PhD's?

Moderators: Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird, Princesj, Hanmar, Giolli, Mondy

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:35

Wat leuk dat dit topic een schopje heeft gehad :D heel interessant om te lezen waar iedereen mee bezig is, verschillende fases in het onderzoek en verschillende vakgebieden.

Ik start morgen ook met mijn PhD, bij de RuG. Zag al aardig wat mede-Groningers hier, leuk! Ik ga voor de afdeling Onderwijskunde werken en ga onderzoek doen naar het basisonderwijs, gericht op de zwakker presterende leerlingen (ik heb een achtergrond in de orthopedagogiek).

Jettie

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:56

Oh Vientje dat gaat hard, spannend! En wat ben je goed bezig met publiceren. Lijkt me idd wel lastig dat de laatste loodjes nu in eigen tijd moeten.
Noeska voor jou een pittige periode!
Solleke wat leuk van de aanbevelingsbrieven en onderzoek doen in Marokko klinkt heel tof. Houd ons op de hoogte!

Hier inmiddels 3 maandjes bezig met m'n PhD en begin steeds meer mijn draai te vinden :) moest wel heel erg wennen aan het vele denk- en schrijfwerk na een jaar in de praktijk te hebben gewerkt. Maar vind het ook wel heel lekker om weer de tijd te hebben om me echt te verdiepen en ik denk dat ik over een week of 3/4 een aardig onderzoeksplan heb liggen. En ter afwisseling heb ik ook veel praktische werkzaamheden, contacten met scholen etc, dat vind ik heerlijk!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:19

Interessant Bay! Kan me goed voorstellen dat je na al dat schrijven weer even toe bent aan wat anders.

Ik doe onderzoek naar de effecten van een schoolprogramma (voor regulier basisonderwijs) op het leren en gedrag van kinderen met extra ondersteuningsbehoeften. Heel actueel met passend onderwijs :P ik ben afgestudeerd als orthopedagoog in de richting leerproblemen dus daar sluit mijn onderzoek mooi bij aan.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:23

Wat leuk Saleisha, heel veel succes! Gemske heeft al veel goede tips gegeven. Ik zou ook vragen wat voor type proefschrift je wordt geacht te schrijven (bijv. 4 losse artikelen of een "echt boek"?).

Het is alweer ruim 3 jaar geleden, maar ik kreeg tijdens mijn sollicatiegesprek volgens mij vooral vragen over mijn motivatie voor dit onderzoek en over mijn onderzoeksvaardigheden (ik had geen research master of student-assistentschap gedaan, dus volgens mij twijfelden ze een beetje of ik de statistische kant wel aan zou kunnen). Ook kreeg ik zo'n stomme 'waar denk je dat je over 10 jaar staat"-vraag :P

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:14

Wat balen dat je een dipje hebt in je onderzoek Margoooo. Heb je wel andere collega's met wie je af en toe even kan sparren? Dat helpt mij altijd als ik even vastloop met m'n eigen begeleider(s). Of een PhD council of PhD mentor vanuit de faculteit bijvoorbeeld bij wie je terecht kunt met deze struggles? Je bent zeker weten niet de enige!

Hier gaat het wel goed, echt de laatste loodjes... hoop in oktober m'n proefschrift in te dienen. Ook absoluut ups en downs gehad, maar nu gelukkig wel weer in een goede 'eindsprint-flow' :D

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:11

Leuk Blinnii! Ik zit in dezelfde hoek als jij (onderwijs/pedagogiek) en daar ook genoeg 'oudere' PhDs hoor. Al zijn dat wel vaak buitenpromovendi, die hun onderzoek combineren met een baan in het onderwijs.

Hier gaat het goed. M'n introductie + vier hoofdstukken zijn zo goed als klaar, ben nu bezig met het schrijven van de discussie. Maar het gaat niet heel vlot meer, ik ben namelijk sinds 1 september eigenlijk promovendus-af en nu werkzaam als docent/onderzoeker. Ik blijf nog (in ieder geval) 2 jaar verbonden aan dezelfde afdeling, dus dat is heel fijn :) maar met alle nieuwe taken nu zie ik ook wel erg uit naar het moment dat dat proefschrift gewoon af is haha.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie