Motivatie topic; studeren

Moderators: EvelijnS, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna

CalipsoLover

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:05

Ik heb donderdag en vrijdag examen. Mijn concentratie is helaas ook ver te zoeken. Ook rot dat ik er 2 zo dicht op elkaar heb maar het moet en zal me lukken.

Diallo VW♥

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:24

Ik heb volgende week 1 tentamen en 4 (afsluitende opdracht) deadlines :+ dus ik kan ook wel een steuntje in de rug gebruiken. Ik dacht: ik deel braaf alles op in kleinere taken. Maar nu heb ik een 2 paginas lange to do list.. :')

Maar: we kunnen dit *\o/*

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-20 16:41

Nou. Vandaag ging beroerd. Tot 12 uur teveel lawaai in huis, daarna anderhalf uur geslapen (iets met een zieke peuter) van vanmiddag kon ik me er alsnog amper toe zetten. Wel het e.e.a. gelezen, maar niet genoeg vind ik zelf. Vanavond maar naar college en duimen dat dat motiveert.. :(

"To live a creative life, we must lose our fear of failing" - Joseph Chilton Pearce

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:55

Maar ondanks dat alles vandaag tegen zat, heb je wel íets gedaan. Beloon jezelf daar dan ook voor :)

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-20 17:04

Eelmo schreef:
Maar ondanks dat alles vandaag tegen zat, heb je wel íets gedaan. Beloon jezelf daar dan ook voor :)

Nohhh, dat is wel een goede. Thanks! :D

"To live a creative life, we must lose our fear of failing" - Joseph Chilton Pearce

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:36

Gianti schreef:
MarJon schreef:
Ik kan ook wel wat motivatie gebruiken. Volgende week dinsdag mijn eerste tentamen en ik ben vandaag begonnen. Maar alles wat ik lees, landt gewoon niet in mijn hoofd. Ik lees het, maar ik snap en sla het gewoon niet op. Hierdoor raak ik in paniek, waardoor ik het nog slechter opsla.

Wat mij echt helpt is eerst de tekst snel doorlezen en markeren en daarna nog eens en samenvatting schrijven ondertussen.

Dit helpt mij ook! Al kan ik niet zo snel schrijven, ik tik het liever uit op mijn laptop.
Hoe zijn de tentamens gegaan bij de mensen die hem afgelopen week hadden?
En succes voor degenen die de komende weken ook tentamens hebben.

Waldy (v. Wallenstein)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:24

Ik doe dat ook idd, en dan later nog eens in mijn samenvatting markeren. Kernwoorden enzo.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:26

Ik maak dan vaak ook nog flashcards naast de samenvatting en maak online oefenvragen (indien aanwezig).

Right now, we are alive. And in this moment, I swear we are infinite.