PhD's?

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

troi

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:15

Ben ook bezig, al vanaf 2005, ondertussen in de avonden en weekenden naast mijn 'andere werk' (post doc plek maar zonder de titel dus). Twee stukken gepubliceerd, derde net gister geresubmit (major revisions maat goed kunnen beantwoorden denk ik) en vierde moet aangepast ivm afwijzing. Verder mooi stuk op weg met inleiding van het werkje en discussie in beginfase. Al aardig ver dus, maar er zoooooo zat van.....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:22

Dat noemen wij hier 'leuk meegedacht maar nee' , geen van mijn collegas heeft ook maar iets van eigen ideeen in de eerste artikelen zitten.. En neu niet iedereen is achterlijk :P

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:46

Kipzel schreef:
Hoi troi! Lijkt me zwaar om te promoveren naast andere werkzaamheden. Waarom ben je er zat van als ik vragen mag? :=
En waar doe je onderzoek naar?

Effect vetzuur suppletie in de flesvoeding op ontwikkeling van de kids op 9 jaar. Zat zijn komt mn omdat ik al een fikse tijd bezig ben en het niet zo leuk meer vindt om drie avonden in de week en elke zondag aan mijn proefschrift te zitten naast mijn 'normale' baan.. Wil weer kunnen paardrijden!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:23

Zeker! En begrijp me goed ik wetenschap geweldig. Werk nu ook als post-doc en zou het nergens voor willen ruilen maar als dingen maar duuuuuren ben je er op een gegeven moment zat van. Ach ja mag ook niet mopperen hoor, werk nu dus als post doc wat eigenlijk gek is gezien mijn gebrek aan titel in een tof team waar ik zeer gewaardeerd wordt en ik heb het gevoel wekelijks beter te worden en vollediger volwaardiger onderzoeker. Tel je zegeningen he?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:26

Mijn baan is volop ups en phd is out of ups...hihihi

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:31

Ja ik! 13 nov 2013 alweer! Iemand boekje?? Ik heb er nog 100 in de kast ofzo hahaha

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:59

singa schreef:
Proficiat troi! Welk werk doe je nu?

Ik heb hier ooit eens gereageerd toen ik nog aan m'n onderzoek moest beginnen zag ik. Ondertussen zijn we bijna 3 jaar verder. Die waren goed begonnen, maar ondertussen ben ik in een dip beland. Tijdens het vooronderzoek verliep de samenwerking met m'n promotor prima, maar van zodra m'n interventie concreet uitgebouwd moest worden was het politiek eigenbelang van m'n promotor belangrijker dan de resultaten uit m'n vooronderzoek. Ik werd in een bepaalde richting gepusht en wat ik ook probeerde, ik trok steeds aan het kortste eind. Sindsdien verloopt de samenwerking maar stroef, en heb ik het gevoel dat ik gewoon uitvoerder ben van wat me wordt opgedragen. Motivatie is ver zoek momenteel, maar ach, we zien wel waar ik beland. Ik heb alvast voor mezelf uitgemaakt dat een academische carrière niets voor mij is, wat m'n motivatie natuurlijk ook niet ten goede komt.

Iemand die dit herkent? Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?

Werkzaam als post-doc bij het umcg, al sinds 2010. Leuke werkplek waar ik lekker mag doen waar ik zin in heb :)

En ja ik herken heel goed wat jij beschrijft van mijn promotietijd. Ook een periode waarbinnen mijn promotor alles bepaalde en ik vooral diende te gokken wat zij wilde dat ik opschreef. Eerst me er tegen verzet maar uiteindelijk me maar overgegeven en haar ideeën overgeklad. Ik ben er niet bepaald heel trots op maar uiteindelijk werkte het wel en ben ik nu op een werkplek beland waar het wel leuk is.

Balen arabesk, waarom ben je gekapt?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:19

Wat gaaf! Gefeliciteerd!

Gaat goed hier. Nog steeds werkzaam voor de universiteit en ik zal begin april zelfs mijn eerste promovendus als copromotor afleveren. Zelf in de corona dus. En nog twee andere promovendi onderweg. Wel gaaf hoor om zo ook de andere kant van de tafel mee te maken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:35

Ik heb een zeer gewaardeerde collega die ook met chronische ziekte aan het promoveren is maar binnen hecht en warm team. Das nog steeds moeilijk maar ze red het. Wel helpen we allemaal elkaar. Wij tillen op reis altijd (ongevraagd,want trots heeft ze voldoende) haar spullen, zij zorgt ervoor dat er in de ochtend ontbijt klaar staat om maar een voorbeeld te nemen. En haar project is vrij in te delen zodat ze makkelijk vrij kan nemen als het niet gaat. Maar zonder die hulp en begeleiding (3 postdocs) zou ze het niet redden.

Ik heb het destijds wel gered zonder postdoc en met promotor heks maar leuk is anders..

En nu zelf begeleiden, heerlijk! Ik heb drie aio's. 1 eigen kweek die is blijven hangen na stages, bijna een vriendin van me. Een in het buitenland die ik vooral op afstand coach, is erg moeilijk maar het gaat vooruit. En 1 die bijna klaar is. Oudere eigenwijze loeislimme man die ik vaak heb willen meppen omdat hij weinig van me aan nam. Er van geleerd zelfverzekerd over te komen ook als ik twijfel, bluffen dus voor deel. Mijn stijl is meer coachend maar hij heeft af en toe een duidelijke richting nodig. Lastig maar goed om ook te leren.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:46

Nee zeker niet! Mijn promotor was afgrijselijk maar ik heb nu wel een erg toffe baan en weet hoe ik mijn promovendi wel moet begeleiden.

Wetenschap is gewoon een heerlijk vak, en daar is je phd toch wel heel belangrijk bij.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:46

Van harte!

Ongeveer dezelfde snelheid als ik destijds haha

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:58

Hier nog druk aan het postdoc-en. Toevallig op congres nu :)

Gister nog geinterviewd over leuk projectje https://vimeo.com/290133777

Schrijfweek nog nooit gedaan maar ik vind het wel een erg goed idee! Zal het binnenkort eens uitwerken, dank voor de tip!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:11

MacavityL schreef:
Hoe lang ben je al post-doc Troi? En moet je ook veel beurzen aanschrijven?.

8 jaar alweer. En idd veel grants indienen. Moet mezelf, en collega’s (we ondersteunen elkaar), in de lucht houden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:53

Ik zou het zeker weer doen!

Had een vreselijke promotor (promotor selectie verdiend idd wat aandacht :o ) maar de chef erna (andere afdeling maar wel weer onderzoek) was erg tof. Ik zit nu min of meer op zijn plek en ben nu zelfs op congres in beijing. Ben aan het wachten op collegas om een biertje te gaan drinken in de ‘hutongs’ op dit moment :D

Dus zeker geen spijt!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie