Hbo 2018/2019

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:45

denisesilver schreef:
Taartje, mag ook wel, was de vierde herkansing :')

Is de roostermaker mailen misschien een idee? Volgens mij is het overal zo'n verschrikking met de roosters

Wat veel herkansingen! Ik heb maar 2 kansen voor een tentamen, kans 1 is in de tentamenweek, kans 2 is daarna. Haal je ze allebei niet heb je je vak niet gehaald dus geen studiepunten.

Roostermaker die weet volgens mij niet wie waar wordt ingedeeld, de indeling van de klassen doen de docenten zelf
Aan hoe mijn rooster nu is heb ik echt vrij weinig. Mijn zus heeft op een vrijdag haar diplomering waar ik eigenlijk wel bij wil zijn, maar ik weet niet of ik kan aangezien ik niet weet of ik dan praktijk heb of niet. Dus allemaal lekker onhandig :P

klein voorbeeldje van mijn rooster, de vraagtekens zijn de lessen waarin mijn klas is opgedeeld. Woensdag bijvoorbeeld kan het zijn dat ik naar beide of naar 1 van de lessen moet, maar het kan ook zijn dat ik die dag gewoon vrij ben:
Afbeelding

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:56

Wat onhandig taartje. Misschien krijg je nog een indeling te horen zodra het kwartiel van start gaat? Zijn jullie met een grote klas?

Ik had vandaag m'n laatste tentamen en heb ik 2 uur tijd 12 kantjes volgetekend. M'n handen waren helemaal lam. Ging wel lekker, dus heb hem wel gehaald denk ik. Ben nu eigenlijk klaar met het theoretische gedeelte van m'n opleiding en mag de laatste anderhalf jaar nu lekker in de praktijk gaan uitvoeren. Voor het tweede gedeelte van dit jaar ga ik naar het buitenland, dus ik ben bezig met de voorbereidingen op het moment :)

Overigens maken dit soort dingen me ontzettend blij:

Afbeelding

Dus nu probeer ik mijn aantekeningen ook zo netjes te maken. Ik kan niet zó netjes schrijven en doe ook niet zó veel moeite, maar ik kan er echt van genieten dat m'n aantekeningen er mooi uitzien. Het leren motiveert dan ook veel meer moet ik zeggen.

Elk bad heeft er eendje.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:53

Pff lekker handig zoiets, Taartje

Ik mag idd ook een examen maar twee keer per jaar maken. Dat jaar niet gehaald betekent jaar erop weer herkansen, dus was wel een gelukje dat ik m nu wel gehaald heb.

Badeentje, dat soort samenvattingen vind ik echt prachtig, alleen na een kantje schrijven is mijn handschrift al niet meer leesbaar :')

Maar jeetje 12 kantjes :oo

Edit: mijn docent zou het cijfer voor de herkansing van het laatste punt voor de propedeuse er zondag opzetten, maar het is er nog niet. Ik vrees met grote vrezen :=

met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

• Talent is overrated

Badeendje

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:56

Beter idd denise, anders ben je er mooi klaar mee, moet je weer een jaar wachten.

Haha als ik snel krabbel schrijf ik ook niet zo netjes, maar met bepaalde pennen lukt het beter en als ik het zelf maar kan lezen is het goed. Dat plaatje hierboven is niet van mij overigens, ik kan het nog lang niet zo netjes haha.

Ja het ging echt niet normaal hard. Normaal schrijf ik met uitwisbare pennen maar dat mag niet op een tentamen, dus dan maar met een normale balpen. Als je dan een pijltje verkeerd doet, kan je opnieuw tekenen want dan slaat het nergens meer op en krassen maakt het dan alleen maar minder duidelijk. Ach, als het uiteindelijk maar een mooi cijfer oplevert is het prima.

