Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 09:34

Beterschap Paan! Hopelijk ben je snel weer op de been.

Hier een minivakantie (as donderdag pas weer werken) en heerlijk aan het werk voor Zandcompleet. Zo voelt het dus als zzp'er :p. Iedere ochtend zit ik braaf om half 8 achter mijn laptop. Ben er al wel achter dat mijn meest productieve uren vroeg in de ochtend liggen en halverwege de avond. Grappig, dat was tijdens mijn studie ook al zo.

Verder een hele hoop aan het uitzoeken wat bij een potentieel leven van een ZZP'er kan horen. Hebben jullie bv allemaal een arbeidsongeschiktheidsverzekering? En zijn jullie aangesloten bij netwerken in de omgeving met collega ondernemers?

Mellis86

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:36

Wij hebben ook een FAQ in de webshop, vindt het zelf wel handig. Ik pas hem nog regelmatig aan met vragen die we over de e-mail ontvangen.

Met betrekking tot de algemene voorwaarden die van ons zijn juridisch gecheckt door ons webshop keurmerk, daarnaast kun je overigens gewoon een standaard versie downloaden van de KVK website, hoef je alleen maar je naam in te vullen et voilà.

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 09:17

Beste wensen allemaal, dat het maar een top ondernemersjaar voor ons allemaal mag worden.

@ Mear, ik heb mijn website zelf gebouwd met Wordpress. Magento is ook een goed platform waarin je zelf je shop kunt bouwen. Als je dat niet wilt kun je je oriënteren op plug and play websites zoals SEO shop, of Mijnwebwinkel e.d. Of je zoekt een websitedeveloper die hem voor je bouwt.

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:02

Vervelend probleem Joyce. Heb je al met de firma overlegt van de barcodes? Misschien hebben zij wel een standaard document. Die zullen ze wellicht ook eens printen? Anders als je heel handig bent kun je zelf een sjabloon maken in word.

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:34

Heb je al tussen je printinstellingen gekeken? Of in het boekje van je printer. Ik kan bij onze printer het namelijk ook nog instellen (en in de computer ook). Op afstand is het moeilijk om te helpen, maar het is vast ergens een instelling.

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:19

Ik begrijp het ook niet zo goed. Hoe ziet je scherm eruit? Je wordscherm? Hier staan toch 6 vakjes op (als je een vel van 6 gebruikt)? Je kunt je barcode dan toch plaken in het juiste vakje zodat hij ook het juiste etiket print ondanks dat je al 1 sticker van je vel hebt gehaald?

Edit: Niemand in de buurt die gewoon even met je mee kan kijken? Dan is het misschien zo opgelost?

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:47

Ah, plakken speciaal misschien een oplossing? Je plakt nu als platte tekst, dat moet niet (dan krijg je dus wat je nu hebt). Je kunt de optie plakken speciaal kiezen en dan moet je even experimenteren welke je nodig hebt.

Als het plakken goed gaat kun je gewoon met het sjabloon werken.
Laatst bijgewerkt door Mellis86 op 03-01-13 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:48

Dus je kopieert je etiket (zoals je nu al doet), gaat dan naar word, kies daar bij je balk plakken speciaal (staat een pijltje onder) en probeert er even een paar. Ik denk dat dan je probleem is opgelost.

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:25

plakken speciaal zit onder je tabblad van start. Vervolgens heb je daar het icoontje van dat klembordje met een papiertje, daar zit een pijltje bij en daar vind je de opties van plakken speciaal. Ik denk echt dat daar je oplossing zit.

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:40

Ah die post heb ik even gemist. Vreemd. Hij zou de exacte opmaak mee moeten nemen in zijn kopie. Dan ben ik vanaf hier ook een beetje inspiratieloos. Alle settings van je printer en computer al afgelopen?

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:45

Super Zooist! Gefeliciteerd, nu ben je een echte zelfstandige. ga je het nog vieren vanavond? Toch best een momentje waard toch? Succes in ieder geval morgen!

Edit: Gelijke post met Mallootje, leuk van de bank dat ze even belden en fijn dat ze ook verrast waren. Dat is wel een lekker complimentje!

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:52

Hier ook goede ervaringen met drukwerkdeal. Onze visitekaartjes en stickers komen er vandaan, ook netjes op tijd en mooie kwaliteit.

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:09

Zo hier weer een hele website net omgebouwd. Zoals sommige misschien van jullie nog weten heb ik naast de zandhandel ook nog een Angst & Paard website. Een dik jaar geleden heb ik een vrij heftig (vond ik) paardrij-ongeval gehad waardoor ik een tijd lang heel erg angstig ben geweest voor het rijden. Ik merkte dat veel mensen last hadden van angst tijdens het rijden, maar dat er maar weinig voor beschikbaar is en er veel taboe heerst. Daaropvolgend heb ik me in angst & paarden verdiept en een site gebouwd.

