Chauffeurs van bokt.

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

hagelslag

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:20

Aahhh op die manier.
Nee helaas is het niet zo opgedeeld maar dat zou ik nog kunnen voorstellen dat we het zo eventueel zouden indelen dat ik mijn spul in 1 bepaald kastje leg en hij zijn spul in een andere.

oh no, my dreamprins fell off his horse again

Lootje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:55

Hopelijk helpt het :)

Billini❤️❤️

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:29

Boem... bus stuk... luchtbalg geknapt. Schrok me het apezuur. :')   
Gelukkig wel redelijk dichtbij een fatsoenlijke halte en vlakbij de garage dus had vlot een andere bus. Passagiers kwartier later maarja, het is niet anders. Ondertussen fietsers aan het pesten geweest... stond dichtbij een stoplicht dus zette het stoplicht voor de auto's steeds versneld op groen. Vonden de passagiers ook wel grappig. _O-

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:21

Haha weer een ervaring rijker.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:46

:D het leek of er vuurwerk onder de bus ontplofte en hij zakte ook gelijk scheef. Was geen klein gaatje... scheur van 15 cm en een mooie zwarte poef volgens de collega die achter me reed.

Alle alarmbellen gingen en display leek wel een disco. Gelukkig nog wel rustig de halte kunnen halen want anders had ik heel Zwolle ontregeld. Stond net voor het verkeersplein. :D

Ach, je maakt nog eens wat mee... was geen saai ritje :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:51

Wooowww!
Ik ben vannacht om 2.00 naar alkmaar gereden voor een vakantieaanvoer. Morgen rondjes Arnhem, gelukkig vrij dicht bij huis :)

* ..[נ]єαηιηє.. *.. » ..

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 23:30

Zo ja, een balg kapot is inderdaad wel een flinke klap!
Gelukkig kon je nog naar de halte. Ik heb een keer ergens midden op de weg met een platte band gestaan maar dat is echt niet fijn :')

@hagelslag, vervelend dat je collega er zo mee om gaat! Gelukkig zijn wij niet anders gewend :')
Ik haalde vandaag een doekje over mijn dashboard, daar wil ik echt niet meer aan denken :r
Heb je niet een eigen tas mee waar je eventueel je spul in kan doen?

When life gives you kerstmuts, santa back.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:58

Dan schrik je ook flink als een luchtbalg knapt.

@muiz, ik heb altijd een tas mee waar mijn brood en water in zit.
Met de vorige collega had ik het zo afgesproken dat hij zijn medicamenten in het ene kastje had en ik mijn spul in het andere kastje.
En nu heb ik dus een nieuwe collega die van mening is te bepalen dat het niet mogelijk is persoonlijke spullen in de vrachtauto te laten liggen.

Ik werk er nu 1.5 jaar en de nieuwe collega sinds november dus tsja, ik vind gewoon dat als vooraf regels vast gelegd zijn die ook fatsoenlijk zijn dat je je eraan moet houden.
Bijvoorbeeld niet roken in de vrachtauto, hij dacht och boeiend doe ik gewoon.
Dus ik reed een aantal weken met koppijn tot ik heb zag roken in de vrachtauto.
Hem erop aangesproken, en een week nadat hij er niet meer in gerookt had was mijn koppijn weg(de koppijn begon ca 15 minuten nadat ik aan het rijden was).

Hij zou eerst ook op een andere auto, 5 asser oplegger. Alleen euhm ja, hij kan niet rijden.
Dus toen moest hij maar zonder overleg bij mij op het kleine autotje zodat hij ervaring op kan doen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:01

Ik vind het niet vanzelfsprekend dat regels die je met een collega onderling maakt en die niet door de werkgever zijn bepaald, automatisch blijven bestaan bij wisselingen. Nieuw 'team', nieuwe onderlinge afspraken. Maar hij moet wel hele goede bezwaren om als er de ruimte is, niet ieder een plekje te hebben voor wat spullen.

Niet roken is volgens mij vanuit de wet niet toegestaan toch? Je moet een rookvrije werkplek hebben.

Ik ben niet anders gewend dan elke dag een andere auto te hebben, een 'eigen' auto lijkt mij een heerlijke luxe.
Ik neem aan dat een werkgever niet hoeft te overleggen als een ander ook een werkvoertuig gebruikt. Misschien wel zo netjes voor de vorm, maar 'nee' zeggen lijkt mij geen optie.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:59

_O- er zijn dagen dat ik 6 verschillende bussen rij...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:23

Leuk topic :D

Ik werk, naast mijn baan (financiële) administratie in de taxibranche, sinds Januari in het paardentransport. Heerlijke baan om mijn avontuurlijke ik tevreden te houden.
Van korte ritjes binnen Nederland tot lange ritten naar het buitenland.
Helaas kunnen mijn vriend en ik door het hebben van een taxibedrijf niet vaak op vakantie. Het werk in het transport is voor mij de ideale oplossing om iets te zien van de wereld.

