Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:54

dejavu schreef:
Ik denk niet dat er voor het onderwijs nog extra maatregelen komen. Jullie?

Ik hoop toch van niet. Projectwerk en practica zijn bij ons zó fundamenteel, als je dat (volledig) online moet gaan doen komen studenten echt in de problemen.
Misschien komt er maatwerk, bijvoorbeeld een verplichte schoolsluiting van 2 weken bij een X aantal besmettingen. Al heb je daar ook bron en contactonderzoek voor nodig... Lastig hoor. Voor basis- en middelbare scholen kun je nog naar de regio kijken, maar bij het hoger onderwijs wordt dat helemaal onmogelijk, die komen nog wel eens van ver :+
Denk wel dat dergelijk maatwerk het naleven van maatregelen beter maakt, dan voelt het eerlijker.

Had vandaag een leger studentassistenten opgetrommeld om een extra werkcollege te geven. De opkomst vanuit de studenten wat niet denderend maar ben toch blij dat ik wat persoonlijke aandacht heb kunnen voorzien, zij het via MS Teams :) en ook voor de assistenten is het erg leerzaam! Ik ben tevreden *\o/*

Wat me wel nog steeds verbaast is dat er geen tentamens mogen worden afgenomen op locatie maar wel (werk)colleges worden gegeven met studenten in de zaal. Hallo, niemand heeft zin in online gesurveilleerde toetsen, waarom doen we dit :+
Hoe werkt dat op het VO eigenlijk? Wordt daar ook met proctoring oid gewerkt bij toetsen?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

lenaa_tje

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:57

Nee leerlingen hoeven geen afstand te houden dus kan je gewoon toetsen (gelukkig) tentamenweek is bijna achter de rug bij ons. Wel aangepaste regels ivm. Afwezigheid.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 08:23

Magrathea schreef:
dejavu schreef:
Ik denk niet dat er voor het onderwijs nog extra maatregelen komen. Jullie?

Ik hoop toch van niet. Projectwerk en practica zijn bij ons zó fundamenteel, als je dat (volledig) online moet gaan doen komen studenten echt in de problemen.
Misschien komt er maatwerk, bijvoorbeeld een verplichte schoolsluiting van 2 weken bij een X aantal besmettingen. Al heb je daar ook bron en contactonderzoek voor nodig... Lastig hoor. Voor basis- en middelbare scholen kun je nog naar de regio kijken, maar bij het hoger onderwijs wordt dat helemaal onmogelijk, die komen nog wel eens van ver :+
Denk wel dat dergelijk maatwerk het naleven van maatregelen beter maakt, dan voelt het eerlijker.

Had vandaag een leger studentassistenten opgetrommeld om een extra werkcollege te geven. De opkomst vanuit de studenten wat niet denderend maar ben toch blij dat ik wat persoonlijke aandacht heb kunnen voorzien, zij het via MS Teams :) en ook voor de assistenten is het erg leerzaam! Ik ben tevreden *\o/*

Wat me wel nog steeds verbaast is dat er geen tentamens mogen worden afgenomen op locatie maar wel (werk)colleges worden gegeven met studenten in de zaal. Hallo, niemand heeft zin in online gesurveilleerde toetsen, waarom doen we dit :+
Hoe werkt dat op het VO eigenlijk? Wordt daar ook met proctoring oid gewerkt bij toetsen?

Ik heb mijn tentamens gewoon fysiek (zoals het er nu voor staat). Helaas want ik vind thuis veel prettiger, maar goed :+

De wiskundige

♡♡♡♡♡

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 08:50

Ik heb in ieder geval de eerste tentamenweek alleen maar opdrachten die ik in moet leveren, dus dat is natuurlijk online. Ik hoop dat het volgende periode wel online is om eerlijk te zijn. Ik heb nog nooit zo goed gescoord :+

IG: @arabierjoep

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 02:08

Citaat:

Een ramp vind ik het, online toetsing. Ik geef rekenen-wiskunde op een pabo. Een online rekentoets zonder kladblaadje (want anders werkt de proctoring niet ondat studenten steeds hun ogen van het scherm halen). Gelukkig hebben we nu toestemming om deze toetsen live af te nemen maar dan moeten we als vakgroep wel alles zelf organiseren (wat best een gedoe is om op vier locaties op hetzelfde moment toetsruimte te organiseren).

Lijkt me heftig om nu in VO te werken als er veel besmettingen zijn!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:25

Er zijn bij ons geen besmettingen alhoewel ik wel in de regio werk met de meeste besmettingen :+
Wij hebben echt nog geluk tot nu toe.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:27

Alleen maar fijn, lijkt me!
Ik zal het even afkloppen maar bij ons lijkt het nu ook wel de goede kant op te gaan. 1 klas met veel besmettingen (inmiddels 4) maar verder nog maar ongeveer 1 per dag.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who

Volg mijn pogingen tot schilderijtjes: :')
instagram.com/machteldswatercolours
https://www.facebook.com/machteldswatercolours/

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:34

Is er bij jullie op de scholen iets veranderd omtrent de moord op Paty en de dreigementen in Rotterdam?

Ik schrok me dood toen ik dat nieuwsbericht zag, ik heb op die school gezeten :\
Het is een roomskatholieke havo/vwoschool waar echt nooit wat gebeurde :') dat waren altijd "die andere" scholen, waar er vechtpartijen waren enzo. Niet bij ons. Wel een hele -zoals ik het ervaarde- inclusieve school met veel aandacht voor niet-Nederlandse culturen. Echt bizar hoe dat daar heeft kunnen gebeuren.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:39

Ja, heel bizar.
Bij ons heeft het niets veranderd nee.

