Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Sheran

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:45

Ik zit in de randstad, maar het komt me niet bekend voor.

LC ging bij mij makkelijk (ben ook eerstegraads) maar LD is een enorm traject.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:58

Bij Omo moet je minstens de helft van je uren in de bovenbouw havo/vwo lesgeven. Anders kom je sowieso niet in aanmerking.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:43

PSvanLot schreef:
Bij Omo moet je minstens de helft van je uren in de bovenbouw havo/vwo lesgeven. Anders kom je sowieso niet in aanmerking.

Dit hebben wij ook inderdaad, maar bij ons moest je ook stagiaires begeleid hebben, gemiddeld 'goed' scoren op de leerlingenenquêtes in je klassen zonder een enkele onvoldoende en nieuw lesmateriaal ontwerpen dat schoolbreed kon worden ingezet.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:42

PSvanLot schreef:
dejavu schreef:
Oh, bij ons gaat het opwerken naar lc of ld wel soepeler dan. Ook 2egraders komen hier in ld. Het is iig in het algemeen wel gemakkelijker dan in het po om in een hogere schaal te komen.

Dat is handig! Hebben jullie een school die op zichzelf staat en niet onder een overkoepelende organisatie valt zoals bijvoorbeeld Ons middelbaar onderwijs?

We vallen wel onder een scholengroep, maar we zijn wel een brutaal en eigengereid schooltje.

In januari opnieuw een staking. Ben benieuwd.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:31

Het beeld wst hier geschetst wordt van een moeizame route naar een hogere functie herken ik. Ook hier heel veel voorwaarden voordat je überhaupt mocht solliciteren, beperkte plekken en een hele procedure. Uiteindelijk is wel één collega vorig schooljaar in de LC terrecht gekomen, we hebben nu vier LC'ers. LD is alleen voor afdelingshoofden bij ons.
Ter beeldvorming we zijn op onze vestiging met ongeveer zestig docenten.

Right now, we are alive. And in this moment, I swear we are infinite.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:48

Ook een redelijk kleine school Daphne.
Wij ongeveer 25. Hebben ongeveer 350 leerlingen, alleen maar mavo.

Eind januari 2 dagen staken... Heel eerlijk, ik ben er klaar mee. Zeker dat er extra handen in de klas moeten maar loonsverhoging, daar kan ik me moeilijk in vinden.
Dat hebben ze in heel veel sectoren nodig en het onderwijs naar mijn mening niet de sector die het qua loon het slechtste heeft.

Extra handen en het administratieve werk verminderen. Daar hebben ze veel te halen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:54

Ja, wij vallen wel een onder een onderwijsgroep van zeven scholen. Onze vmbo school heeft 650 leerlingen. In de gehele organisatie komen elk jaar rond de tien LC functies open, maar dit is pas vorig jaar gestart.

Goed dat je gaat staken als je de noodzaak voelt. Doet de hele school mee?

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:58

Nado schreef:
@Kimm4, wat goed! Aan welke PABO studeer je? Kan je iets meer vertellen over wat die minor inhoudt?

Ik doe de pabo in Eindhoven (FHKE, Fontys).
Ik merkte dat op stagescholen weinig tot geen Engels gegeven wordt, zeker in de onderbouw. Ik ga de komende weken op zoek naar een stageschool waar ik veel kan leren mbt Engels onderwijs of misschien waar ik iets kan bijdragen. Ik weet in ieder geval dat ik per bouw (onder, midden en bovenbouw) lessen moet gaan geven geheel in het Engels. Dus als ik in gr 1/2 sta, betekent dat ook geen Nederlands tussendoor. Dat kan natuurlijk beginnen met een verhaal voorlezen of hele simpele woordjes.

http://www.stalscheerdonk.weebly.com
Welsh mountain pony's
Ter dekking: de super bewegende, zwarte welsh A hengst, Perlhof Gable! (V. Kampioenshengst Powys Shon)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:19

Eens PSvanLot. Ik snap dat staken voor meer loon ook niet zo en serieus, ik had plaatsvervangende schaamte toen ik mijn 'collega's' enkele weken geleden zo asociaal door Rotterdam zag slenteren.
Dat gaat nergens over.