Elk bad heeft er eendje.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:58

Vinden jullie 12 kantjes veel? Volgens mij ben ik nog maar 1 tentamen daaronder gebleven :=

♡♡♡♡♡

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:54

Ik heb toevallig zitten tellen hoelang ik voor die 5,5 geleerd heb. Ongeveer drie kwartier :+
Het was eigenlijk de enige waarvan ik dacht: "Als ik er een niet haal, mag dat die zijn." Maarja gelukkig gehaald :D

• Talent is overrated

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:26

Hoe was het Maureen?

Jenny21 schreef:
Mag ik vragen hoe het je bevalt? De overstap van mbo naar hbo? Ik hoor veel dat de opleiding echt heel zwaar en anders leren is?

Ik vind het heel erg leuk, maar wel pittig. Maar dat vind ik hem meer zitten in de hoeveelheid werk die je buiten je schooldagen en werk nog in de opleiding moet stoppen. Qua niveau is het heel goed te doen. Tenslotte wordt je echt van MBO’er opgeleid naar HBO niveau. Dus je groeit er wel in als het ware!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:35

Lief dat je er naar vraagt! :)

Hele duidelijke en gemoedelijke info avond. Veel vragen zijn duidelijk geworden. Het is een nieuw soort studie. Geen droge stof meer uit boeken knallen maar bewijs stukken verzamelen en aan kunnen tonen dat je een prof. bent! Lijkt me ook een veel leukere manier van studeren en een stuk minder gestress.

Wel ben ik of een van de jongste of zeker de jongste van de klas (22). Ik heb met 3 dames gesproken die 31, 34 en 43 waren. Toen ik ook aan kwam op de avond wist ik even niet wie er nou student of docent was :') bleken toch allemaal studenten te zijn.

Mijn motivatie ligt nu nog hoger dan voorheen! As maandag begint de eerste echte lesdag :)

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:04

Wat leuk!! HRM ga je doen toch?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:06

Leuk Maureen, succes!

• Talent is overrated

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:12

Een combi van HRM en Bedrijfskunde, na 1,5 jaar kies je de uitstroom richting. Je mag dus proeven van beide kanten.

Bedrijfskunde spreekt me tot de toekomst heel erg aan, HRM lijkt me wat leuker, daar ging ik in het begin ook enorm voor. Dus, we zien het wel :D

Bedankt allemaal :j

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:52

Dat klinkt leuk Maureen, spannend om aan een nieuwe opleiding te beginnen! Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden. Succes vast!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:38

1e tentamen achter de rug en een goed gevoel!

Hoorde alleen wel dat het rooster voor komend kwartiel hoogstwaarschijnlijk gaat veranderen. Er zijn ontzettend veel studenten gestopt met de opleiding dat ze genoodzaakt zijn om een compleet nieuwe klassenindeling te maken.

Net tijdens mijn tentamen was ik de enige in mijn rij, ik gok dat er ongeveer 1/3 van de plekken onbezet waren terwijl alle plekken wel gereserveerd waren. Dus ben ontzettend benieuwd met wat voor groep we over blijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:51

Bij ons zijn er ook mega veel studenten gestopt. Mijn huidige klas bestaat uit 11 _O-

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:56

Er zaten al niet veel studenten op mijn opleiding (er zijn er ongeveer 90 toegelaten) en onze klassen bestonden uit ongeveer 15 studenten xD
Maar ik heb zelf echt totaal geen idee hoeveel mensen er precies gestopt Zijn, maar met het feit dat er een nieuwe klasindeling moet komen gok ik dat er echt heel veel zijn gestopt _O-
Moet ik er wel bijzeggen dat ik het absoluut niet erg vind, een groot deel van de meest vervelende druktemakers zijn weg voor zover ik weet dus stiekem maak ik een dansje *\o/*

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:38

Wij waren begonnen met 13, zijn er nu 6 over. Tweedejaars gestart met 15 zijn er 2 van over :')
Ik denk ook dat de studie er mee gaat stoppen met zulke cijfers :=

Fijn dat je een goed gevoel hebt over je tentamen, Taartje!

• Talent is overrated

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:47

denisesilver schreef:
Wij waren begonnen met 13, zijn er nu 6 over. Tweedejaars gestart met 15 zijn er 2 van over :')
Ik denk ook dat de studie er mee gaat stoppen met zulke cijfers :=

Fijn dat je een goed gevoel hebt over je tentamen, Taartje!

Wat doe jij? Hahaha

Wij begonnen met 52 oid en zijn met 10 mensen die hun P in 1x hadden, aantal mensen die wel BSA hebben en aantal mensen met BSA uitstel. Nog 20 in totaal volgens mij haha

♡♡♡♡♡

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:49

International Farm Management, maar wij waren pas het tweede jaar van deze studie

• Talent is overrated

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:22

Vanaf maandag worden hier ook de klassen doorelkaar gegooid, maar dat doen ze geloof ik elk jaar bij de eerste jaars na een half jaar.

~ ~

[o]

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:03

Wij zijn inderdaad ook gewisseld van klassen. Allemaal nieuwe klassen gemaakt.

Hier nog steeds geen cijfers vd tentamen week.. 2 wkn verder :n

Vossie <3
B+11L1+14L2+4

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:21

Had vandaag mn laatste tentamen. Helaas door het uitvallen van de treinen op mijn traject (apeldoorn deventer hele spoor afgesloten) kan ik niet op school komen dus ben mn 1e kans voor het tentamen kwijt. Had het tentamen überhaupt niet kunnen maken want krijg uitgerekend nu migraine (Heb migraine met aura dus ik zie over pak en beet 10 minuten geen snars meer. Dit houdt bij mij meestal een uur aan dus had niet mn tentamen kunnen lezen). Dus klein gelukje bij een ongeluk, als de trein wel had gereden had ik weliswaar direct terug naar huis gekund, maar dan was ik pas tussen 12 en 1 thuis geweest en nu kan ik zo, na mn broodje op gegeten te hebben, direct mn bed in. Heb 1 keer eerder met migraine op school gezeten dat ik 2 uur terug moest reizen en dat was absoluut geen pretje.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:36

Hè bah Taartje, dat is helemaal vervelend :(

• Talent is overrated

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:53

Kleine pfieuw, het lijkt erop dat ik alleen een flinke oogmigraine heb gehad. Heb geen hoofdpijn gekregen dus ik doe even een mentaal dansje!

Nieuwe klassenindeling als rooster zijn niet nog steeds niet bekend en maandag begint het nieuwe blok al weer. Kan hier zo ontzettend slecht tegen. Ik kan helemaal niets vooruit plannen, mijn zus heeft tijdens dit blok haar diplomering en daar wil ik eigenlijk erg graag bij zijn, maar ik heb nog geen idee of het kan omdat ik geen rooster heb. Mijn opa en oma zijn 1 april 60 jaar getrouwd, in het rooster wat ik had ben ik die vrij, maar geen idee hoe dat zit in het nieuwe rooster. Mn eigen verjaardag Heb ik geen idee hoe laat en hoe lang ik naar school moet. Vind het echt verschrikkelijk dat ik gewoon geen afspraken kan maken omdat mn rooster zo onzeker is als de pest -.-

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:06

Ik heb alle tentamens gehaald met meer dan een 8. Nu maken cijfers me niet zoveel uit, maar ik vind het vooral fijn dat ik voor mn gevoel zoveel meer op mn plek zit hier dan op mn vorige studie. Natuurlijk zijn er ook hier minder leuke dingen, maar over t algemeen ga ik met veel plezier naar school. Ook stage gaat goed! Kreeg gister nog een compliment van mn begeleider dat ik mooi werk verricht.
Ik ben blij :)

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:02

Nou op die cijfers mag je trots zijn, wat fijn dat je nu op je plek zit.