[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Emmaa_

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:50

Aan het begin zijn dat soort dingen ook gewoon ontzettend moeilijk. Ik had toen ik net begon met rijden altijd heel erg het gevoel dat de auto mij bestuurde ipv andersom. Dat ik een beetje afhankelijk was van de grillen van zo'n apparaat ofzo. Je moet op zo veel tegelijk letten, een constant tempo is dan soms best moeilijk.

Ik heb nu twee jaar mn rijbewijs en voel me eigenlijk pas sinds een half jaar ofzo echt 100% comfortabel in de auto, waar ik ook naartoe ga.

Emmaa_

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:46

Voor gevaarherkenning werkt het hetzelfde als in de auto: als je een direct dreigend gevaar ziet (een bal die de weg op rolt, spelende kinderen die mogelijk tussen auto's vandaan komen etc) remmen, anders is het gas los. Ik vind die vragen altijd een beetje arbitrair omdat je in een echte situatie veel meer context hebt (hoe hard je rijdt, of dingen bewegen etc) dan op zo'n foto, maar remmen is echt alleen bij dreigend gevaar of als je te hard rijdt, gas los is als je te hard rijdt voor een bepaalde situatie maar er is geen dreigend gevaar.