Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

chimello

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:04

Mijne is nog steeds snel :j
Mss je geheugen upgraden? In een unibody kan echt wel 16gb, mijne doet dat ook prima.

You Know Who◞ ~ ykw-gypsyhorses.com
Eigen fok Irish Cobs met een bijzonder kleurtje
Palomino merrieveulen met goede afstamming te koop!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:18

Topic helemaal kwijtgeraakt :(

Ik had echter wel een vraag, wellicht weet iemand zowaar iets! Ik wil een prototype van een idee van mij uitwerken. Ik wil iets 3D printen maar het is best groot. Enig idee waar ik zoiets (in Limburg) zou kunnen doen? :o FabLab kan wat ik wil volgens mij niet. Ik wil het idee ook niet delen met mensen dus het beperkt mij nogal in hoe ik het navraag. Iemand tips? Ik wil nl echt weer eens wat creatiefs doen want ik voel mij een beetje hersendood worden op mijn werk :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:39

Thanks, moet ik straks eens even bekijken. Werken zij ook met flexibel materiaal?

Ik wil ook heel graag van baan wisselen. Ik heb totaal geen doorgroeimogelijkheden waar ik werk ondanks ik constant probeer. Ik zou een assessment krijgen voor een betere functie en vervolgens sinds 9-6 geen antwoord op mijn e-mail. Nadat verteld werd dat ik in juni een uitnodiging zou krijgen. Ik vind het heel demotiverend, vooral na mijn bachelor in reclame behaald te hebben en daar niets mee te doen. Ik durf niet te freelancen omdat ik een inkomen nodig heb en je zegt niet snel gedag naar een vast contract. Dus misschien kan ik zelfstandig mijn projectje gaan produceren :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:21

Klinkt echt als super leuk werk. Heb jij de recente aanpassingen geregeld? Want de website is denk ik nu 2x na elkaar aangepast.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 07:58

WiancaR schreef:
Gefeliciteerd!

Vroeg mij af of hier meer mensen zijn met na enkele jaren werken een 'is dit het nou gevoel?'.. ik ben serieus aan het twijfelen of ik nog wel in dit vakgebied wil blijven..

Ik werk niet eens in mijn vakgebied, durf mijn contract niet zo goed vaarwel te zeggen om creatiever te werken. Maar ik heb nu heel erg een is dit het?! gevoel :')
Misschien kun je andere opdrachten doen op je baan?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:46

Heb je nog iemand gevonden voor waar ik over had gemaild Jans? :o Jammer dat ik te weinig ervaring in jouw vak heb. Ik heb soms wel echt spijt dat ik geen webdesign ben gaan doen. Wat je doet met de website van het bedrijf is zo cool. Ik heb helaas de codering skills niet mijn website zo goed werkend te krijgen :P

Ben stilletjes tussendoor bezig een portfolio samen te stellen. 2 paarden worden morgen eindelijk opgehaald voor transport naar Amerika, veel regelwerk geweest dus heb weer tijd :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:01

Super lief van je!

Man man het is alweer zo lang geleden dat ik geen school meer heb gehad.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:42

Hoi jongens, ik had een vraag.

Gezien ik ruim 2 jaar niets creatiefs meer doe en gestopt ben met school om rekeningen na te lopen (helaas dom ja) wil ik nu toch echt weer creatief werken. Ik begin langzaam een grote hekel aan mijn werk te krijgen (niet het werk maar het bedrijf waar ik werk) en ik wil toch graag creatief werken. Doel is reclame/AD voor een nonprofit. Ooit...
Anyway, ik heb dus eigenlijk geen echte portfolio. Ik vroeg mij af of al mijn creatieve dingen (zoals een boekje typografie, boekje bewerking, mijn foto's die tentoongesteld zijn, etc) erin kunnen of alleen de relevante voor reclame? Want daar zal ik nu sws geen werk vinden zonder een partner. En wat ik het beste zou kunnen zeggen als ik random bedrijfjes die mij aanspreken een open sollicitatie stuur?
Ik heb een vast contract hier nu maar ik wil toch een poging doen werk te zoeken waar ik gelukkig van wordt. Het huidige werk kost zoveel moeite in de ochtend voor op te staan :\