Een tijd geleden had ik besloten om te stoppen met de site, omdat ik geen tijd meer had en alle aandacht naar zandcompleet ging. Daarnaast is Angst & Paard 100% vrijwillig, zonder verdienmodel. Maar de laatste tijd kreeg ik ineens uit het niets veel meer bezoekers op de site en meer e-mails. Waardoor ik toch heb besloten de website dan nog eens op te leuken en wat nieuwe content te bouwen. Schijnbaar is er toch vraag en dat motiveert weer.

Van de week al een hele avond besteed aan het verbouwen van de site, om na 3 uur weer precies op hetzelfde beginpunt te zijn, haha. Ik had geen inspiratie. Maar vanavond ineens wel en heb ik heel de website verbouwd. Alle links werken nog niet top, en er zitten nog wat foutjes in en dingen die niet af zijn, maar de basis lijkt me duidelijk. Uiteraard 180 graden het roer om en lijkt het in de verste verte niet meer op wat het was, maar goed dat is altijd uiteindelijk. En tada, voor de liefhebbers zie hier de nieuwe versie van Angst & Paard, http://www.angstenpaard.nl.

Verbeterpunten en opmerkingen zijn altijd welkom.

(eerst was de site groen en traag :p)

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 08:51

Thx allemaal voor de complimentjes mbt de site. Ben er zelf ook wel aardig tevreden over. Voor nu kunnen we weer even vooruit.

@ Peetstap, dank voor de reactie. De vermeldingen bij de andere topics heb ik inderdaad een tijd gedaan (heb ook mee gepraat). Maar nu ik zelf eigelijk niet meer zo angstig ben kan ik ook niet meer zo goed meepraten. Lang heb ik de website nog in mijn onderschrift laten staan, maar daar ben ik ook mee gestopt. De focus blijft toch liggen op de zandwinkel en alle activiteiten daaromheen. Het bijzondere is, dat ondanks ik het dus niet meer in mijn onderschrift vermeld het aantal bezoekers via Bokt stabiel blijft. Dus daarvoor hoef ik het niet te doen.

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:10

yep hier ook een fanatieke blogger, zowel op de Angst & paard website (paard ervaringen) als op de zandcompleet website. Bij zandcompleet heb ik beide geprobeerd, eerst geïntegreerd, toen apart, daarna als subdomein en nu weer geïntegreerd. En gezien ik uiteindelijk dus toch weer voor geïntegreerd heb gekozen kan ik wel zeggen dat dat het beste werkt. Daarnaast kun je gelijk linken naar belangrijke dingen binnen de website (als je bv een product review schrijft, kun je gelijk linken naar het product). Waar ik goed op let binnen zandcompleet is dat het geen verkooppraatjes zijn maar informatieve artikelen. Ik wil niets verkopen op mijn blog, ik wil mensen meer informatie geven over de producten of leuke dingen vermelden.

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:20

whoehoe hier helemaal happy! Vandaag benaderd door een paardentijdschrift voor een interview nav Angst & Paard website!! Wie had dat gedacht, het ombouwen en even energie erin steken heeft toch z'n vruchten afgeworpen. Dat motiveert!

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:54

Zo het interview is geweest net, toch nog een lang gesprek gehad. Mijn ervaring met interviews is dat het meestal met vijf minuten is bekeken. Maar toch bijna 40 minuten aan de telefoon gezeten. In de volgende editie van de h.oef.slag gaan jullie mij vinden inclusief de galop foto op het strand en vermelding naar de website! Me Happy!

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 08:09

connepon85 schreef:
Mellis86 schreef:
Zo het interview is geweest net, toch nog een lang gesprek gehad. Mijn ervaring met interviews is dat het meestal met vijf minuten is bekeken. Maar toch bijna 40 minuten aan de telefoon gezeten. In de volgende editie van de h.oef.slag gaan jullie mij vinden inclusief de galop foto op het strand en vermelding naar de website! Me Happy!

Ook leuk voor Babette die de foto's heeft gemaakt!!!! :D Ze zetten dat er wel bij toch??

Yep, Babette neemt de hoefs.lag over!

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:45

Ik heb ook een hele lading aan domeinnamen. Maar aan webhosting aanbieden zou ik toch niet zo snel beginnen (even los van alle concurrenten). Een beetje website bouwer verwacht toch wel iets van zijn hosting. Ik heb regelmatig contact met ze, ga je dan ook alle service aanbieden? En 24u bereikbaar zijn
als er iets aan de hand is?