Voor wat betreft LC, toen ik afgelopen zomer weer terug ging naar het onderwijs en ging solliciteren heb ik LC geëist en ik ben ermee aangenomen. Simpeler kon voor mij niet :o

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:43

Dat is vaak de simpelste manier om aan een LC functie te komen. Eisen bij sollicitatie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:59

Hoe is het bij jullie op school? Chaos rondom Sinterklaas? Of valt het mee?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:04

De leerlingen zijn echt niet te doen druk. Blij dat het weekend is. Maandag Sinterklaas gevierd met mijn mentorklas!

Live free <3 [o]

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:13

Goof schreef:
Hoe is het bij jullie op school? Chaos rondom Sinterklaas? Of valt het mee?

Bij mij op school viel het mee, aantal kids wat drukker. Een Cluster 4 school, waar wij tegelijk mee gymmen, had meer moeite met hun leerlingen. Zij hebben leerlingen en collega's van mijn school uitgescholden en bedreigd, echt heel erg vervelend.

Doe wel en zie niet om

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:17

Bij mij waren de leerlingen wel lekker druk, maar vandaag een aantal drukke leerlingen heel geconcentreerd aan het werk gekregen, omdat ze als beloning daarna mochten helpen met het optuigen van de kerstboom in mijn lokaal. Dat was wel heel leuk om samen met de leerlingen te doen.

Ik zou wel blij zijn als het kerstvakantie is, komende weken nog lekker druk met ouderavonden en nog even een stageverslag in elkaar flansen.

[o]

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 04:58

Dit jaar heb ik alleen examenklassen, dus de sinterklaasdrukte is aan me voorbijgegaan. :D Wij zitten al middenin de organisatie van de kerstmarkt!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 07:52

De bovenbouwleerlingen vond ik deze week opvallend rustig. Zij hebben volgende week al hun eerste proefwerken en ik merk dat ze daar al flink over aan het stressen zijn. Mijn onderbouwklassen waren deze week inderdaad enorm druk. :=

Nog een normale lesweek en dan hebben de leerlingen alweer proefwerkweek. De tijd vliegt! En eind december ga ik weer als begeleider mee op skikamp. Erg veel zin in! :):)

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 06:46

Nog 1 dagje! Wat doen jullie vandaag?

Live free <3 [o]

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 07:33

Naar de bioscoop met ruim 400 leerlingen :D

En jullie??

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 07:51

Ooh gaaf zeg! Welke film?

De helft van de onderbouw gaat naar het open podium, de rest is gister geweest. Verder geven we wel les en het laatste uur speelt elke klas de grote kerstquiz! De uren na de grote pauze vervallen, dus alle eerste klassen zijn om 13:00 uur uit, daarna team kerstlunch en daarna kerstborrel voor al het personeel.

Live free <3 [o]

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:56

Wij hebben nog activiteiten/workshops/spelletjes vandaag. Helemaal prima :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:17

een eindejaarsontbijt en daarna lunch met personeel. Kinderen hadden echt hele lekkere dingen gemaakt.
Dat is het mooie van een multiculti school!

Nu genieten van de vakantie. Lekker 2 dagen geen school.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:30

Flying_Angel schreef:
Ooh gaaf zeg! Welke film?

Ze konden kiezen tussen een paar!

PSvanLot schreef:
Nu genieten van de vakantie. Lekker 2 dagen geen school.

Denk dat je maandag voor een dichte deur staat :P

Fijne vakantie allemaal!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:52

Haha moet idd weken zijn! Werk tot de kerst en oudjaarsdag bij mijn ouders in de zaak. Ben de dagen helemaal kwijt haha.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:25

Leuk al die verschillende invullingen van een kerstviering.

Wij hebben een kerstdienst gehad in de kerk vanochtend met alle leerlingen. Daarna met collega's een gebakje met koffie en lekker vroeg naar huis.
Prima afsluiting en nu genieten van de vakantie.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 17:09

Wij hebben woensdagavond kerstdiner met alle kinderen op school gehad. Heb ook nog een verhaal voorgelezen.

Gisteren mijn allereerste rekenles aan groep 4 gegeven :# De directrice had al gevraagd of ze bij een les van mij kon komen kijken en dat kwam ze gisteren doen. Ze was blij verrast dat ik als LOI-pabo'er zo goed voorbereid was. Ze had ook fijne feedback voor me. Mijn stagementor was ziek deze week.
Voor gistermiddag had ik een kerstfilm uitgezocht, Mickey's mooiste kerst.

Zoek je een leuke naam voor je paard? Kijk dan snel op www.paardennamen.nl!