Sadira
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:32

Bij ons is er veel gaande ja..

Synergy Horsemanship! op Instagram en Facebook
C.A. Sadira, Arabisch Volbloed merrie ♥

Les in natural horsemanship, grondwerk, loswerken, longeren, dubbele lange lijnen, etc.
Skye, arabierkruising, merrie ♥

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:33

Bij ons heeft dat geen veranderingen gegeven, maar afgelopen week is een oud-collega overleden door een ongeluk, dus sowieso de hele week al op z'n kop daardoor en vooral heel veel daar mee bezig geweest.

Qua corona ongeveer 1 of 2 besmettingen/quarantaines per klas, meeste leerlingen kunnen de lessen dan vanaf huis volgen. Voor 2 klassen is het de komende week voor iedereen online, die misten blijkbaar teveel leerlingen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:38

Sadira schreef:
Bij ons is er veel gaande ja..

Kan en wil je daar iets over kwijt hier?

Sadira
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:34

Ik zal je even pben.

Synergy Horsemanship! op Instagram en Facebook
C.A. Sadira, Arabisch Volbloed merrie ♥

Les in natural horsemanship, grondwerk, loswerken, longeren, dubbele lange lijnen, etc.
Skye, arabierkruising, merrie ♥

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:33

Hoi hoi sorry dat ik hier zo kom binnen vallen. Maar zijn er hier mensen die ik wat mag vragen over de pabo opleiding? Overweeg misschien om die studie te gaan doen maar heb twijfels. Zit momenteel in een heel ander vak maar de pabo trekt me soms toch wel heel erg! Vandaar dat ik me er nu toch maar eens in ga verdiepen. Ben nu nog jong

https://www.instagram.com/haflingerpooh/
Enjoy the little things in live, because one day you will look back and than you realize they were the big things

Peony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:37

TurboDi schreef:
Hoi hoi sorry dat ik hier zo kom binnen vallen. Maar zijn er hier mensen die ik wat mag vragen over de pabo opleiding? Overweeg misschien om die studie te gaan doen maar heb twijfels. Zit momenteel in een heel ander vak maar de pabo trekt me soms toch wel heel erg! Vandaar dat ik me er nu toch maar eens in ga verdiepen. Ben nu nog jong

Vraag maar raak!

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:00

Nouuu hier komt het :Y)

Hoe ziet de opleiding er in grote lijnen uit? Is het uiteindelijke plaatje wat je er van verwacht ? Er wordt vaak gezegd je bent alleen maar aan het knutselen en blokfluit aan het leren spelen. Hoe is dit nou daadwerkelijk en hoe essentieel is het/hoe grote rol speelt het? Wat zijn de dingen waar je tegenaan liep/minder leuk vond?
Verder vraag ik me af hoe jij/jullie hier het beroep ervaren? Er komen natuurlijk veel negatieve geluiden uit het onderwijs. Elk beroep heeft natuurlijk mindere kanten maar ben benieuwd hoe het voor de klas staan en alle dingen erbuitenom door jullie ervaren worden

Enjoy the little things in live, because one day you will look back and than you realize they were the big things

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:05

Ik werk niet in het basisonderwijs, maar voortgezet onderwijs dus inhoudelijk kan ik je vragen niet beantwoorden.
Waarom ga je niet eens wat dagen meelopen op verschillende basisscholen in de buurt om gewoon eens te proeven?

Als dat uberhaupt mag nu trouwens met corona, maar wellicht ergens in het komende schooljaar.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:19

Ik ben pabo docent. Pabo’s verschillen heel erg van elkaar. Zou me ook heel goed laten informeren over de pabo waar je eventueel naar toe zou willen. Als je al een hbo opleiding hebt of veel ervaring met kinderen, kan het op sommige pabo’s ook sneller dan in vier jaar.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:22

Wil inderdaad dagen mee gaan lopen ergens maar al gehoord dat dat bijna niet te doen is door Corona inderdaad. Maar ga er mee aan de slag komende week.

Dat pabo’s erg verschillen was ik al een beetje achter. Er zitten er 2 in zwolle en zie daar al wat verschillende visies in verschijnen inderdaad

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:34

Er zijn drie pabo’s in Zwolle toch? Windesheim, KPZ en Viaa. Maar die laatste valt misschien gelijk af voor jou? KPZ heeft al jaren heel hoge studenttevredenheid maar een aantal jaren geleden hadden ze ook een selectieprocedure. Weet niet of ze dat nu nog hebben.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:41

Viaa valt voor mij wel af ja :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:53

Oooh er is een vrouw die columns schreef/schrijft in de Volkskrant over haar overstap van de top van het bedrijfsleven naar het basisonderwijs. Zal eens kijken hoe ze ook alweer heet.

Edit: Merel van Vroonhoven! Eventjes googelen naar haar :) denk dat zij misschien wel een goed beeld geeft van waar je tegenaan loopt. Hoop dat de columns gratis te lezen zijn.
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 07-11-20 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:55

Merel van Vroonhoven

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:59

Ahh dankjewel voor de tip!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:03

Zelf heb ik de Pabo voor een groot deel in deeltijd gedaan.
Het is alweer lang geleden, maar het beviel goed. Ook veel theorie, maar inderdaad ook wat creatieve vakken. Geen blokfluit!

Wish it.... Dream it.... Do it!