Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_classic

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:13

Hallo, ik heb kort enkele pagina's van het topic gelezen. Alleen werd 77 pagina's mij wat te veel :o

Ik ben net klaar met een MBO opleiding in een sector die mij eigenlijk niet boeit. Nu wil ik door naar HBO, maar welke opleiding? Iets als grafisch vormgever o.i.d. lijkt mij erg interesant. Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn met een opleiding als CMD en of jullie mij (kort) de inhoud van de opleiding wat kunnen vertellen.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:51

Ik heb mij na lang twijvelen toch opgegeven voor de cmd opleiding van het NHL in Leeuwarden.
De meeste twijvel was doordat er hier en daar werd gezegt dat er niet veel werk in is, maar de doorslag voor mij was toch wel dat ik een opleiding wil doen die ik leuk vind en niet eentje omdat er veel werk in is te krijgen..

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:23

Precies! En waar nu veel vraag naar is, kan over 4 jaar na het afronden van mijn opleiding wel weer anders zijn..

Edit: wat hadden jullie nodig voor de opleiding? Elke opleiding is weer anders natuurlijk, maar globaal gezien. Laptop mee? En bepaalde programma's op je laptop?

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:36

Dan mag ik eerst wel om een andere laptop :') Ik heb nu een acer, die draait photoshop en lightroom wel.. Alleen is het niet de snelste meer

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:30

Ik ga denk ik ook een eastpak met laptopvak aanschaffen, de out of office. Ik heb nu een kleine eastpak en ben echt zo tevreden over die tassen!
En ik heb liever een rugzak dan schoudertas

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:20

Ik doe de CMD opleiding in Leeuwarden, maar het is te ongestructureerd voor mij. Ik ga er dan ook mee stoppen. Ik maak het jaar af, hoop mijn propedeuse in ontvangst te kunnen nemen en ga dan in september iets anders doen..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie