[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:59

E_J schreef:
Nayomie schreef:
Nou, vandaag laatste rijles voor mijn examen gehad. Dinsdag rijexamen voor de auto. Instructeur zei dat ik goede slagingskans heb. Dat is ook fijn. :j

Alvast heel veel succes! Ik heb maandag ook mijn laatste les voor mijn examen gehad, komende maandag examen. Hopelijk mogen we elkaar volgende week feliciteren :D

Spannend zeg! Jij ook vast veel succes. :D

Sleep.
Instagram: fotografie | art |
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 06:45

E_J schreef:
Nayomie schreef:
Nou, vandaag laatste rijles voor mijn examen gehad. Dinsdag rijexamen voor de auto. Instructeur zei dat ik goede slagingskans heb. Dat is ook fijn. :j

Alvast heel veel succes! Ik heb maandag ook mijn laatste les voor mijn examen gehad, komende maandag examen. Hopelijk mogen we elkaar volgende week feliciteren :D

Succes vandaag!!

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:54

E_J schreef:
Helaas gezakt ;(
Kijkgedrag was niet voldoende volgens meneer. M’n instructrice raadt aan nog 3x lessen van 2 uur en dan weer examen

Ah nee toch. Wat balen! Direct nieuwe ingepland?

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:06

Wat zei je instructeur erover dan? (Ik word gelukkig niet nog zenuwachtiger :') )

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:14

Jaaaa rijbewijs in de pocket!! *\%/*

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:01

Dank jullie wel :+:

E_J schreef:
Nayomie schreef:
Jaaaa rijbewijs in de pocket!! *\%/*

Gefeliciteerd!!! *\o/*

Ik mag 3 maart voor mijn herexamen :)

Mooi nog even de tijd om te oefenen. Ik vermoed echt dat het is wie je als examinator hebt hoor. Mijn kijkgedrag was niet altijd goed voor mijn gevoel maar mijn examinator was eigenlijk best tevreden.
Hopelijk lukt het 3 maart wel! Je weet in elk geval waar je nog even extra aan kunt werken. :*

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:15

E_J schreef:
Nayomie schreef:
Mooi nog even de tijd om te oefenen. Ik vermoed echt dat het is wie je als examinator hebt hoor. Mijn kijkgedrag was niet altijd goed voor mijn gevoel maar mijn examinator was eigenlijk best tevreden.
Hopelijk lukt het 3 maart wel! Je weet in elk geval waar je nog even extra aan kunt werken. :*

Ja dat is ook wel zo, iedere examinator zal het anders beoordelen. Wat fijn dat je examinator tevreden was! Dus nog een weekje en dan kan je lekker rond gaan toeren met je roze pasje? :D
Ja ik hoop het ook! De volgende keer moet ik wel weer de bijzondere verrichtingen doen maar goed, scheelt weer rijtijd :')

Oh echt? Moet je die nu weer doen? Of had je geen TTT gehad?

Ja lekker toeren. Moet van mijn vriend ook meerdere keren verplicht met de auto rijden. _O-

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:51

E_J schreef:
Nayomie schreef:
Oh echt? Moet je die nu weer doen? Of had je geen TTT gehad?

Ja lekker toeren. Moet van mijn vriend ook meerdere keren verplicht met de auto rijden. _O-

Ja ik had TTT gehad en vrijstelling gekregen, maar als je zakt moet je ze op je herexamen weer doen :=

Hahaha dat is ook wel slim hoor! In het begin vooral veel rijden zodat je niks “verleerd”

Meen je. Dat wist ik ook niet. Dat is wel ontzettend zuur. :(:)

Ja nou als ik die auto tegen een paal kon rijden, en er schade op kon komen, vind ik het niet erg. Maar dit is een auto die geen kras kan veroorloven :')

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:04

E_J schreef:
Pfffff, ik ben alweer gezakt voor mijn praktijk -O-
Ik begin het onderhand toch wel echt spuugzat te worden. Ik vind het echt niet meer leuk. Ik zak ook echt puur op van die domme fouten die ik alleen door de zenuwen maak, want tijdens mijn lessen gaat het telkens gewoon hartstikke goed. Ik word onderhand gewoon stront chagrijnig hiervan :roll:

Ah jeetje wat rot zeg! Rijdt je instructeur mee tijdens het examen?

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 07:35

Dat is wel super naar zeg. Heb er zelf ook last van (gehad), maar dat was tijdens de lessen ook het geval. Ging er iets niet goed, dan was ik de hele les uit mijn hum. Heb vaak tien geoefend en werd ik er op geattendeerd wanneer het speelde. Maar dat wordt in jouw geval natuurlijk wel lastiger. Heb je daarover nog tips gehad van de examinator en of je instructrice? En zijn het fouten waar je iets mee kan?

Mijn helpende gedachten was trouwens: "het is nu even prut gegaan, maar ik zet door. Het hoeft niet snel en soepel, als het maar veilig is". Met mijn examen heb ik lang gewacht bij situaties, onder het mom "als het maar veilig is en ik me niet zomaar ergens tussen druk".