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:38

Leuk blog Mallootje, heb er even doorheen gescrolled. Als tip misschien je logo bovenaan wat kleiner maken? Op mijn (best wel grote scherm) neemt het al ruim de helft van de pagina in beslag. Verder ook even ‘over mij’ gelezen en heel typisch had ik echt een heel ander beeld van je (niet negatief hoor). Maar door met iemand te ‘kletsen op een forum’ maak je toch altijd een beeld van iemand. Maar in werkelijkheid ben je blond (terwijl ik dacht dat je bruin haar zou hebben) en nog hartstikke jong, terwijl ik je half de 30 had geschat. Haha. Heel erg leuk!

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 08:28

Wat een goed nieuws Duplo! Het begint nu echt te worden he! Ik zag je foto’s op Facebook, heb je nu de garage omgebouwd of zie ik het verkeerd? Maart openen is ook al lekker vlot, hopelijk gaat het helemaal lukken!

Welkom BeauWertz!

Zijn er nog mensen met een webshop die naar de Webwinkel vakdagen gaan aanstaande woensdag en donderdag? Ik ga woensdag even kijken.

Verder hier verder rustig. Niemand heeft zin om te tuinieren met de sneeuw :p.

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:48

Goede locatie lijkt me zo? Hij is monteur voor motors? Kunnen ze gelijk boven even shoppen :p. In ieder geval wel een handige combi. En ook gezellig voor jullie samen, ieder eigen winkeltje, maar toch gezelligheid samen als je even kopje koffie wil drinken of elkaar een handje helpen als het nodig is.

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:13

Wat fijn Mallootje dat je iemand hebt gevonden voor de zondag! Dat moet vast wat rust geven, nu je en een dag extra open kan en een goede kracht hebt gevonden. Hopelijk valt het straks in de praktijk niet tegen. Ook een goed idee van de zadels! Zoiezo denk ik dat er best markt is voor 2de hands spullen verkopen in een winkel (ook bv 2de hands rijlaarzen). Op deze manier kun je toch passen, zonder dat je bv via marktplaats heel NL af moet rijden en je hebt toch nog voor een mooi budget goede rijlaarzen kunnen kopen.

Shanna gaat haar assortiment uitbreiden, tof! Ga je ons ook al vertellen met wat precies of is dat nog een verassing?

Wij hebben over anderhalve week een afspraak staan met een fabriek over een assortimentsuitbreiding, ook erg spannend en veel zin in. We moeten ook echt proberen om de shop uit te breiden naar minder weersafhankelijke producten (mag ook een nieuwe shop zijn), dus als iemand nog ideeën heeft, dan hou ik me aanbevolen. Maar vaak loop je er gewoon tegen aan en moet ik me er niet al te druk over maken. Ik heb ook zoveel zin in het voorjaar, ben zo benieuwd hoe zandcompleet het dan gaat doen, dat is echt “ons seizoen”.

Vandaag ook een jubileum, www.angstenpaard.nl bestaat precies 1 jaar. Deze website bestaat pas sinds mei vorig jaar, maar op 21 januari 2012 ben ik gestart met bloggen op blogspot en later zo uitgebreid en over 2 weken komt de Hoefslag al!

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:45

Die haarstiekjes vind ik wel erg leuk. Alleen ik begrijp het niet helemaal hoe je het vastmaakt. Is het echt een normaal haarstiekje met de versiering? Of is het nog zo’n netje waar in het midden het bling bling zit?

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:45

@ Yucca het hoeft niet perse in exact hetzelfde segment te zitten, maar wel in de lijn der verwachting. Ofwel ik ben niet op zoek naar nog 20 soorten zand, maar wel aanverwante producten, bv voor hoveniers, of stenen e.d. Ik wil voorlopig nog niet de ‘kruiwagen, schepjes’ markt in gaan. Nu met de sneeuw ligt het zo goed als stil (wat prijsaanvragen en wel nog aardig wat bezoekers), maar echte bestellingen hoeven we nu natuurlijk niet te verwachten. Het zou leuk zijn als we ons assortiment kunnen uitbreiden naar iets stabielers voor een heel jaar door.

Iets volledigs anders sta ik ook voor open, maar dat wordt dan gewoon een volledige nieuwe shop natuurlijk. Gezien ik zelf mijn websites bouw is dat ook geen probleem. Angst & Paard en Zandcompleet is ook volledig anders, maar toch goed te combineren.