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:53

Ik heb een bachelor, ik heb mijn master alleen niet afgemaakt ;)
(Bachelor of arts/grafisch)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:17

Ik ben bereid naar Utrecht te reizen, alles om hoger op te komen. Ik denk ook dat het een perfecte aansluiting is op waar ik nu zit :P Maar er is inderdaad geen vacature zover ik kon zien. Mocht je wat weten... Graag :o Zelfs een stage zou ik nu graag aannemen zodat ik ten minste iets van ervaring kan opdoen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:55

Ja precies! Maar dan nog moet er iets op mijn portfolio staan en ik heb geen idee wat :P Ik heb een mooi typografisch boekje gemaakt op school, ik heb ook een artsy boekje gemaakt waar ik erg trots op ben, ook een super vet master concept ontwikkeld maar dat is product design ipv reclame... Dus ik weet niet wat relevant is? Snap je? Ik vind mijzelf erg sterk qua concepten bedenken maar daar is neit echt een portfolio optie voor vind ik?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:48

Ik doe niets meer gratis tenzij ik er zelf iets aan heb.

Heb 1 website aangevraagd en betaald en al codering gedaan en een ontwerp. Uren werk en toen ging de beste dame 'falliet'. En dat wist ze van te voren niet? Ik heb er zelf dus onkosten aan gehad en ooit terug gekregen.
Andere is werk voor een organisatie, inclusief een website waar 2 weken van mijn beperkte vrije tijd in heeft gestoken naar de maan want iemand anders had het ineens gedaan? Ik zal er niet te veel over zeggen gezien mensen meelezen en ik heb geen zin in die drama. Maar na 2 websites en nog 2 jaar vrijwillig werk waar ik nog geen "dank je wel voor je inzet!" voor heb gekregen toen ik stopte doe ik nooit meer iets gratis voor mensen. Dat heeft mij echt wel pijn gedaan. Zet je je in, neem je vrij van je werk, ga je fotograferen en foto's bewerken helemaal gratis, artikelen schrijven en foto's erbij maken en nog geen dank je wel. Wat kosten die 3 woordjes in verhouding met alle tijd die het gekost heeft?

En ik ben dus bang dat er misbruik van zulke websites voor portfolio materiaal wordt gemaakt :o

Dan liever ergens stage lopen voor een goede referentie + portfolio materiaal. Maar ja, waar ga ik aankloppen voor een stage als 27 jarige zonder ervaring? Want er zijn zat scholieren die goedkoper en flexibeler inzetbaar zijn :o

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:34

Bestaan er ook creatieve masters in marketing? Ik wil toch denk ik weer een opleiding doen maar heb de reclame bachelor al en wil een aansluitende master doen. Ik vond alleen zo snel niets. Regio Limburg/Belgisch Limburg het liefst. Iemand enig idee? :o Diepenbeek heeft er alleen van 4 jaar.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:00

Mijn school was echt slecht. Alles was doe maar wat, zoek het zelf maar uit etc. Leuk en aardig dat we zelfstandig moesten zijn maar ik had graag indept info over programma's gehad en geen basic Photoshop bijvoorbeeld. Of dat je een "in een reclame bureau zijn er toch fotografen die dit doen dus doe je het zelf niet dan hoeft het nu ook niet goed te zijn" maar je werd er wel op berekend. Nee, geen aanrader. Daarom wil ik wel qua design studeren maar niet meer een 4 jarige opleiding. Ik wil op reclame verder bouwen maar niet op die school waar ik zat. Ik heb geen idee waar ik dat kan eigenlijk en of zoiets bestaat :\