Rust zacht mijn lieve paardje Fridi....13/05/1978 - 21/12/2012

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 06:18

Anne_GTI schreef:
_O- er zijn dagen dat ik 6 verschillende bussen rij...

Ik rij er soms 2 verschillende op een dag en dat vind ik al een crime, ivm wisselen met m'n tacho. Vind het nog steeds een rot ding om mee te werken :+

Zou vandaag alleen een halen/brengen rit hebben, maar inmiddels 2 ritten tussendoor en er nog een aan vast :+
Dus +- 7.15 weg op de zaak en zo'n 19.30 ongeveer terug op de zaak :D

Morgen lekker dagje vrij en dan knal ik vrijdagavond weer een avond ritje!

* ..[נ]єαηιηє.. *.. » ..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:49

@grit,
Het enige wat dus niet een vaste regel is van de werkgever is dat een ieder een kastje in de kabine kan gebruiken voor zichzelf.
Wel hebben meer als genoeg ruimte daarvoor.

hagelslag schreef:
Mijn collega _-:(
Krijg ik om 12.48 een appje ik kom een half uur later.
Normaal is dienstwissel om 13.00 ca.
Tenzij je rond 12 wat anders hebt aangegeven.
Dus ik stuur, leuk ik ben er al bijna.
12.53 was ik op het werk.
Komt hij om 13.27 aanschijten _-:(
Dus ik zeg waarom schrijf je niet even wat eerder. Ja was ik vergeten.
Valt ie daarna bijna nog uit de vrachtauto zo nerveus als dat hij was.
Nu ben ik met een tour die 6 uur duurt pas om 14 uur van het erf gereden. Dus ben ik om 20 uur weer terug ivm laden en heb dan nog een tour die 3.5 uur duurt.
Ergens moet ik ook nog een pauze houden.

Dat heb je fijn gedaan collega...
Normaal staat de vrachtauto 13 uur voorgeladen klaar

Dit is een irritatiequote van mij van gister.
Officieel zeg je rond 11 maar uiterlijk 12 uur of je later bent.
Als je niks zegt is je collega er om 13 uur.
En hij stuurt dus heel leuk een apje om 12.47.
Ik ben niet boos geworden maar heb wel direct gevraagd waarom en waarom zo laat pas wat zeggen.

Hij heeft schijnbaar op zijn flikker gekregen van een planner. Omdat hij te veel overal en nergens pauze houd en daardoor niks red qua touren moest hij die tour nog wegrijden.
Hij wou die laatste tour die hij rijd eigenlijk voor mij overlaten. Maar ze hadden mijn werkdag al op zijn max gepland.

Ik ben niet boos omdat hij later was, maar wel boos omdat hij het om 12.47 zei terwijl ik 5 minuten later al op het werk was

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:23

Ben blij dat ik dat gezeik niet heb, maar het is overal wat.
Ik begin om 8 uur en dan krijg ik ritten door. Per rit zeg maar. Maar net als gister komt er rit na rit en was ik pas om kwart over 8 thuis. Heb m vanmorgen gezegd dat ik wel eerder wil weten dat t langer duurt. Heb ook nog een zoon van 14 thuis die moet eten en mijn dieren. Ben benieuwd of het beter gaat binnenkort.
Snap wel dat t heel moeilijk plannen is, je krijgt spoed bestellingen voor trekkers ed. Maar ik leef niet om te werken. :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:19

Jaa overal is wel wat.
Toen ik vorige jaar ivm tekort aan personeel 3/4 van het jaar alleen reed dachten de planners ook dat ik elke dag 15 uur wou werken 6 dagen per week. Eh nee jongens, ik hoef volgens het contract slechts 8 uurtjes te maken 5 dagen per week.
En 1x per 2 weken de zaterdag is een vrijwillige verplichting

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:03

Ik weet pas 's nachts rond 2.00u-3.00u (per sms) hoe laat ik diezelfde dag moet beginnen. Beginnen is meestal pas na 9.00u, maar kan ook 7.00u zijn. De dagen zijn gemiddeld 10 uur. Dus op mijn werkdagen kan ik verder vooraf nooit iets afspreken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:13

Ohje dat lijkt mij echt irritant.
Ik werk in 2 diensten.
Vroege dienst begin ik ca 04.15 tot ca 13 uur
Of late dienst van 13 tot 22-23 ofzo

Dus eigenlijk "normale" werkdag.
Maar feestdagen moet ik ook rijden

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:51

Ik vind het ook erg vervelend, ik slaap toch op dat sms-je. Toen ik hier kwam werken kreeg ik mijn startijdtijd rond 22.00-23.00 u de avond ervoor en begonnen we nooit voor 10u. Dat was luxe. Wel 's avonds later thuis.
Maar het bezorgen in de ochtend is erbij gekomen, de klant kan tot middernacht nog afspraken in plannen en de planning kan dus pas na middernacht gaan draaien.

Feestdagen zijn we (nog) vrij. Verder wel alle 7 dagen per week routes.
Ik zou het niet erg vinden om de feestdagen te werken, als ik nu op zondag rij is het zoveel rustiger op de weg en het is toch een ander sfeertje bij de klanten.

4.15u beginnen lijkt mij zo pittig, dan ben je de rest van de dag ook zo suf lijkt mij.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:26

Dat is vervelend om 2 uur een sms’je krijgen hoelaat je moet beginnen. Je stelt je wekker toch voor het naar bed gaan in. Dan zou je zeg om half 6 opstaan om te zien dat je pas om 9 uur hoeft te beginnen...
vroeg beginnen is niet erg vond ik. Ben toch altijd al 4 uur/ half 5 wakker. Toen ik brood reed om 2 uur beginnen.... heerlijk!!
Was rond 11 uur thuis even slapen en het gezinsleven oppakken, samen eten ect. Is ook wat waard!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:35

Rond 22-23 uur je begintijd krijgen gaat opzich nog.

En 4.15 beginnen, mwa je went er aan.
Tenminste redelijk... Ware het niet dat je de week vam de vroege dienst 6 dagen moet werken

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:35

Jeeejtje wat waardeloos zeg van beide hierboven, zowel collega als planning zo laat.

Ik had rondje Winterswijk-openlucht. Toen een opdracht die verviel terwijl wij op locatie waren. Daarna groep weer terug brengen en daarna nog studenten gereden op en neer van station naar locatie. Maar daar was ook wat mis. Netjes opgelost, maar wel dik 14 uur gewerkt :o
Ben nu kapot, pas 1 uurtje thuis en van ochtend 7 uur m'n pas erin gedaan :+

* ..[נ]єαηιηє.. *.. » ..

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 00:17

:o Ik ben verwend als ik dit zo lees. Mijn langste dienst is net geen 9 uur. Vroegste aanvangstijd om 4.45 en laatste eindtijd om 1.10. Geen gedoe met laden en lossen want de meeste lading loopt gewoon zelf in en uit. _O-

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 05:04

Ik krijg vrijdag einde van de dag te horen of ik zaterdag ook moet. Dus vaak ook op zaterdag. Ik heb ook niets met laden of lossen te maken. Ik breng en haal alleen de trekker/ vrachtwagen of verhuisbak ed. Wat dat betreft is het ideaal voor mijn lichaam.

Lootje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:33

Hier ook geen laden of lossen. Container erop afkoppelen aankoppelen en nieuwe halen. Ideaal.
Mijn ochtend dienst is van +-6 tot 16:00 maandag tot vrijdag
Avonddienst is van 16:00 tot wanneer je klaar bent. Meestal tussen 1 en 3 en dat is van maandag tot donderdag. Ik zou echt niet anders meer willen :o

En als we wel naar klanten moeten dan wordt er altijd gelost want in de containers mag dat sowieso niet zelf dus dan is het nog even een uurtje of langer mijn ogen dicht :Z

Snachts te horen krijgen hoe laat je moet beginnen, hoe slaap je dan? Hoe weet je hoe laat je op moet?

Billini❤️❤️

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:50

Anne_GTI schreef:
:D het leek of er vuurwerk onder de bus ontplofte en hij zakte ook gelijk scheef. Was geen klein gaatje... scheur van 15 cm en een mooie zwarte poef volgens de collega die achter me reed.

Alle alarmbellen gingen en display leek wel een disco. Gelukkig nog wel rustig de halte kunnen halen want anders had ik heel Zwolle ontregeld. Stond net voor het verkeersplein. :D

Ach, je maakt nog eens wat mee... was geen saai ritje :+

Wel altijd even opletten met zoiets als je nog rustig aan een stukje wilt rijden. Het persluchtsysteem gaat snel van druk af doordat het volop lucht naar die kapotte luchtbalg stuurt. Richting de 5 bar wordt de kans erg groot dat je remmen vast slaan. Dan kun je echt geen kant meer op. Wat je dan wel kunt doen, is het toevoerslangetje van de kapotte balg loshalen, dubbelvouwen (dan sluit ie af) en met een tywrap vastzetten.

Nieuwe autorijschool regio Den Bosch ('s-Hertogenbosch): https://www.quick2drive.nl. NU eerste 4 lessen voor € 100,-.