Kiki1995 schreef:
Momenteel ben ik weer aan de bak in een drukkerij maar ik zit toch te twijfelen om door alle tegenslagen weer naar school te gaan..

Wat zijn leuke relevante HBO opleidingen? Ik ben 3 jaar geleden op de HAN in Arnhem geweest voor de CMD opleiding, maar hoorde daarna van verschillende mensen dat de kwaliteit van de lessen erg slecht was.

Hangt denk ik van je profiel af.
Ik doe cmd in Arnhem en mijn profiel is best streng qua lessen enzo.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:11

Spannend Bobje!

Hier druk op stage als UX-er :).
Nu ook ondertussen druk aan het kijken voor een afstudeerstage/opdracht op gebied van UX :).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:27

Uh, woon in Arnhem, dus redelijk centraal.
Voorkeur heb ik niet echt!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie