Motivatie topic; studeren

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 13:42

Loolotte schreef:
Ik heb een 9 voor wiskunde *\%/* dus ik ben klaar met mijn bachelor! Op naar de master haha.

Jullie nog resultaten terug?

Omg *\o/* ik kom bijles volgen als ik mijn 5e kans weer niet gehaald blijk te hebben :Y)
Nee maar super goed joh!!

Ik heb net te horen gekregen dat ik stage heb gehaald, alle casuistiek, reflectieverslagen en de 720 praktijk uren zijn goed afgerond. Eventjes 30 studiepunten innen *\o/*

Donderdag krijg ik het resultaat van die toets waar ik het hierboven over heb, hoop doet leven toch :')

MonteKarlo

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 13:45

Spottedpony, super goed joh, gewoon nog iets meer dan een studententien zelfs +:)+ :P

Taartje, wat raar van die herkansingen, als je straks alles gehaald blijkt te hebben kun je je dus weer uit gaan schrijven... apart geregeld..
succes met statistiek :(:)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:30

Heb zojuist 1 opgave van statistiek gemaakt en ik ben echt dodelijk verveeld holy crap.
Moet ik een diagram maken van glucosegehalte in het bloed van diabetespatiënten of van de lengte van haaien. Wat een verschrikking! Het is zo dodelijk saai!

Ja ik vind het ook vrij bijzonder. De docenten hebben 10 werkdagen de tijd om alles na te kijken, dus ik kan nu ook gaan zitten leren voor jan met de korte achternaam. Maar goed, ben inmiddels wel gewend dat dingen bij mij op school soms net even iets anders gaan dan ik gewend ben :')

Zie nu pas dat ik over de behaalde cijfers heen heb gekeken, super mooie resultaten zeg!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:46

Wat fijn lotte en spotted!

Hier ook de minor afgerond, jippie! Heb alleen voor een extra vak nog een verslag dat vrijdag af moet, kom er slecht doorheen, ik wil het allemaal weer te netjes hebben en krijg dan echt een writersblock. Zometeen moet ik een uurtje werken en dan weer een poging doen om het goed op papier te krijgen. Ik wil echt leren minder veeleisend te zijn.

Ik ben nog naar de docent gegaan voor dat verslag waar we maximaal een 7 voor konden krijgen. De motivatie was dat voor veel studenten een 7 echt een goed cijfer was, waarmee ze hun gemiddelde konden ophalen :? . Ik laat het er maar bij, ik heb geen zin meer in gedoe en volgensmij heb ik m'n toets wel goed genoeg gemaakt om die 7 te compenseren :')

Elk bad heeft er eendje.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:51

Zag wat mooie cijfers langs komen goed gedaan.

Hier vandaag ook het cijfer voor mijn laatste tentamen binnen gekregen was een 6,5 had op een half puntje hoger gehoopt maar voldoende is voldoende dus weer 6 studiepunten binnen

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:04

taartjee schreef:
Pfff, had gisteren mijn eerste les statistiek. Dit wordt een laaaaaang blok met dit vak. Vak is saai, docent is praat saai en langdradig en het is gewoon een van de saaiere vakken van het jaar ben ik bang xD
Probeer met een *\o/* instelling aan statistiek te beginnen! Raadseltjes oplossen is toch heerlijk? Topdenksport! *\o/*

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:52

Riel schreef:
Probeer met een *\o/* instelling aan statistiek te beginnen! Raadseltjes oplossen is toch heerlijk? Topdenksport! *\o/*

Ik probeer het wel echt te doen enzo, maar het is zo lastig! En ik weet dat ik even door deze ietwat zure appel moet bijten, het is immers voor het goede doel! Zonder dit vak kan ik mijn P niet halen dus dat is sws al een goede stok achter de deur. Probeer nu iedere dag iets aan de opdrachten te doen maar vind het echt lastig om er langer mee bezig te gaan omdat het me geen zak interesseert, maar wanneer ik alles last minute moet doen dan gaat het fout. Heb volgende week vakantie en als ik iedere dag 1 tot 2 opdrachten maak dan is het af op het moment dat ik het werkcollege krijg en op die manier raak ik niet gefrustreerd van het feit dat ik er echt geen bal aan vind :P

Hebben jullie eigenlijk voorjaarsvakantie?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:20

Ja zeker! Ergens in maart :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:26

Vakantie? Watisdah?

Ik heb gelukkig 2 dagen "carnavalsvakantie". Voordeel van een katholieke universiteit (Nijmegen).

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:28

Ik heb t cijfer van mijn laatste toets terug, een 5,1 :( wel een beetje gemengde gevoelens over, ik kom van een 2,4 af met dit vak dus wat dat betreft een hele verbetering en nog maar 0,4 puntjes verwijderd van een voldoende. Maar ik had ook vragen opengelaten ivm de tijdsdruk en dat ik eerst in wilde vullen wat ik zeker weten wist hoe ik dat moest aanpakken. Nu zit ik te denken had ik niet op de laatste vragen nog in ieder geval gewoon íèts in kunnen vullen.. maarja dat is altijd achteraf :=
Anyway ik ga weer bikkelen voor weer een herkansing.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:07

Eelmo schreef:
Vakantie? Watisdah?

Ik heb gelukkig 2 dagen "carnavalsvakantie". Voordeel van een katholieke universiteit (Nijmegen).

Haha the same! Ik heb wel meivakantie en een lang weekend rond Pasen en Hemelvaart.
Dat is wel jammer MonteKarlo, misschien kan je bij de inzage nog een paar punten erbij sprokkelen?

