PhD's?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bnet

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:54

Ik meld me hier ook! Ik ben nu bezig in mijn tweede jaar van mijn PhD. Ik ben scheikundige en werk momenteel aan magnetische materialen.

Mijn sollicitatie ging over het project, wat ik zocht in een begeleider, vragen over dingen die ik aan zou pakken. Ik heb met drie verschillende mensen gesprekken gehad, en ze stelden allemaal heel andere vragen. Bij eentje dacht ik echt dat ik het verpestte, hij stelde echt lastige, inhoudelijke vragen. Toch aangenomen dus en nu heb ik ontzettend veel aan hem als begeleider.
Tijdens mijn sollicitatie moest ik trouwens ook een presentatie geven over eerder werk dat ik gedaan had. Daar was een aantal groepsleden bij. Al met al duurde de sollicitatie ruim 4 uur :p

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Bnet

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:41

Ik was 23 toen ik met mijn PhD begon, ben nu net aan mijn derde jaar begonnen.

Supervisie is essentieel. Je moet de vrijheid krijgen je eigen project te kunnen maken, maar tegelijkertijd ook mensen die je motiveren, die zorgen dat je niet te veel afwijkt, die kennis van zaken hebben en je projectmatig, maar ook in alle randzaken (schrijven, presenteren, e.d.) kunnen begeleiden.
Bij mij ging er recent wat mis in de supervisie, omdat mijn twee supervisors nauwelijks communiceerden. Dat was wel even lastig, ik kwam echt nauwelijks vooruit. Ik had gelukkig op een gegeven moment toch de ballen om aan de bel te trekken en we hebben een constructief gesprek gehad over hoe verder. Supervisie is echt essentieel, maar onthoud ook: het is voor een groot deel jóúw project, en daarbij zou je zelf je begeleiding moeten kunnen invullen.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie