Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:29

Wat handig die gouden cirkel, toevallig heb ik dat al geïntegreerd en is voor mij alleen een bevestiging dat ik het goed heb bedacht :D
Rianne_ schreef:
Zat even te denken aan klanten die telefonisch contact op kunnen nemen. Hebben jullie daar een ander nummer/telefoon voor?

Ja ik heb een ander 06 nummer zodat ik hem ook af en toe weg kan leggen.

[o]Da’s godverd*mme ene lieve hond jonge!
De verandering die je zoekt zit altijd in jezelf. 

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:34

Rianne_ schreef:
Thanks. Zo dacht ik ook inderdaad! Toch wel fijn om dat gescheiden van elkaar te houden.
Vind het overigens best lastig hoor.. Je wilt in principe "altijd" bereikbaar zijn voor je klanten. Maar wat als je eens een weekendje weg wilt, op verjaardagsvisite bent o.i.d?

Voicemail in laten spreken, e-mailen of whatsapp installeren.
Eventueel in je voicemail inspreken dat je weg bent tot *datum*, en automatische e-mail instellen dat je weg bent, en in je whatsapp kan je dat ook nog melden als status.
Ik heb overigens een makkelijk nummer gekocht voor 10 euro, ik wilde geen random nummer maar een nummer dat goed te onthouden en in te typen is.

xSCWx

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:51

Wat ik begrijp van die afspraak planners is dat je de geprikte datum opgestuurd krijgt, en deze kan accepteren of wijzigen (door de klant even te bellen of ze eerder/later kunnen).

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:35

Ik heb mijn website bij Strato en betaal voor een jaar 30 euro (host en wordpress site).
Heb mijn site en adres bij vak gerelateerde sites aangemeld zodat je hoger in de zoekmachine komt. En nog meer van dat soort SEO dingen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:07

Bij Drukzo.nl , dat is de goedkoopste die ik kon vinden en bleek nog eens prima kwaliteit ook.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:32

Goede tekst voor ons ondernemers!
Ik krijg de laatste tijd best wel wat mailtjes van ondernemers die tegen me zeggen ik DOE AL ALLES en toch stroomt het niet hoe kan dit nou? Ik doe het precies zoals jij zegt, of die andere business coach, of zoals het in de boekjes staat geschreven. Ik werk me helemaal in de rondte voer actie op actie uit maar toch komt er nog bijna geen cent binnen. HOE KAN DIT? Tja daar zijn dus echt heel veel redenen voor te bedenken. Maar hier een opsomming van hoe ja het anders zou kunnen doen. En in 2016 te veranderen.

1. Volg mij niet, volg een andere business coach niet, maar volg jezelf. Een business coach kan je helpen om je eigen pad te vinden, je leren over verschillende strategieën, je over drempels helpen, maar ontwikkel je eigen methode, je eigen stem, je eigen ik. Vanuit de diepste vezels van je lijf.
2. Fake it till you make it werkt niet. Op Facebook lees ik genoeg berichten van ondernemers die faken heel succesvol te zijn, maar ik voel meteen dat dit niet klopt. En als ik dat voel, voelen anderen dat ook. Bouw op door waarde te geven en te creëren niet door te pretenderen heel succesvol te zijn.
3. GELOOF in jezelf en in je dienst. Als je niet in jezelf gelooft dan geloven je potentiële klanten je ook niet.
4. Zet je werk neer vanuit een intentie. Een intentie om anderen te helpen, om lief te hebben, licht te verspreiden, een mooie plek voor jezelf te scheppen, mooie reizen te maken, etc. Heb je geen intentie of geen heldere intentie dan stroomt het niet.
5. Creëer waarde en vraag waarde. Ik ben echt geschrokken van de workshops die ik laatst heb gegeven. Ondernemers die nauwelijks geld durven te vragen voor hun diensten, omdat ze zo graag willen helpen. Je helpt mensen NIET door weinig geld te vragen en jezelf weg te cijferen.
6. Stop met pleasen. Je kan niet tegen iedereen JA zeggen. Kijk als je met iemand werkt of dat 100% raakt aan jouw missie. Is dat niet het geval zeg dan NEE. Je zal dan mensen teleurstellen, maar de mensen die je teleurstelt zetten hun eigen agenda voorop. De mensen die met jouw NEE kunnen dealen zullen je nee liefdevol accepteren (les geleerd van Oprah)
7. Heb focus en durf te kiezen. Wees heel gericht en specifiek in wat je aanbiedt. En bied 1 ding tegelijk aan. En focus je daar helemaal op.
8. Durf te bouwen aan je bedrijf en verwacht niet binnen een jaar heel rijk te worden. Durf een realistisch inkomen als doel te hebben. Wanneer je aan realistische cijfers gaat werken, komt de rest vanzelf.
9. Volg je gevoel en durf weer los te laten als je niet op het juiste spoor zit. Als je het gevoel hebt dat het totaal niet lekker loopt, dan moet je iets los laten en weer terug gaan naar je gevoel. Je ware ik. Dat wat jij te doen hebt.
10. De enige naar wie je echt moet en kan luisteren is naar jezelf. Jij bent de image maker van jouw leven. Jij bent de enige die daar verantwoordelijk voor is en voor kan zijn. In goede en in slechte tijden, soms moet je dealen met bepaalde omstandigheden, maar weet ook dat door te kijken naar bepaalde situaties jij je leven kan veranderen.
11. Sta open, open voor de wonderen op je pad. Zie de tekens, bewonderen je geliefden om je heen. Houd van het leven zoals het is. En grijp aan dat jij in deze wondere tijd, op een bijzonder goede plek op aarde leeft. Dat is niet voor niets. Je kan meer dan 99% van de mensheid alleen al doordat je hier woont.
12. Laat het geld stromen. Durf te investeren. Durf te geven en te nemen. Zie geld als energie. Als je er de beste intenties aan geeft dan kan je geld gaan verdienen. En haal er je ook het allermeeste uit met je investeringen.

En nu? Ik kan je helpen! Schrijf je dan in voor de moneyflowchallenge. En je zult zien als je geen geld hebt wordt je creatief en ga creëren en verdienen en als je wel geld hebt kan je nog meer geld maken en de mooiste dingen in de wereld zetten. Continue. Deze geld vaardigheden zou iedere ondernemer moeten hebben. http://www.moneyflowchallenge.nl

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:19

Hahaha, goeie. Maar zijn wel goede tips :D is niet mijn tekst overigens.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:55

Ja als je daar belasting over betaald wel.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:25

Dat heb ik ook, ik probeer wel zoveel mogelijk te veranderen naar de bedrijfsnaam. Maar zolang je kan aantonen dat het kosten voor je bedrijf zijn neem ik aan dat ze daar niet moeilijk over doen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:59

Ik dacht het eerste jaar ook in de kleine ondernemingsregeling te kunnen vallen maar dat kan ik wel vergeten :+ wel hartstikke fijn, bedrijf loopt echt 200% boven mijn verwachtingen, heel bizar om te bevatten.
Ben wel heel blij met mijn boekhouder, ik had zelf even naar de aangifte gekeken en toen moet ik terug betalen. Blijkbaar 2 bedragen verkeerd ingevuld dus nu krijg ik gewoon lekker terug :D was echt zo'n momentje dat er een lampje ging branden 'oh werkt dat zo' (echt te simpel voor woorden maar kon dat in m'n eentje toch niet uitvogelen :D)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:55

Belsje, waarom hou je je inkomsten en uitgaven niet bij in een excel bestand? Dan hoeft de boekhouder minder te doen = goedkoper voor jou

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:20

Vraagje,
Als ik voor mezelf iets wil hebben uit de inventaris van de zaak, mag ik dat dan aan mezelf 'verkopen' tegen inkoopprijs of zal ik dan alsnog btw erbij moeten rekenen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 00:10

Loiz schreef:
Hebben jullie misschien tips of aanbevelingen voor het laten drukken van flyers en visitekaartjes?
Goede of minder goede ervaringen?

Drukzo . Nl, visitekaartjes en flyers laten drukken. Prima kwaliteit tgen goede prijs

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:44

De kleine ondernemers regeling?
Als je minder dan 1300-nogwat euro BTW hoeft te betalen (na aftrek voorbelasting) hoef je helemaal geen BTW te betalen. En als je tussen de 1300-nogwat en 1800-nogwat zit dan een gereduceerd bedrag.
Dus of je verdient niet zo heel veel per jaar, of je doet veel investeringen zodat je onder een bepaald BTW bedrag blijft.
Maar staat heel duidelijk uitgelegd op de site van de belastingdienst.
Edit: zonder voorbelasting aftrek zit je op 6.500 netto winst (7.865 bruto = 1365 btw). Dan hoef je geen btw af te dragen.
Edit2: je moet minder dan 1345 euro btw af te hoeven dragen dus iets minder netto winst dan 6.500 euro.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:44

Oh snorry zag niet dat er alweer een ZeZ regeling doorheen was gegooid :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:49

Even nieuw leven in dit topic inblazen :D gelijk een vraagje:
Ik ben bij de eerste 2 kwartalen vergeten inkomsten te melden (stom, aparte sheet, gaat om klein bedrag), kan ik dat dan nu in het 3e kwartaal alsnog doen (met terugwerkende kracht) of is het beter als ik dat met de jaaropgaaf doe?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:42

Ja voor de btw aangifte inderdaad

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:22

Dacht ik al, bedankt :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:30

Vraagje; hoeveel betalen jullie aan de boekhouder voor de jaaropgaaf? Als je zelf alles goed hebt bijgehouden dus boekhouder hoeft alleen de cijfers in te vullen uit een Excel sheet.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:43

Ik heb het vanmiddag geprobeerd in te vullen maar loop helemaal vast :') (1e keer) dus maar braaf wachten op de boekhouder

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:50

Ik heb ook maar een klein bedrijf, maar de jaaraangifte zelf doen lukte me echt niet. Mijn boekhouder is gelukkig niet zo heel duur, ik betaalde €306 incl btw voor jaaraangifte en prive aangiftes. Ik heb wel al mijn cijfers in een excel bestand aangeleverd dus dat hoefden ze alleen na te kijken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:20

Booooo schreef:
xSCWx: Dat valt nog mee inderdaad...

Wie besteld er plastic tasjes, en waar?
Ik zie alleen bedrijven waar ik gelijk 1000 stuks moet afnemen..

Ja ik had ook een opgaaf gevraagd bij een andere boekhouder maar die vroeg 450-570 excl btw, dat werd me te gortig.
Hoe grote tasjes moeten het zijn? Op AliExpress hebben ze ook plastic tasjes te koop. Zijn wel wat kleinere tasjes (gift bags?) en vaak met opdruk. Normale witte grote tasjes kan ik er niet vinden, maar bv voor een sieradenwinkel/klein spul zou het voldoen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:24

Misschien weten jullie dit, als ondernemers :)
Ik wil graag mijn klanten een bevestigingsmail sturen wbt de afspraak (dag, tijd). Nu werk ik met google agenda (ideaal), alleen als ik een bevestigingsmail stuur, wordt dit gedaan via mijn gmail en niet via mijn officiële adres (info@...) Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar omdat het info@ adres een secundair e-mail adres is die wordt doorgestuurd naar mijn gmail account. Hebben jullie een oplossing?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:08

joyce2 schreef:
Je kan vanaf Gmail wel e-mails verzenden via je info@ adres?

Ja

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:59

Als je al over de drempel van je studiekosten zit (waar je waarschijnlijk niet aan zit aangezien je werkgever betaald), kan je hem beter als studiekosten opvoeren. Maar die drempel is €250 geloof ik. Dan zou je van die €150 nog een gedeelte terug kunnen krijgen, ik weet niet precies hoeveel. Ik geloof dat ik toen iets van 30% heb terug gekregen. Edit: ik kan op de site van de belastingdienst wel vinden dat je dat bedrag mag aftrekken, maar niet hoeveel je er dan precies van terug krijgt.
Als je hem op je zaak zet krijg je natuurlijk de 21%. Dus ik zou even goed uitzoeken hoe en wat met de studiekosten.