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:34

Oh ja goeie, dat wil ook nog wel eens helpen. Werd mij ook aangeraden met de lessen, en doe het nog steeds wel eens. Heb tijdens mijn lessen ongeluk gehad op een rotonde, dus rotondes zijn voor mij de plekken om hard op te zeggen wat ik zie en wat ik kan doen.

CBR kan het ook alleen maar waarderen. Zo kunnen ze kijken hoe jij dingen ziet, hoe jij er op anticipeert etc. Ik zei ook gerust tijdens mijn examen dat er iets fout ging, en zei direct hoe ik het anders had moeten doen (reed bijvoorbeeld 30 op een 50 weg waarvan ik niet wist dat het 50 was, verleende niet op de meest geschikte plek voorrang dus gaf ik aan waar ik het beter had kunnen doen).

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:37

Precies, fouten maken kan, niemand rijdt immers foutloos, anders wil ik die mensen nog graag eens ontmoeten :)) Wat Zonnebloem zegt, het belangrijkste is hoe je het veilig oplost.

Wanneer staat je volgende examen gepland? Ik gun je het echt :(:)

Hier intussen 3 week mijn rijbewijs, en alweer ruim 1000km erop zitten. Ik heb soms het idee dat de rijlessen enger waren dan na het behalen van je rijbewijs :')

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:33

Vanuit het oog van een voorbijganger, ik zou er heel raar naar kijken en wellicht denken "ah die geeft nog les, misschien kan ik daar dan nog terecht". Of inderdaad wat de rest zegt :j

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:24

Is een rijtest verplicht als je nog nooit gereden hebt?

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:44

Ik doelde inderdaad op wanneer uit je gezondheidsverklaring blijkt dat er iets van een test voor nodig is.

Dus stel, je vult je gezondheidsverklaring in en je hebt nog nooit rijlessen gehad maar je hebt ergens dus wel 'ja' op geantwoord, en ze vragen je om langs te komen. Moet je dan eerst nog rijlessen nemen? Of hoef je dan uberhaupt geen rijtest te doen?

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:25

Ah ja mijn rijinstructeur geeft ook motorlessen, dat zal het wel wezen.

Even nieuwe reactie (had hem even verwijderd want was niet helemaal zeker :o ), aanvulling op zonnebloem haar laatste alinea, klopt wat je zegt, met aanvulling dat je ook de linkerbaan kan kiezen zodra je volgende keuze linksaf zal zijn bijvoorbeeld.

Edit: jullie zijn zo snel _O-
Wat je zegt zou wel goed kunnen zonnebloem :j Ik weet in elk geval als je van 1 baans naar meerbaans gaat je kunt kiezen, althans, dat zei mijn rijinstructeur altijd. Als ik bijvoorbeeld in Zwolle rij, er zijn plekken waar je van 1 naar 4 baans gaat bij afslaan, en dan moet ik binnen 200 meter linkerbaan kiezen, dan pak ik die direct ipv rechts naar links. Zolang er geen doorgetrokken streep staat, zou het moeten kunnen.

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:33

Gelukkig, ik kreeg hier thuis al een discussie over en begon ik te twijfelen _O-

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:55

E_J schreef:
Ik heb ‘m gehaald! *\%/*
Ik had echt een SUPER fijne examinatrice waar ik me heel erg bij op mijn gemak voelde. Ik heb lekker rustig gereden en alles ging super goed, ze had geen opmerkingen. Ein-de-lijk klaar

Wat fijn zeg, gefeliciteerd!! *\o/*

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:09

Familielid van mij heeft net 2 week zijn uitslag binnen, die had het in oktober rond bij de arts. Het kan héél lang duren helaas -O- maar even bellen kan geen kwaad.

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:44

Ik heb zelf ASS, en wat voor mij helpt, zelfs nu ik mijn rijbewijs heb, is alles te benoemen wat ik zie en wat ik ga doen. Daarmee heb ik het niet onoverzichtelijk in mijn hoofd, maar heb ik alles hardop benoemd en dat geeft voor mij rust. :j

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:49

Ik vind het heel knap dat je er zelf zo goed over na denkt. Is een instructeur die ook kennis heeft van faalangst niet wat voor je? Daarmee kun je waarschijnlijk ook je problemen mee aan kaarten en kan die wellicht nog wat meer tips geven om je er doorheen te slepen. Ikzelf had zo'n instructeur en die kon mij goede tips geven om dingen een overzicht te geven.

Inmiddels rij ik sinds februari op dagelijkse basis auto, en hoe stom mijn bijrijders het ook vinden, ik zeg alles lekker hardop, want dat geeft mij rust en steun. Dat was echt de beste tip die ik kreeg tijdens mijn rijlessen. Wordt overigens door het CBR ook gewaardeerd.

Sleep.
Puppy Zhiva

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:03

Courses schreef:
Vanochtend geslaagd :) Na bijna 2 jaar kan ik dit eindelijk afsluiten. Man, wat een gedoe.

Wat fijn!! Gefeliciteerd!!

Sleep.
Puppy Zhiva