Verder lees ik hier best veel mooie resultaten! Ga zo door bokkers *\o/*

Waldy (v. Wallenstein)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:35

Hier over 2 weken een weekje vakantie, kan ik goed gebruiken om wat zaken bij te werken...

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:30

Domi_94 schreef:
Eelmo schreef:
Vakantie? Watisdah?

Haha the same! Ik heb wel meivakantie en een lang weekend rond Pasen en Hemelvaart.

Ik ook gelukkig, ben wel toe aan een paar vrije dagen :j

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:32

In Wageningen alleen zomer, kerst en wat losse dagen. En als je niks hoeft te herkansen heb je nog 2 weekjes extra (die nu helaas voorbij zijn dus volgende week weer hard aan het werk)

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:55

taartjee schreef:
Riel schreef:

Ik probeer het wel echt te doen enzo, maar het is zo lastig! En ik weet dat ik even door deze ietwat zure appel moet bijten, het is immers voor het goede doel! Zonder dit vak kan ik mijn P niet halen dus dat is sws al een goede stok achter de deur. Probeer nu iedere dag iets aan de opdrachten te doen maar vind het echt lastig om er langer mee bezig te gaan omdat het me geen zak interesseert, maar wanneer ik alles last minute moet doen dan gaat het fout. Heb volgende week vakantie en als ik iedere dag 1 tot 2 opdrachten maak dan is het af op het moment dat ik het werkcollege krijg en op die manier raak ik niet gefrustreerd van het feit dat ik er echt geen bal aan vind :P
Goed plan van aanpak! Volhouden! +:)+

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:28

Oh, wat is vakantie toch heerlijk! Heb sinds tijden weer eens mijn tekenspullen onder het stof vandaan gehaald en vandaag de hele dag zitten tekenen! Morgen ook nog even lekker niets doen en dan vanaf dinsdag weer aan de slag voor school. Moet natuurlijk ook gebeuren. Heb mijn cijfer van wetgeving helaas nog niet terug dus daar wachten we nog even op!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:53

Fijn taartje! Ben benieuwd naar je creativiteit :)
Ik heb over 1,5 week een weekje vakantie *\o/*

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:58

Goed. Nieuws. Niet per se goed nieuws. Mijn motivatie is nog steeds goed! Maar de tijd gaat toch te snel. Dus vandaag definitief besloten het inleveren van mijn doctoraat een maand uit te stellen. Even wat ademruimte...

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:39

Hm toch stiekem balen JewEmm

Ik zit as we speak aan een verslag waar ik heel erg tegenop zag. Net hetgeen wat ik al heb besproken met docent, en ben toch al op de goede weg, dus ik ben blij!

En doorrrrrrrrr

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:55

Ik heb net 3 weken vakantie gehad, maar ben nu al jaloers op iedereen met vakantie :+
Fijn dat dit je wat rust geeft JewEmm!
Ik ben blijkbaar begonnen met het moeilijkste vak van mijn master en dat is te merken. Docent gaf aan dat ik het misschien beter een jaar later kan doen maar ik wil eigenlijk gewoon nu echt aan de slag, vooral gezien ik het laatste half jaar al niet zoveel heb gedaan.. Dus dat wordt hard aan de bak de komende maand.

No matter where we go, we take ourselves and our damage with us
So is home the place we run to or is it the place we run from?

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 04:43

Ik ben ook al dagen aan het uitstellen, terwijl er een drukke periode aankomt. De datum van het examen komt ook steeds dichterbij.

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:42

Hoe gaat het met alle studenten hier? :D

Ik heb vandaag mijn laatste tentamen gemaakt van semester 1. Was een herkansing dus daarom vrij laat. Het is een vak wat me helemaal niet ligt en over het algemeen sowieso wel als moeilijk wordt ervaren. Had de vorige keer een 5, wat eigenlijk hoger was dan dat ik had verwacht. Vandaag ging het voor mijn gevoel wel iets beter dus ik hoop heel erg op een zesje... Even afwachten dus.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:24

Spannend Maartje! Hopelijk net dat beetje extra deze keer :D

Ik ben echt ziekelijk aan het uitstellen en haat mezelf ervoor |( Het lukt me gewoon niet om een begin te maken aan het essay en de deadline is al vrijdag..

No matter where we go, we take ourselves and our damage with us
So is home the place we run to or is it the place we run from?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:19

Heb gisteren het cijfer van wetgeving terug gekregen, net niet gehaald en baal echt als een stekker. Dus dat wordt volgende week 2 avonden naar school voor herkansingen.

Vandaag weer bezig met het schrijven van de o zo geliefde labjournaals. Heb er nu 3 geschreven en moet er nog 2, waarvan ik er 1 zo goed als kan overschrijven uit een vorig labjournaal omdat we daar nooit aan toe zijn gekomen toentertijd en die nu opnieuw gaan doen. Klein beetje aanpassen en hopelijk is het dan goed genoeg! Heb het wel weer heerlijk zitten uitstellen waardoor ik vandaag alles af moet maken voor morgen, maar goed. Het gaat best vlot! 3 van die krengen in iets meer dan 2 uur kunnen schrijven dus dat scheelt al iets. Nu even lekker pauze en straks nog eventjes verder.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:37

Gelukkig niet de enige met uitstelgedrag lees ik! Ik kan me er niet toe zetten en ik weet dat ik daardoor straks echt in de knoei kome. En nog...ga ik niet aan de slag 8)7