Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:06

Misschien is het wel te lezen in dit topic, maar ik heb nog maar een paar blz. gelezen. Maar ik heb na 2 jaar eindelijk een school gevonden bij wie ik aan het zij-instroomtraject mag beginnen. Mits ik de rekentoets haal. Deze heb ik op 11 december. Nu wil ik wat oefenen natuurlijk, maar er is zoveel ( betaald) aanbod. Welke raden jullie aan? Ik heb ooit het VWO gehaald met wis A en B , dus ben geen hele slechte rekenaar, maar er hangt veel vanaf, dus ik wil me wel goed voorbereiden.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:47

Birgit01 schreef:
Misschien is het wel te lezen in dit topic, maar ik heb nog maar een paar blz. gelezen. Maar ik heb na 2 jaar eindelijk een school gevonden bij wie ik aan het zij-instroomtraject mag beginnen. Mits ik de rekentoets haal. Deze heb ik op 11 december. Nu wil ik wat oefenen natuurlijk, maar er is zoveel ( betaald) aanbod. Welke raden jullie aan? Ik heb ooit het VWO gehaald met wis A en B , dus ben geen hele slechte rekenaar, maar er hangt veel vanaf, dus ik wil me wel goed voorbereiden.

https://opgavenetalage.facet.onl/facet- ... ndex.xhtml

Deze site gebruikten wij op school veel, niveau 3F. Ik doe overigens niet de pabo hoor!! Maar moet wel een rekentoets halen :Y)

https://www.instagram.com/haflinger.amoroskey/
Enjoy the little things in live, because one day you will look back and than you realize they were the big things

berthe

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:54

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 07:18

Dank jullie voor de info, ik ga oefenen!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:41

Hoi allemaal!

Voor een opdracht voor school ben ik op zoek naar wat docenten die lesgeven op het VO.
Samen met mijn studiegroepje heb ik een innovatief idee bedacht. Om dit prototype te perfectioneren hebben wij feedback nodig van docenten... Zijn er wat docenten die ik een mail mag sturen met het prototype en wat feedback vragen?

Het zou heel goed van pas komen! :D

Sadira
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:03

Kom maar door.

Synergy Horsemanship! op Instagram en Facebook
C.A. Sadira, Arabisch Volbloed merrie ♥

Les (ook online videoles) in natural horsemanship, grondwerk, loswerken, longeren, dubbele lange lijnen, etc.
Skye, arabierkruising, merrie ♥

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:41

deksel schreef:
Hoi allemaal!

Voor een opdracht voor school ben ik op zoek naar wat docenten die lesgeven op het VO.
Samen met mijn studiegroepje heb ik een innovatief idee bedacht. Om dit prototype te perfectioneren hebben wij feedback nodig van docenten... Zijn er wat docenten die ik een mail mag sturen met het prototype en wat feedback vragen?

Je mag me mailen.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 30-11-20 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:45

PSvanLot schreef:
deksel schreef:
Hoi allemaal!

Je mag me mailen.

Fijn! Ik stuur je vanmiddag een mail! Bedankt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:51

Mij mag je ook een bericht sturen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:54

Wat fijn al die reacties, ook via PB! Top <3

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:24

Pb me maar!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:06

Ik kende Kees van Amstel vooral als Klikbeet acteur en columnist maar blijkbaar is ie ook docent :oo

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:14

Zoooo ik heb de stage van mijn stagiair per direct stopgezet. Ik vond het al een beetje een rare, jongen van 31, die het veeeeel te belangrijk vond wat de kinderen van hem vonden (gr 5/6) hij had ook al een paar wel heel vreemde opmerkingen geplaatst waar ik de rillingen van kreeg (“ dat meisje heeft een blik, daar gaat ze later mannen helemaal gek mee maken” )
Toen gingen de kinderen hem Pedo noemen en dat was voor mij de druppel. (En nee, lesgeven kon hij ook al niet) pffff blij dat hij weg is. Heb de pabo gevraagd of het überhaupt verstandig is dat deze persoon voor een klas staat....

If it's not an icelandic, it's just a horse

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:29

Wtf! Wat goed dat je ingegrepen hebt en de pabo ingelicht hebt zeg!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:41

Dit lijkte me geen geschikte kandidaat voor het docentschap...

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:44

Nee hè? Echt zo raar, nog nooit zoiets meegemaakt. Hadden een zoom overleg met hem en zijn slb begeleider en praktijkbegeleider. Hij deed in dat gesprek ook al zo vreemd dat ik later een mail kreeg van de praktijkbegeleider dat ze nu precies begrijpt wat ik bedoel en dat ze mijn zorgen deelt. Hopelijk kunnen ze hem eraf knikkeren....

Het ergste was nog dat hij zei dat dat toch wel vaker voorkwam (pedo noemen) en dat hij vond dat d3 kinderen teveel fantasie hadden (ipv dat hij bij zichzelf te rade ging waarom ze hem zo noemden)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:47

:oo dit is te bizar, kan echt niet. Goed dat je ingegrepen hebt!

Live free <3 [o]

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:23

Heel bizar, maar ik heb er ook een dubbel gevoel bij. Uiteraard ken je hem beter en je hebt vast niet overhaast gehandeld, maar ik vind het nogal wat om dit soort dingen zo heel openbaar aan te geven/op internet te zetten. Zoiets kan iemands hele leven verwoesten. Natuurlijk hoort zo iemand (op dit moment) niet voor een klas, maar je kent ook de kracht van leerlingen: als 1 persoon pedo gaat roepen wordt dat grappig en dan roept iedereen het na.
Edit: je tweede berichtje maakt het alweer iets duidelijker.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who

Volg mijn pogingen tot schilderijtjes: :')
instagram.com/machteldswatercolours
https://www.facebook.com/machteldswatercolours/

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:05

Sheran schreef:
Heel bizar, maar ik heb er ook een dubbel gevoel bij. Uiteraard ken je hem beter en je hebt vast niet overhaast gehandeld, maar ik vind het nogal wat om dit soort dingen zo heel openbaar aan te geven/op internet te zetten. Zoiets kan iemands hele leven verwoesten. Natuurlijk hoort zo iemand (op dit moment) niet voor een klas, maar je kent ook de kracht van leerlingen: als 1 persoon pedo gaat roepen wordt dat grappig en dan roept iedereen het na.
Edit: je tweede berichtje maakt het alweer iets duidelijker.

Naja zo openbaar.... ik noem geen namen, mijn eigen naam is hier niet te vinden, evenals de naam vd school waar ik werk....dus dat valt wel mee. En uiteraard heb ik niet te snel gehandeld, er is veeel meer aan vooraf gegaan. Ik vind dat kinderen uit groep 5/6 die pedo roepen niet normaal hoor.... hoe dan? Waarom zouden ze zoiets roepen? Iemand vd kinderen heeft blijkbaar iets aangevoeld.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:32

Hoe is het met iedereen? Laatste week tot aan de kerstvakantie; hebben jullie nog activiteiten of een leuke afsluiting nu?

Ik heb helaas corona opgelopen en zit al sinds vorige week vrijdag thuis -O-

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:39

Oh wat naar zeg! Voel je je ook heel ziek, of valt het mee? Ik kreeg gisteren voor de klas ineens lichte keelpijn en snotterig. Vandaag dus thuis en wachten op de uitslag! Hopelijk negatief zodat ik gezellig kan kerstontbijten met mijn klas

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:34

Volgende week donderdag foute kersttruien dag en vrijdag spelen de klassen een kerstquiz tegen elkaar. De klassen zitten daarbij per mentorgroep en de vragen worden via Teams aan alle klassen tegelijk gesteld.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:04

Wij hebben volgende week een week met alleen online lessen voor klas 6, en verder inhaaltoetsen en achterstandbijwerkingen. De rest van de leerlingen is vrij. Geen grote kerstactie voor een goed doel dit jaar helaas, of samen zingen in de aula na afloop. Of kerstlunch of andere kerstactiviteiten met de klas.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who

Volg mijn pogingen tot schilderijtjes: :')
instagram.com/machteldswatercolours
https://www.facebook.com/machteldswatercolours/

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:29

Bij ons hebben ze zelfs een kerstborrel voor het personeel en volgende week nog een afscheid. Naar beide ga ik niet, want ik hoop toch mijn ouders te bezoeken kerst.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:33

dems75 schreef:
Oh wat naar zeg! Voel je je ook heel ziek, of valt het mee? Ik kreeg gisteren voor de klas ineens lichte keelpijn en snotterig. Vandaag dus thuis en wachten op de uitslag! Hopelijk negatief zodat ik gezellig kan kerstontbijten met mijn klas

Ah hoop dat je uitslag negatief is.
Ik ben nu 8 dagen ziek thuis, ben gelukkig niet benauwd en kortademig enzo, maar ben wel echt ziek. Ben vooral ook doodmoe, ik slaap halve dagen. Toen ik vorige week ziek werd, dacht ik dat ik vandaag wel weer aan het werk zou zijn :')

Bij ons gaan ze ook kerstontbijten met de klassen, ik hoop dat ik er gewoon bij ben!