Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Mondy, Mjetterd, Polly, Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:56

Nayomie schreef:
Oh ah, ik dacht dat je het als bedrijfskleding zou doen. Nvm :')

Alleen voor mijzelf en alleen petje, Ik ga dat wel vooral op werk dragen aangezien ik daar juist dagelijks petjes draag maar meer dan dat is zeker niet de bedoeling

Kiki bedankt voor de tip

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:19

Things never happen the same way twice, dear one.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:43

Hallo allemaal,

Ook ik kom dit topic zomaar binnenvallen...

Enige tijd geleden heb ik een kennelnaam aangevraagd, en als het goed is mag ik dit jaar voor het eerst een nestje verwachten van mijn eigen teef.

Inmiddels ben ik me aan het oriënteren op het laten bedrukken van onze auto, eventueel visitekaartjes en in een later stadium eventueel canvas tassen / keycord. Gewoon leuke hebbedingetjes waar de kennelnaam op vernoemd staat, maar bijvoorbeeld ook een verwijzing richting IG of FB, waar straks alle gegevens te vinden zijn.

Dus ik wil graag een logo, dat wil ik tegen betaling laten maken, maar ik weet eerlijk gezegd niet waar te beginnen. Op Google vind je véél opties, maar vooral veel verschillende opties, en ik heb geen idee wat het beste is of waar ik het beste terecht kan.

Het meest logische is een bedrijf / persoon wat het logo ontwerpt tegen betaling maar wat ik daarna vrij kan gebruiken, voor alle bovenstaande (niet-)commerciële doeleinden. Is zoiets realistisch van mij? Of niet?

Ik heb geen flauw idee wat gebruikelijk is bij een logo, of bij gebruik de ontwerper steeds betaald krijgt, of dat je eenmalig een bedrag betaald en het logo is 100% van jou en je mag het gebruiken zoals je wilt.

Dankjulliewel! _O_

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

bobje26

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:03

Hey Kim! Super leuk, gefeliciteerd met deze stap!

Ik zou als ik jou was 1 ontwerper uitzoeken en daar je wensen en/of voorbeelden aan laten zien van wat je graag zou willen. In principe betaal je 1 keer geld, en dan is het logo te gebruiken voor jou (website, drukwerk etc).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:06

Inderdaad, gebruikelijk is om eenmalig een bedrag te betalen om vervolgens het logo overal te kunnen gebruiken. In principe koop je het commerciële recht oftewel, je mag er op je eigen manieren geld mee verdienen. :)

It's a funny story.
Instagram: fotografie | art | katten
Puppy Zhiva

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:10

Klinkt logisch inderdaad! Nog tips hoe ik het beste een passend bedrijf / persoon kan vinden?

Facebook; Vihaan Aditi

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:14

Kijk vooral naar het portfolio en of de stijl jou aanspreekt. Dat is het belangrijkste. Vanuit daar zou je verder kunnen kijken. :D

It's a funny story.
Puppy Zhiva

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:16

Nayomie schreef:
Kijk vooral naar het portfolio en of de stijl jou aanspreekt. Dat is het belangrijkste. Vanuit daar zou je verder kunnen kijken. :D

Zijn er bepaalde websites waar deze diensten worden aangeboden? Of is het gewoon Google lekker afstruinen? :D

Het idee (en gedeeltelijk ontwerp) is er al, aangezien ik mijn tattoo erin verwerkt wil hebben. Maarja, daar moet wel iemand op voort kunnen werken natuurlijk, haha!

Facebook; Vihaan Aditi

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:36

Google denk ik, maar ik ben nog student dus ik weet eigenlijk niet of er plekken met overzichten staan eigenlijk. :))

It's a funny story.
Puppy Zhiva

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 20:58

KimD schreef:
Nayomie schreef:

Zijn er bepaalde websites waar deze diensten worden aangeboden? Of is het gewoon Google lekker afstruinen? :D

Het idee (en gedeeltelijk ontwerp) is er al, aangezien ik mijn tattoo erin verwerkt wil hebben. Maarja, daar moet wel iemand op voort kunnen werken natuurlijk, haha!

Ik heb je even een pb'tje gedaan! :D

Ponderosa Stable's Dara M1+10
Instagram account DaraTheShire