[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Giolli, Dani, ynskek, Mjetterd

fresley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:27

Yvank_ schreef:
Die vrachtwagens rijden echt niet over je heen hoor :) !

Als je dat nogal eng vind bedenk dan maar dat vrachtwagenchauffeurd beroepschauffeurs zijn en altijd op een vrachtwagen rijden! Die kunnen vaak beter sturen dan menig wegpiraat.

Ja dat klopt. Het is gewoon veel te spannend geweest allemaal, volgende keer beter. Maar je baalt er toch van natuurlijk...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:27

Yvank_ schreef:

Als je dat nogal eng vind bedenk dan maar dat vrachtwagenchauffeurd beroepschauffeurs zijn en altijd op een vrachtwagen rijden! Die kunnen vaak beter sturen dan menig wegpiraat.

Ehhh...
Niet mee eens.
Ik heb al 2 keer gehad dat ze me niet zien of niet willen zien. Ze komen gewoon richting uit en hop, zo de tweede *soms zelfde 3e* baan op!
Moet ik met 120 vol op mn rem, want uitwijken kon ik niet.

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

Spenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:29

Saaams schreef:
Yvank_ schreef:

Ehhh...
Niet mee eens.
Ik heb al 2 keer gehad dat ze me niet zien of niet willen zien. Ze komen gewoon richting uit en hop, zo de tweede *soms zelfde 3e* baan op!
Moet ik met 120 vol op mn rem, want uitwijken kon ik niet.

Heb je je zelf wel eens in een vrachtwagen gezeten? Je zal je verbazen over de enorme dode hoek...

Saaams

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:31

Nee, nog nooit in gezeten. Maar het is dan als nog levensgevaarlijk. Als er iemand achter me had gereden dan had ik gewoon geen oplossing meer.

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:32

Dankje fresley, is wel iets om rekening mee te houden inderdaad! Ik zorg dat ik er een kwartier van te voren ben, liefst eerder.

-

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:32

Jammer Fresley! Welkom bij de club :')
Snelweg vind ik ook altijd eng maar als ik het de les vantevoren nog een keer oefen gaat het meestal wel goed.
Bij mij ging het vandaag eigenlijk al mis bij het begin: Ik moest naar een kerk rijden maar had echt geen idee hoe ik er kwam. Daardoor raakte ik al een beetje gestresst en dat heeft allemaal niet meegeholpen. Het liefste rij ik via de navigatie, dan weet ik tenminste precies waar ik heen moet.

fresley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:33

VeraPopeye schreef:
Dankje fresley, is wel iets om rekening mee te houden inderdaad! Ik zorg dat ik er een kwartier van te voren ben, liefst eerder.

Hoelaat moet je? Als je om 12u moet, zou ik zorgen dat je er zeker om half 12 bent.
Want anders is het zo druk. En ik weet ook niet wie er met je mee gaat? Anders moet die gene staand wachten. Dat is ook niet leuk..

Haha, dat heb ik nog nooit gedaan zelfs. Naar een bepaald punt rijden.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:35

Ah op je examen zeggen ze zeker rijd daar heen? Dat lijkt mij zo poedersuiker, mijn instructeur wilde het een les proberen, na 10 plekken opgenoemd te hebben waar ik niet wist hoe ik er moest komen maar opgegeven.

Ik moet om 3.. Maar ga met een vriendin en die is pas hier om kwart over 2, moet vanuit Tilburg komen. Mijn vader gaat mee maar waarscheinlijk wacht die niet maar gaan we met de trein terug. Met de trein heen vond ik alleen iets te riskant

-

Spenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:37

Dat lijkt me ook wel vervelend bij mij zeiden ze met examen bijvoorbeeld volg de borden groningen tot dat ik een andere aanwijzing geef.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:47

Succes met je theorie!
Ja, ik heb nu twee keer gehad dat ze zeiden dat ik ergens heen moest rijden. Beide keren niet aangekomen :+ Ze vroegen eerst of ik bekend was hier, dus ik zeg ja maar allebei de keren wist ik niet precies hoe ik er moest komen. Gelukkig maakt het niet uit of je aankomt of niet, het gaat erom dat je zelf een stuk rijdt maar ik vind het gewoon echt niet fijn.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:53

Haha ja maar als je 'niet' autorijd (dus gewoon in het dagelijks leven) is dat best moeilijk, ik ben gewoon alles met de fiets te doen. Ga wel vaak met de auto met papa ofzo maar dan let ik niet op routes.
Vandaag besloten dat ik geen halve draai ga doen op mijn TTT. Liefs achteruit of steken. Toestraks ook best wel smalle weg waar het niet lukte om in 3 te steken toch maar in 5 keer ofzo gestoken, kon heel mooi een halve draai doen want daar was alle plaats voor, maar dat kan ik gewoon niet haha.

