PhD's?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Blinnii

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:12

Komt goed ;) . Ik had al even teruggespiekt, maar jij bent post-doc hè? Waar richt je je momenteel op?

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]

Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd
    ♥ 08-02-2018 : ons wonder geboren
    30|40

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:11

Leuk Blinnii! Ik zit in dezelfde hoek als jij (onderwijs/pedagogiek) en daar ook genoeg 'oudere' PhDs hoor. Al zijn dat wel vaak buitenpromovendi, die hun onderzoek combineren met een baan in het onderwijs.

Hier gaat het goed. M'n introductie + vier hoofdstukken zijn zo goed als klaar, ben nu bezig met het schrijven van de discussie. Maar het gaat niet heel vlot meer, ik ben namelijk sinds 1 september eigenlijk promovendus-af en nu werkzaam als docent/onderzoeker. Ik blijf nog (in ieder geval) 2 jaar verbonden aan dezelfde afdeling, dus dat is heel fijn :) maar met alle nieuwe taken nu zie ik ook wel erg uit naar het moment dat dat proefschrift gewoon af is haha.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:25

Hallo!

Ik zou hier ook graag meepraten. Ik lees al een heel tijdje mee, en zag nu dat het topic weer actief is. Ik ben nu iets meer dan een half jaar geleden begonnen met mijn PhD in Finland. Mijn onderzoek gaat over of en hoe vlinders zich aan kunnen passen aan klimaatverandering. Ik vind mijn werk heel erg leuk en werk in een fijne groep, maar het is niet helemaal het begin waar ik op gehoopt had zo :D .

Ik heb gelukkig wel al mijn experimenten kunnen doen dit voorjaar (voordeel van bioloog zijn en je experimenten ergens in de middle of nowhere uitvoeren :') ) maar moet zeggen dat ik het nu toch wel lastig vind. We werken waarschijnlijk nog wel tot het einde van het jaar thuis en dat is toch wel erg alleen dan. Voor de mensen hier die nog bezig zijn, mogen jullie weer naar kantoor?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:37

Wij moeten nog thuiswerken, behalve labwerk; dat wordt steeds meer toegestaan. Wij hebben onze research bespreking met presentaties ook weer gestart; de mensen die op locatie zijn mogen er zelfs in RL bij zijn, de rest via Teams.

Bij mij gaat thuiswerken helaas echt niet meer, ik krijg niets uit mijn handen. Ik heb dit besproken met mijn PI en gelukkig mag ik van haar op locatie naar kantoor. Super fijn!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:09

O, Firebug, wat vet! Zit jij dan in de (voormalige) groep van Ilkka Hanski?
Ik mocht voor mij phd 2 maand naar Helsinki, om labwerk uti te voeren, maar dan was niet in de biologie faculteit, maar in de groep van Roslin. Heb echt een hele goede tijd in Finland gehad.

Misschien ook maar een update van mijn kant. Vorig jaar op 26 juni mijn proefschrift succesvol verdedigt. De dag erna terug naar Nederland verhuisd en de dag daarna aan een fietsreis van 3 maand begonnen. Inmiddels een jaar terug en nog steeds geen nieuwe baan. Ik had namelijk besloten om de academische wereld uit te stappen, maar de overstap is lastig (en corona helpt ook niet mee). Ik heb wel met heel veel plezier mijn PhD gedaan, maar wil toch naar wat adviserenders/beleidgericht toe. Wat meer toegepast.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:12

Margo, fijn dat je weer naar kantoor mag! Hier zou ik als ik het afstem met kantoorgenoten ook (een aantal dagen) wel weer daarheen mogen, maar ik zou vooral graag willen gaan om juist ook weer wat mensen te ontmoeten, en dat mag dan net weer niet :+ . Gelukkig zijn bij ons de online labmeetings en koffiepauzes ook weer begonnen, dat helpt wel wat om toch nog een beetje in contact te blijven met iedereen.

JewEmm, wow! Klinkt als een gave reis! Jammer dat het vinden van een baan nog niet lukt. Waar ging je PhD over?