_classic schreef:Hallo, ik heb kort enkele pagina's van het topic gelezen. Alleen werd 77 pagina's mij wat te veel
Ik ben net klaar met een MBO opleiding in een sector die mij eigenlijk niet boeit. Nu wil ik door naar HBO, maar welke opleiding? Iets als grafisch vormgever o.i.d. lijkt mij erg interesant. Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn met een opleiding als CMD en of jullie mij (kort) de inhoud van de opleiding wat kunnen vertellen.
Ik kan je niet heel uitgebreid vertellen, ik ben alleen naar de CMD opendag geweest van het HAN vorig jaar om mij te oriënteren. Maar wat ik er van mee kreeg is dat het op zich een hele brede opleiding is. Je wordt daar vrij grafisch opgeleid en je kan zelf kiezen uiteindelijk wat voor richting je uit gaat. Of je website's/applicaties gaat bouwen of dat je echt het grafisch ontwerpen gaat doen. Het eerste jaar is een beetje algemeen en daarna kan je volgens mij echt een richting gaan kiezen!
Ik zou zelf zeggen: ga is kijken bij open dagen! Informatiever dan dat wordt het niet!