-

fresley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:15

VeraPopeye schreef:
Haha ja maar als je 'niet' autorijd (dus gewoon in het dagelijks leven) is dat best moeilijk, ik ben gewoon alles met de fiets te doen. Ga wel vaak met de auto met papa ofzo maar dan let ik niet op routes.
Vandaag besloten dat ik geen halve draai ga doen op mijn TTT. Liefs achteruit of steken. Toestraks ook best wel smalle weg waar het niet lukte om in 3 te steken toch maar in 5 keer ofzo gestoken, kon heel mooi een halve draai doen want daar was alle plaats voor, maar dat kan ik gewoon niet haha.

Halve draai heb ik vandaag in mijn examen ook gedaan.. Die was helemaal foutloos en gewoon heel goed. Dat was geloof ik het enige wat wel goed ging.

Dat vind ik juist het makkelijkste.. Waar rijd jij af? In Tilburg of Breda?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:18

Heeft Breda ook een turborotonde? Anders doe ik hem daar. Haha nee grapje, ik denk gewoon Tilburg. Mijn TTT wordt binnenkort aangevraagd. Ik twijfel of ik nóg een les zal verspillen aan die rotdraai, maar ik maak de hele tijd een kwart/hele/anderehalf. En voor je examen is het toch niet echt nodig, wel handig.

-

fresley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:23

Breda is vele malen makkelijker dan Tilburg. *spreekt uit ervaring*
Ik heb bij een rijschool in Tilburg gezeten en in Breda. Die van Tilburg dat klikte niet met mij en met die van Breda heel goed. Breda is veel rustiger, CBR ligt ook veel rustiger. Dat is wat ik fijn vind.

Nu ben ik dan wel gezakt dus ik moet niet te hard roepen. Alleen die rotonde in Berkel Elschot vond ik sowieso al ramp 1...

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:25

Ik heb die rotonde als minstens 15 keer gehad, en nooit goed. Ik vind alleen oisterwijk heel leuk om te rijden door de wegversmallingen. Alleen wel veel aso mensen.
Bij welke rijschool heb jij gezeten? Mag ook in PB.

-

fresley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:29

Maar hoe groot is de kans dat je in Oisterwijk mag rijden met je examen?

Je hebt een PB.

fresley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:26

Mijn volgende examen is 1 mei! :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:56

Dat is nog best lang. Heb je er expres zoveel tijd tussen gelaten?

fresley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:08

Ja, ik zit met mijn examens.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:11

O jaa dan is het logisch :)

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:15

*komt uit meelees modus*

Ik vind auto rijden echt niet leuk. Maar het is zo mega handig als ik het gewoon kam en heb.

Ben nu 1 keer gezakt voor me praktijk, ik was zo mega zenuwachtig. Had mezelf opgesloten tussen de vrachtwagens op de snelweg :( . En helaas daardoor gezakt. Ik kon wel ineens file parkeren :) heb ik nog nooit in 1 keer goed gedaan maar tijdens mijn examen in 1 keer goed.

Ik heb binnenkort weer examen (niemand weet het) en heb dan ook faalangst examen, mijn zenuwen zijn zo erg, niet normaal.
Zou een faalangst examen echt gaan helpen?

M & P

Spenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:16

Ik hoop het voor je bij mij hielp het wel!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:18

Neem de tijd tijdens zo'n examen, Smoethie..
Kijk vooral goed om je heen, hou goed aan de snelheid (das normaal)..
En als je het eventjes niet trekt kan/mag je altijd eventjes ergens parkeren (wel melden)
om eventjes 5 min. buiten de auto te gaan staan!

Ik was ook zenuwachtig, ik liet het niet zien (lichamelijk) maar liet het wel horen aan m'n stem.

Heb 3 x een Faalangstexamen afgelegd, en de 3e keer ben ik eindelijk geslaagd. *\o/*

Bram ✝12/08/'15

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:46

Ik kan 8 mei pas weer examen doen.
Maar ergens vind ik dat wel prima, want dan ga ik de komende twee weken gewoon even niet lessen, dan kan ik me op mijn tentamens richten.

Smoethie, ik hoor altijd wel positieve dingen over een faalangst examen. Neem daarin gewoon je tijd en rust

You never know how strong you are
Until being strong is the only choice you have

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:55

Ik zal hier uit het topic gaan, heb inmiddels dikke 6 week mn rijbewijs en het bevalt me ontzettend goed. De eerste boete is gereden en waarschijnlijk volgen er nog wel wat..
Iedereen heel veel succes met afrijden en ik hoop dat jullie steun aan elkaar hebben! :j

Cadans B+11 L1+3